Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag begär bara att de idag ska veta hur det blir i morgon...

Tydligen var det svårt nog, med de förutsättningar som råder just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit med en kollega och uppdaterat världens bästa Folkpartis hemsida, den för Falköping.

Det går plötsligt att göra det i Mac OS X vilket är smått fantastiskt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du är en hyvens kille! :ThumbsUp:

 

Tackar tackar.... Jag är glad för mina hyresgäster. En annan liten solskenshistoria var att de inte trodde det var sant när de såg annonsen på att vi skulle hyra ut huset och att de fick hyra det. Han är en nykter narkoman/alkoholist med bakgrund som hemlös och hon är "sjukpensionär" pga sin psykiska (o)hälsa med bland annat tvångstankar och han hade sedan sin tid som missbrukare anmärkningar kvar rent ekonomiskt även om han nu själv jobbar inom missbruksvården och hjälper andra. Många som väder dom ryggen med andra ord.

 

Men de var ärliga och la korten på bordet och jag är inte den som dömer. Kan lätt säga att det är de bästa hyresgäster som jag någonsin haft. Så kan jag ge dom lite hjälp så de får lite extra pengar så är jag glad. Glada hyresgäster gör mig glad :kramis:

 

Härligt att se hur glada de är och hur bra de trivs och att de är glada för att livet ler mot dom efter många år med motgångar. De betalade mer för ett fallfärdigt ruckel långt ute i skogen än de gör nu, för ett "fint, stort hus" och så är det. Några pengar på uthyrningen gör jag inte, det täcker det löpande och det räcker, plus att man slipper krångel med skatteverket :ThumbsUp:

 

 

 

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja då fick man svart på vitt att man inte har ADHD. Vissa drag finns men beror på utbrändheten, säger de som kanS så då är jag normal. Vad nu det är.............. :hihihi:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då fick man svart på vitt att man inte har ADHD. Vissa drag finns men beror på utbrändheten, säger de som kanS så då är jag normal. Vad nu det är.............. :hihihi:

Du är alltså som de flesta.

Jag hade tagit det som en förolämpning att bli anklagad för något sådant hemskt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då fick man svart på vitt att man inte har ADHD. Vissa drag finns men beror på utbrändheten, säger de som kanS så då är jag normal. Vad nu det är.............. :hihihi:

Gôtt... :yeahbaby:

 

Normal ... är väl man man gör det till. :)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är alltså som de flesta.

Jag hade tagit det som en förolämpning att bli anklagad för något sådant hemskt. ;)

Jag hade inget emot att få den diagnosen om jag hade haft ADHD. Det hade hjälpt mig att förstå och kunna jobba med mig på ett bättre sätt och även blivit berättigad till mer hjälp. Nu finns det delar som är väldigt lika men annat saknas vilket indikerar på att det bara är kopplat till utbrändheten. Det känns väldigt bra att veta så man inte ligger och grubblar över om man kanske har ADHD trots allt. Så det blev en till pusselbit i livspusslet ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gôtt... :yeahbaby:

 

Normal ... är väl man man gör det till. :)

Eftersom jag häckar här i den omfattningen jag gör så måste det ju vara nåt allvarligt fel ändå................... :fane:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag häckar här i den omfattningen jag gör så måste det ju vara nåt allvarligt fel ändå................... :fane:

:totaltgalen: är vi allihopa... :hihihi::kramis:

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Eftersom jag häckar här i den omfattningen jag gör så måste det ju vara nåt allvarligt fel ändå................... :fane:

Neeejdå... Om det är ngt man gör mycket/ofta, så är det ju ngt man "normalt" gör. :ThumbsUp:

 

Ex: Går man upp för 5 varje morgon, 9 dagar av 10, så går man ju normalt sett upp före 5. :)

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

Det regnar nu på morgonen... :ThumbsDown:

Tydligen var det svårt nog, med de förutsättningar som råder just nu.

 

Morgondagens prognons:

"Om det regnar imorgon så kommer det förmodligen uppifrån, annars står i tidningen."

 

;)

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

:totaltgalen: är vi allihopa... :hihihi::kramis:

Lika barn leka bäst sägs det.

 

fou8.gif

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett strömavbrott på ca en dryg timme i morse, sanslöst vad hjälplös menkänner sig när inget funkar. Som tur var kunde jag iaf få en kopp kaffe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Du är alltså som de flesta.

