Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skruvar möbler och tittar på en bredbandsinstallation på nya kontoret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första strykningen av tvärbjälkarna till altantaket klar, blir en andra strykning lita senare i eftermiddag. Sen är det bärreglarnas tur.

Byter ut de gamla 2"/4" mot 45/220 mm så man slipper "pilbågar" i vinter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-8002-0-45763200-1373626571_thumb.jpg

 

So far. Nu lunch på en thai-kiosk!

 

Edit: det där blev ju väldigt konstigt...

Redigerad av johnalder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifimage.jpg

 

So far. Nu lunch på en thai-kiosk!

 

Edit: det där blev ju väldigt konstigt...

Hur får ni prylarna att levitera på det där sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får ni prylarna att levitera på det där sättet?

There's an app for that. Uppenbarligen.

 

(Gjorde inlägget från min iPhone)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får ni prylarna att levitera på det där sättet?

 

 

There's an app for that. Uppenbarligen.

 

(Gjorde inlägget från min iPhone)

.......eller iPhone upp och ner ? :hihihi::fundersam::borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.......eller iPhone upp och ner ? :hihihi::fundersam::borstatanderna:

Som man säger i utriket: Shıt happens. ;) Har också fått sådär ibland. Men sen jag har börjat "trycka av" kameran med volymknappen (istället för ikonen på skärmen), så har det blivit ok. :crossfingers:

 

- - -

 

Skall snart duscha, och sen åka och Fredagshandla lite. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifimage.jpg

 

So far. Nu lunch på en thai-kiosk!

 

Edit: det där blev ju väldigt konstigt...

Jag tog mig friheten att snurra till det lite. Det blir nog bra, men det ser lite mörkt ut. :)

 

post-28798-0-38657900-1373630754_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som man säger i utriket: Shıt happens. ;) Har också fått sådär ibland. Men sen jag har börjat "trycka av" kameran med volymknappen (istället för ikonen på skärmen), så har det blivit ok. :crossfingers:

 

- - -

 

Skall snart duscha, och sen åka och Fredagshandla lite. :kaffe:

Det märkliga är att jag tryckte av just med volymknappen... :fundersam:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog mig friheten att snurra till det lite. Det blir nog bra, men det ser lite mörkt ut. :)

 

image.jpg

Tack för hjälpen! :ThumbsUp:

 

Det är möjligt att vi får biffa upp belysningen, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märkliga är att jag tryckte av just med volymknappen... :fundersam:

Ja, det var märkligt. :fundersam: Var tvungen och kolla med min en gång till. Det blev ok.

 

- - -

 

Har utökat fikasortimentet på smiley'sarna. ^_^

fika.png

 

Lite lunch nu, sen meckla vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägnat gårdagen och stora delar av dagen till att olja utemöblerna. Tydligen ett tag sedan sist, gick åt en hel spann träolja på ett (stort) bord och 10-talet stolar. Lätt seg efter dagens och gårdagens pass ute i solen :stjarnsmall:

 

Annars så är det storstädning och fixande inför morgondagen då sambons son konfirmeras och kommer hem efter fyra veckors lägervistelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inte hänt något speciellt på pull-up-fronten på en dryg månad nu, jag har nått en platå alltså.

Så från och med i morgon blir det att träna endast torsdag, lördag och måndag fast med vikter för pull-ups.

Ska alltså köra med motsatt strategi, ge mig själv gott om vila istället för som tidigare bryta ner kroppen och tvinga den till att bygga upp sig själv som ju nu inte fungerar längre.

 

Ryggsäck av militär modell med gamla saftdunkar med grus eller vatten i för att få olika vikter.

Inte så dumt som det låter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå... Men ni fick ordning på det sen eller? Min box jag hade (kör temp med nu) slutade fungera när de gjorde om och la in HDkanalerna i marknätet. Fick köpa en ny då... och det är den som gått nu. Är lite förvånad att den gamla går ö h t. Det gjorde den inte innan. Det hackar lite i bilden och SVT är utan ljud.... Skall nog testa att göra en ny kanalsökning på den - med risk för att allt försvinner.

 

Kortet sitter i TV-n och det var flimmer hela kvällen. Hur det är nu vet jag itne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! man skriver på en iPad. Märklig tingest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! man skriver på en iPad. Märklig tingest.

 

Grattis :cake: vad blev det för modell?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ryggsäck av militär modell med gamla saftdunkar med grus eller vatten i för att få olika vikter.

