Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Eller hellre kanske ett bälte med vikter?

Fast lättast är väl att äta mer och lägga på sig XX kilon, om det nu är mer vikt man vill ha. :borstatanderna::totaltgalen:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit och handlat lite grann... Frukostprylar, kaffefilter osv. Kom på att jag behöver köpa lite grejjer, så jag lämnade in en Lottokupong med. Full kupong, båda dragningarna imorgon + joker. :crossfingers:

 

Juli månad, och man sitter med långkalsonger på. :o;) Tvättar, så mina "innebyxor" (såna mjuka) ligger där i maskinen, och långkallingarna fick agera vikarie för dem.

 

Nu blir det lite mat ...och kanske ett glas rött till det. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast lättast är väl att äta mer och lägga på sig XX kilon, om det nu är mer vikt man vill ha. :borstatanderna::totaltgalen:

Jajamensan ;) kan bli hur mycket belastningsträning som helst.... :totaltgalen:

 

( hoppas nu jag fick till en duglig smiley? Sitter utomhus o envisas med iPaden och i Chromen i iPaden så vägrar sidan visa fullständig redigerare) :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat på några flak Harboe och tycker att det är helt ok.

Om du vill smaka på något som påstås vara öl men som absolut inte smakar som öl så prova någon av de tyska med diverse fruktsmaker. Fy tusan och blä! :bla:

Belgisk, inte tysk.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lambic

Första gången jag drack gueuze så påminde smaken om bränt gummi, men efter några klunkar blev den god. Bra om man behöver rensa munnen på smaker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av kvällens artister var inte Robin Stjernberg i form. Bra mycket falskare än jag tidigare hört honom sjunga :ThumbsDown:

 

Däremot levererade Anton Ewald, Zara Larsson, Eric Gadd, Agnes och Danny vad man hoppades på.

Har du varit på konsert?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, Luleå Hamnfestival. Tidigare hette det Lulekalaset och det har kostat 4 eller 5 hundra att gå in hela helgen, vilket jag själv aldrig gjort. Men från och med i år är det gratis vilket jag tror kommer innebära en avsevärd minskning av ungdomsfylleriet. Många vuxna som aldrig annars skulle gå dit finns närvarande. Förut var det rena fyllekalaset.

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt en gammal vinsats som blivit bortglömd i ett förråd. Dessutom har jag satt igång ett brödbak; det ska bli hamburgerbröd. Jag tycker köpta är så substanslösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Biltema, Rusta med flera har väldigt billiga hantlar och hantelset som fungerar alldeles utmärkt. Man kan också med fördel köpa vikter som fästs med karborrband att bära kring handleder och fotleder. Införskaffar man gummiband dessutom så har man ett komplett gym hemma för kaffepengar. Bild från Rusta och Stadium:

post-363-0-39002900-1373706502.png

post-363-0-45145100-1373706617_thumb.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för ett pass under träden. Solen letar sig fram åtminstone lite grand så det ska bli skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev räkmacka till frukost. Nu mera mååååla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en chansning i går kväll och tittade på Frost vs Nixon. En film om en intervju. Hur kul på en skala är det? :fane:

...

Men det var en lysande film med två lysande skådisar och vi som är så gamla att vi minns Watergate är det en intressant historia. Den får nästan fem Axelmannare. :w00t::w00t::w00t::w00t: + Filmen visar återigen att man behöver inte mångmiljardbudgetar för att göra bra film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och vaknar lite lagom långsamt. :kaffe: Det var gôtt o sova ut ordentligt. Måste nog iväg och köpa en ny flugsmälla idag. Upptäckte att den jag har inte var mkt att ha.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en chansning i går kväll och tittade på Frost vs Nixon. En film om en intervju. Hur kul på en skala är det? :fane:

...

Men det var en lysande film med två lysande skådisar och vi som är så gamla att vi minns Watergate är det en intressant historia. Den får nästan fem Axelmannare. :w00t::w00t::w00t::w00t: + Filmen visar återigen att man behöver inte mångmiljardbudgetar för att göra bra film.

Ja, den är bra. Om du gillar filmer om amerikansk politik ska du absolut se Good Night, and Good Luck. Också den om journalistik vs politik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gillar filmer om amerikansk politik

Det vet jag inte. Gillar filmen om Watergateskandalen med Redford och Hoffman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuggar på en stor bit Propolis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt en gammal vinsats som blivit bortglömd i ett förråd. Dessutom har jag satt igång ett brödbak; det ska bli hamburgerbröd. Jag tycker köpta är så substanslösa.