Jag hade tagit det som en förolämpning att bli anklagad för något sådant hemskt. ;)

Det handlar väl ungefär om hur man är konstruerad i hjärnan. Hade du blivit lika förolämpad om någon, som aldrig sett dig, trodde att du hade en annan hudfärg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar väl ungefär om hur man är konstruerad i hjärnan. Hade du blivit lika förolämpad om någon, som aldrig sett dig, trodde att du hade en annan hudfärg?

Nej. Hudfärg har inte så stor betydelse i min värld. Det är andra saker jag är omogen och fördomsfull med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart duscha och sen åka och handla lite. Hoppas fiskbilen är på plats ngnstans, så man kan få tag på lite makrill. :yeahbaby: Vore gott.

 

Först lite mer kaffe, och skål med mjölk och sån "Crunchy, Havre". :kaffe:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte tvätta bilen... kikar ut och ser att det har börjat regna. Det stod det inget i prognosen från SMHI som jag kikade på för två timmar sedan.... :superirriterad:

 

Tar lite :kaffe: och fortsätter ta det lugnt alltså :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikar ibland in mTorget.se för att kika in utbudet. Hittade en HiRes 15" MBP och är mer än lite sugen.... :stjarnsmall:

 

Köpte nuvarande dator där igenom och är väldigt nöjd, både med mTorget och datorn fast det fanns fel i beskrivningen av datorn, stod felaktigt att det var en HiRes. Men jag hade gillat att faktiskt få en HiRes och möjligheten att sätta in 16 GB RAM, nuvarande dator maxar på 8 GB :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hittade precis en trevlig beskrivning om hur man "pekar om" viktiga mappar i OS X, t ex. bildmappen om man vill lägga den på en annan volym än systemdisken. http://gigaom.com/2011/04/27/how-to-create-and-use-symlinks-on-a-mac/

[+] :yeahbaby: Kör så med på en del av mapparna i hemfoldern. Viktiga är att köra med symlänk istället för alias. Har för mig jag skrivit ngnstans om det och vad det skiljer.

 

I den guiden. I stället för att ta bort "Downloads" med rm, tycker jag (personligen) att det är bättre att göra den till en gömd backupfolder.

mv ~/Downloads/ ~/.Downloads.bak/
Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen efter att ha varit på begravning.

Sorgligt men fin ceremoni.

En av mina kusiner som bara var några år äldre än jag och som borde haft många år kvar så det känns verkligen märkligt och tomt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen var det svårt nog, med de förutsättningar som råder just nu.

Nu har det blivit lite bättre väder.

 

 

Tackar tackar.... Jag är glad för mina hyresgäster. En annan liten solskenshistoria var att de inte trodde det var sant när de såg annonsen på att vi skulle hyra ut huset och att de fick hyra det. Han är en nykter narkoman/alkoholist med bakgrund som hemlös och hon är "sjukpensionär" pga sin psykiska (o)hälsa med bland annat tvångstankar och han hade sedan sin tid som missbrukare anmärkningar kvar rent ekonomiskt även om han nu själv jobbar inom missbruksvården och hjälper andra. Många som väder dom ryggen med andra ord.

 

Men de var ärliga och la korten på bordet och jag är inte den som dömer. Kan lätt säga att det är de bästa hyresgäster som jag någonsin haft. Så kan jag ge dom lite hjälp så de får lite extra pengar så är jag glad. Glada hyresgäster gör mig glad :kramis:

 

Härligt att se hur glada de är och hur bra de trivs och att de är glada för att livet ler mot dom efter många år med motgångar. De betalade mer för ett fallfärdigt ruckel långt ute i skogen än de gör nu, för ett "fint, stort hus" och så är det. Några pengar på uthyrningen gör jag inte, det täcker det löpande och det räcker, plus att man slipper krångel med skatteverket :ThumbsUp:

 

 

Ännu bättre! Du är en vardagshjälte. Inte ens allmännyttan är alltid lika vettig som du. :yeahbaby:

 

Ja då fick man svart på vitt att man inte har ADHD. Vissa drag finns men beror på utbrändheten, säger de som kanS så då är jag normal. Vad nu det är.............. :hihihi:

Det finns en diagnoskultur i vården, och in i en diagnos ska man om man så ska dit med skohorn, bra om det motarbetas. Med fel diagnos får man fel vård, om inte annat.

 

Hemma igen efter att ha varit på begravning.

Sorgligt men fin ceremoni.

En av mina kusiner som bara var några år äldre än jag och som borde haft många år kvar så det känns verkligen märkligt och tomt.

:geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åt thailunch med frun och drog frivilligt iväg med henne på en loppisvända runt i kommunen på chans. Riktigt kul faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runda björn med Birger Jarl svart, mmmm... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...