Inte så dumt som det låter.

Eller hellre kanske ett bälte med vikter? Alltså tyngderna stadigt kring höfterna? Iaf skonsammare för kroppen men ger bra belastning.... ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller hellre kanske ett bälte med vikter? Alltså tyngderna stadigt kring höfterna? Iaf skonsammare för kroppen men ger bra belastning.... ????

Kostar pengar att investera i.

Har väl råd om jag vill, men jag vill inte.

Jag har satt viss stolthet i att inte bara ha militärisk disciplin på träningen utan även i att vara kreativ med metoder och eventuella redskap.

 

Det här är även ett nöje, ett livslångt projekt att ständigt förfina, så att du kanske förstår bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostar pengar att investera i.

Har väl råd om jag vill, men jag vill inte.

Jag har satt viss stolthet i att inte bara ha militärisk disciplin på träningen utan även i att vara kreativ med metoder och eventuella redskap.

 

Det här är även ett nöje, ett livslångt projekt att ständigt förfina, så att du kanske förstår bättre.

vem har pratat om ett färdigt inköpt bälte? Skriver jag, som också gillar kreativa egenhändigt gjorda lösningar......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vem har pratat om ett färdigt inköpt bälte? Skriver jag, som också gillar kreativa egenhändigt gjorda lösningar......

Får väl tänka om om ryggsäcken visar sig vara för obekväm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis :cake: vad blev det för modell?

Det blev en normalstorlek med 32 gb.

Har testat lite och det går bra med film i alla fall men ska försöka hitta nån e.bok för det är nog egentligen mitt huvudsyfte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! :ThumbsUp:

 

Det är möjligt att vi får biffa upp belysningen, ja.

Roligare att säga, kanske, men here it comes: ni måste åtminstone ha lite LED-belysning... :totaltgalen:

 

... Inte så dumt som det låter.

Det får vi verkligen hoppas.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-84252700-1373651802_thumb.jpg

Snake! Som min son hade sagt. Lurendrejeri! Jag är förd bakom ljuset. För vad får bilden ovan er att tro? Att ölen är dansk? Inte? För det är den... Streckkoden avslöjar att den är dansk (eller möjligtvis från Färöarna eller Grönland). Dock är den inte tysk, stil och språk till trots. Men vad skriver Harboe på burken? Jo, att den är "tillverkad och tappad inom EU". Dansk öl har alltså så dåligt rykte att den dels måste se tysk ut, dels kollras bort med en hänvisning till EU. Och för all del, jag har köpt Harboe tidigare, och det var rena skiten. Jag tog den här i hastigheten för att den var "tysk" och billig... Den är dock helt okej, danskarna har väl slutat göra sin eländiga fulöl. Men ryktet sitter i...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifDSC_0001.jpg

Snake! Som min son hade sagt. Lurendrejeri! Jag är förd bakom ljuset. För vad får bilden ovan er att tro? Att ölen är dansk? Inte? För det är den... Streckkoden avslöjar att den är dansk (eller möjligtvis från Färöarna eller Grönland). Dock är den inte tysk, stil och språk till trots. Men vad skriver Harboe på burken? Jo, att den är "tillverkad och tappad inom EU". Dansk öl har alltså så dåligt rykte att den dels måste se tysk ut, dels kollras bort med en hänvisning till EU. Och för all del, jag har köpt Harboe tidigare, och det var rena skiten. Jag tog den här i hastigheten för att den var "tysk" och billig... Den är dock helt okej, danskarna har väl slutat göra sin eländiga fulöl. Men ryktet sitter i...

Jag har provat på några flak Harboe och tycker att det är helt ok.

Om du vill smaka på något som påstås vara öl men som absolut inte smakar som öl så prova någon av de tyska med diverse fruktsmaker. Fy tusan och blä! :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat på några flak Harboe och tycker att det är helt ok.

Om du vill smaka på något som påstås vara öl men som absolut inte smakar som öl så prova någon av de tyska med diverse fruktsmaker. Fy tusan och blä! :bla:

Jag skrev ju att den var okej. Senast jag köpte Harboe dock så blev skummet brunt medan jag såg på. Smaken var närmast menlös. Färgen som fläderblomsaft. Öl ska inte vara så. Gud vet vad det innehöll annars...

 

Edit: Tysk öl med fruktsmaker? Det finns inte.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...