Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Trevligt oavsett :D

 

Ja, kan tänka att du valde placering efter bästa färdkost... ren slump alltså :innocent::whistling:

 

Bara du som ska ha husvagnen eller den ska delas?

Nej, jag är helt oinblandad i husvagnsboendet. Är mamma som skall ha den. Åker väl ut över dagen el nåt sen när de själva är där. Ja, det är slump faktiskt. Upptäckte den för 2 år sen, och är ju bara tur att det ligger på väg från Hönö. Så Burger King kom efter - Hönö har mamma varit på sen 80-talet, även jag själv då man var mindre. Är aldrig fel att bo så ett par veckor, med ≈ 30-40 meter till havet. :ThumbsUp:

 

post-64246-0-72892500-1373491003_thumb.png

 

Precis lagom nära intill... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Burger King vid Backaplan? Menar du inte intill Coop/Systembolaget vid Eriksberg ungefär?

Man kör av där det står Backaplan, och kör vidare in mot Backalplan (skyltningen)... Sen kommer 3 olika stora köpcenterområden, med alla olika firmor och varuhus... Coop Forum låg där med. Men det är nog inte Eriksberg, för den hade egen länk på deras sida:

 

http://www.burgerking.se/restauranger/goteborg/backaplan/

http://goo.gl/maps/e5yaT (Låt sidan ladda klart, så skall det komma en "street view")

 

post-64246-0-72278900-1373491831.jpg

 

 

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-99360500-1373492352_thumb.jpg

 

Birger Kung, som sonen döpte det till. Han hade väl läst om Birger som aldrig blev kung, fast hans söner blev det, både Valdemar och Magnus. Vår egen Julius Caesar, kanske man kan säga.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kör av där det står Backaplan, och kör vidare in mot Backalplan (skyltningen)... Sen kommer 3 olika stora köpcenterområden, med alla olika firmor och varuhus... Coop Forum låg där med. Men det är nog inte Eriksberg, för den hade egen länk på deras sida:

 

http://www.burgerking.se/restauranger/goteborg/backaplan/

http://goo.gl/maps/e5yaT (Låt sidan ladda klart, så skall det komma en "street view")

 

attachicon.gifGoogle_Maps.jpg

 

 

Tack, känner igen det på bilden. Eriksberg-BK tror jag är mer lättillgängligt med bil från Hönö, håll till höger direkt efter utfarten från Lundbytunneln, så kör du nästan på stället. Inte lika rörigt, sett till trafiken, som Backaplan, men enda affären är en Coop, bortsett från Systemet och någon kiosk.

 

Backaplan domineras annars visuellt av en annan utfodringsanstalt, dessutom besöker jag oftast den sortens inrättning med bil och då finns det mer tillgängliga alternativ. Men jag har ätit där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifbirger.jpg

 

Birger Kung, som sonen döpte det till. Han hade väl läst om Birger som aldrig blev kung, fast hans söner blev det, både Valdemar och Magnus. Vår egen Julius Caesar, kanske man kan säga.

:D Kan ju bli en blivande svensk konkurrent tilll BK.

...lite som Max är till de andra. :)

 

Tack, känner igen det på bilden. Eriksberg-BK tror jag är mer lättillgängligt med bil från Hönö, håll till höger direkt efter utfarten från Lundbytunneln, så kör du nästan på stället. Inte lika rörigt, sett till trafiken, som Backaplan, men enda affären är en Coop, bortsett från Systemet och någon kiosk.

 

Backaplan domineras annars visuellt av en annan utfodringsanstalt, dessutom besöker jag oftast den sortens inrättning med bil och då finns det mer tillgängliga alternativ. Men jag har ätit där.

Aah... Skall kika på den till nästa gång. Tack för tipset. :yeahbaby:

 

Det som är lite kul annars med BK i Backaplan är att det ligger mitt i "kommers-land" ...och långt efter att alla affärer är stängda så har de fortfarande öppet. :) Var inga bilar utanför mer än den vi åkte i... men det kom och gick lite folk under tiden. Känns ju som den ligger lite off-side för att vara öppet så sent (står 21 på sidan, men vi var där efter 21).