Har du något bra recept på "diabetesvänliga" burgerbröd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All the President's Men, ja. Då gillar du filmer om amerikansk politik.

Det är väl värmen.... Watergateskandalen är intressant per se och i båda filmerna så tycker jag man gör bra karaktärer och kanske särskilt han som gör Nixon. Det är väl mera så att det är bra filmer som råkar handla om amerikansk politik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit och badat i en favvosjö med rent fint vatten och sandstränder. Bor man i Falun har man hur många sjöar som helst att välja på att bada i och många är så rena att de går att dricka ur direkt utan problem. Skulle inte kunna bo där man inte kan bada...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska Kabo klura ut hur man lägger in film på en ipad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något bra recept på "diabetesvänliga" burgerbröd?

Problemet är att jag kör på en höft :)

Ungefär såhär:

En lillfingernagel stor bit färskjäst vispas ihop med 5 dl vatten och 6 dl grahamsmjöl. Låt stå övertäckt ett dygn ungefär.

5 dl ljummen mjölk, resten av jästpaketet, 8 dl "ljust och milt" samt 50 g r mjukt smör arbetas i maskin tills tydliga glutentrådar syns. ca 10- 15 min. Tillsätt fördegen, 1 ägg, 1 msk salt, 2 dl pofiber, 0,75 dl fiberhusk samt 1 dl hackade frön av önskad sort. (Idag blev det krossat linfrö) Det kan ha varit något mer fiberhusk för jag mätte inte utan gjorde slut på en öppnad påse.

Jäs ca 1 timme,kavla ut 1 cm tjockt och ta rundlar av lämplig storlek, pensla med ägg och doppa i sesamfrö om så önskas. Låt jäsa ca 40 min. Grädda i 200° i kvalmad ugn ca 15 min. Det blev 24 stycken bröd.

 

Min tanke är att jag minskar andelen snabba kolhydrater genom att använda fullkornsmjöl och det totala antalet kolhydrater genom att byta ut en del av mjölet mot pofiber o husk. Jag kör för övrigt samma princip med mackbröd men då använder jag grovt rågmjöl i fördegen och solrosfrön ovanpå.

 

Brorsan har kollat och påstår att bröden ifråga inte höjer blodsockret nämnvärt men sen ska man ju gilla grövre hamburgerbröd också. Sonen vill numera inte ha vanliga köpta så det är nog en vanesak.

Redigerad av Kabo
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, Luleå Hamnfestival. Tidigare hette det Lulekalaset och det har kostat 4 eller 5 hundra att gå in hela helgen, vilket jag själv aldrig gjort. Men från och med i år är det gratis vilket jag tror kommer innebära en avsevärd minskning av ungdomsfylleriet. Många vuxna som aldrig annars skulle gå dit finns närvarande. Förut var det rena fyllekalaset.

Du menar "Lule' Hojtfestfival". ^_^

 

Bra initiativ att göra det gratis. Och kommer det fler då kan de ju ta in pengarna på andra grejjer då, med mindre fylla som "bonus".

 

- - -

 

Sitter o kolla mailgrejjer... lavabit.com verkar trevligt. Både POP/IMAP med SSL och/eller TLS om man vill. Stör mig på att Gmail instället med POP inte beter sig som ett popkonto. Den spar alla skickade mail på servern. :glare:

 

Maten strax klar... Skall lyxa lite med ett glas rött till. Fick en BIB av ett vin, som smakar sådär bara... Blir i o f s bättre om man slår upp ett glas och lkåter det stå en stund (luftning). Förmodligen gör jag nog ett ordentlig omgång med rödvinssås, och fryser in i lagom portioner - bara att ta fram och värma/koka upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag kör på en höft :)

Ungefär såhär:

En lillfingernagel stor bit färskjäst vispas ihop med 5 dl vatten och 6 dl grahamsmjöl. Låt stå övertäckt ett dygn ungefär.

5 dl ljummen mjölk, resten av jästpaketet, 8 dl "ljust och milt" samt 50 g r mjukt smör arbetas i maskin tills tydliga glutentrådar syns. ca 10- 15 min.

 

// ... //

Låt gott och rätt smidigt... Men, är det inte mer jäst? Normalt sett brukar väl 1 jästpaket vara till 5dl degvätska? :fundersam: Dvs... får du nån höjd på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...