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lustigt med katten: Nu när han varit borta så länge måste han ta igen allt gos han missat. Det har varit ett bökande, gnuggande och kloande utan dess like.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lustigt med katten: Nu när han varit borta så länge måste han ta igen allt gos han missat. Det har varit ett bökande, gnuggande och kloande utan dess like.

känner igen det........ våra katter är för goa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag har kört med SmartEyes sedan de öppnade i Falun. De har legitimerade optiker med samma tester och utrustning som de andra. De har egna bågar från samma fabriker som alla andra men glasen slipas in i bågarna i Kina och skickas sen till sverige. De jag har nu kostade med undersökning som var iofs ett erbjudande 999:- med antireflex, astigmatisk korrektion, hårdhetsbehandling osv. Jag kan inte se någon kvalitetsskillnad. Vill du ge över 3000:- så är det väl upp till dig....

 

Där ser man. Får kanske kika på det till nästa gång då antar jag. Finns onekligen pengar att tjäna då alltså... :ThumbsUp:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre sent än aldrig slängde jag in OSX 10.8.4 i datorn. När jag loggade in igen var diverse filinfofönster öppna, både angående egenproducerade filer och programmet Meddelanden, ca 10 Finderfönster var öppna, olika mappar, papperskorgen var öppen och kunde inte stängas innan jag hade tömt den, App Store var öppen och den ville inte hitta internetuppkopplingen innan jag startade mitt förlängda nätverk. Telefonen hade bra kontakt på samma plats.

När jag startade om var endast App Store och Finder igång och inget Finderfönster var öppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla reglar till altantaket är levererade, nu blir det måla, måla några dar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla reglar till altantaket är levererade, nu blir det måla, måla några dar.

Nåt att se fram emot då, resultatet alltså. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag cyklade förbi en sådan där gigantisk vindsnurra idag. Satt en stund i närheten och lyssnade. Den lät lite som ett jetplan högt uppe i skyn, fast intermittent. Men så fort det kom en vindpust så överröstades ljudet helt av prasslandet i trädkronorna. Några skuggor såg jag inte till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på Rapport, där var ett inslag om att katter sprider en parasit, Toxoplasma i barnens sandlådor via sin avföring.

 

Visst gör den det..

Vad de inte tog upp är att den finns överallt omkring oss

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Toxoplasma_gondii

 

Så varför skrämma upp folk och göra dem helt hysteriska så fort de ser en katt skita i sandlådan...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

Där ser man. Får kanske kika på det till nästa gång då antar jag. Finns onekligen pengar att tjäna då alltså... :ThumbsUp:

Det kan hända att någon optiker har bättre "glas" ( det är ju plast alltihopa nuförtiden..) men efter att ha haft Synsam innan så vet jag att SmartEyes inte är märkbart sämre på något. Utom priset. Vi är ju dessutom flera i familjen som använder glasögon så jag tar chansen..... En god vän är fd optiker och hade firma i stan innan hans bror köpte ut honom. Han erkänner att de täljde guld med täljkniv tidigare.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Man kör av där det står Backaplan, och kör vidare in mot Backalplan (skyltningen)... Sen kommer 3 olika stora köpcenterområden, med alla olika firmor och varuhus... Coop Forum låg där med. Men det är nog inte Eriksberg, för den hade egen länk på deras sida:

 

http://www.burgerking.se/restauranger/goteborg/backaplan/

http://goo.gl/maps/e5yaT (Låt sidan ladda klart, så skall det komma en "street view")

 

Google_Maps.jpg

 

 

Inet ligger ett stenkast från Backaplan med :)

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan hända att någon optiker har bättre "glas" ( det är ju plast alltihopa nuförtiden..) men efter att ha haft Synsam innan så vet jag att SmartEyes inte är märkbart sämre på något. Utom priset. Vi är ju dessutom flera i familjen som använder glasögon så jag tar chansen..... En god vän är fd optiker och hade firma i stan innan hans bror köpte ut honom. Han erkänner att de täljde guld med täljkniv tidigare.

Tackar för tipset :kramis: dock är glasögonen beställda så det får kosta denna gången....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre sent än aldrig slängde jag in OSX 10.8.4 i datorn. När jag loggade in igen var diverse filinfofönster öppna, både angående egenproducerade filer och programmet Meddelanden, ca 10 Finderfönster var öppna, olika mappar, papperskorgen var öppen och kunde inte stängas innan jag hade tömt den, App Store var öppen och den ville inte hitta internetuppkopplingen innan jag startade mitt förlängda nätverk. Telefonen hade bra kontakt på samma plats.

När jag startade om var endast App Store och Finder igång och inget Finderfönster var öppet.

 

Verkligen skumt fel. Aldrig hört något liknande....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Verkligen skumt fel. Aldrig hört något liknande....

Hade en uptime, och varit inloggad, på några månader när jag installerade. Papperskorgen hade diverse recovered files utan vettigt innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här med glasögon är ett kapitel för sig!

 

Ibland kan det vara värt att gå till en "riktig" optiker och förhoppningsvis veta att synundersökningen blir omsorgsfullt gjord. Den service och nöjdhet man då kan känna gör att man mycket väl även köper glasögonen där.

 

Jag har gjort många synundersökningar på flera håll sista åren, jag är närsynt. Med åren har närsyntheten gått tillbaka något samtidigt som jag blir alltmer ålderssynt, dvs svårt att se på nära håll. Så det är ett elände att hitta de rätta glasen för att få till en bra syn vid exv skrivbordet och datorn. Har bytt styrka flera gånger sista åren, det ändras hela tiden. Progressiva glas, javisst! Men löser inte problemet helt. Att sitta vid min imac hemma vid skrivbordet har blivit alltmer jobbigt, det blir inte bra. Gillar därför mkt bättre att sitta med MBA;n i knät om jag ska greja något. Då blir avståndet bra.

 

Alla andra aktiviteter man har för sig om dagarna funkar dock någorlunda, det är skrivbordsarbete som krånglar.

 

Bästa lösningen kom jag på själv, det är att sätta ett par OK-glasögon för någon tia över eller innanför mina riktiga glasögon. Då funkar det allra bäst. Men ser helt koko ut :chock:

 

JAg tycker man ska gå till den optiker som ger mest service och bästa utprovningen, även om det kostar lite mer. Kanske också viktigt om man har ett sådant synfel som inte bara handlar om nåt plus eller minus-glas utan också är något brytningsfel eller liknande. Att bära glasögon som bara nästan är bra är inte kul.

 

Har ändå provat billiga lösningar, favoptic exv. Och det funkar bra det också, men kan vara lite chansartat. Optikern på hemorten har jag helt slutat gå till, tyvärr. Känt mig allt annat än nöjd med den optikern när jag behövt nya glasögon. Det tycker jag är synd för egentligen vill jag ju gynna den lokala handeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man. Får kanske kika på det till nästa gång då antar jag. Finns onekligen pengar att tjäna då alltså... :ThumbsUp:

Google Glass? ≈ 10.000,- :ThumbsUp:

post-64246-0-29531000-1373581265.jpeg

 

Inet ligger ett stenkast från Backaplan med :)

 

//KJ

Jaha, ligger dem där... Bra att veta. :yeahbaby:

 

- - -

 

Kikat på Spider man 2. Blev ingen Hitchcock. Blev nåt fel på min digitalbox igår. Testade med min gamla.... Får 4'an o 6'an att funka. Bild på 1'an o 2'an, men inget ljud. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google Glass? ≈ 10.000,- :ThumbsUp:

attachicon.gifglass.jpeg

 

Jaha, ligger dem där... Bra att veta. :yeahbaby:

 

- - -

 

Kikat på Spider man 2. Blev ingen Hitchcock. Blev nåt fel på min digitalbox igår. Testade med min gamla.... Får 4'an o 6'an att funka. Bild på 1'an o 2'an, men inget ljud. :glare:

Vi hade totalkaos i TV 5 HD så det blev panik att hitta den vanliga 5-an för vi skulle ju självklart se Lewis! Städade och gömde alla kanaler som är dubblerade i HD för en tid sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade totalkaos i TV 5 HD så det blev panik att hitta den vanliga 5-an för vi skulle ju självklart se Lewis! Städade och gömde alla kanaler som är dubblerade i HD för en tid sen.

Ojdå... Men ni fick ordning på det sen eller? Min box jag hade (kör temp med nu) slutade fungera när de gjorde om och la in HDkanalerna i marknätet. Fick köpa en ny då... och det är den som gått nu. Är lite förvånad att den gamla går ö h t. Det gjorde den inte innan. Det hackar lite i bilden och SVT är utan ljud.... Skall nog testa att göra en ny kanalsökning på den - med risk för att allt försvinner.

 

- - -

 

Sitter och läser lite och avverkar ett gäng muggar med kaffe. Snart är man helt vaken. :):kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...