Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Var och handlade lite idag, blev en påse gott&blandagt vid fiskbilen. 1 Havskräfta, en 1/2 krabba, och Makrill. :yeahbaby:

 

Skall slöa lite vid tv'n sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och handlade lite idag, blev en påse gott&blandagt vid fiskbilen. 1 Havskräfta, en 1/2 krabba, och Makrill. :yeahbaby:

 

Skall slöa lite vid tv'n sen.

Jag var också på jakt efter makrill idag, men 89:-/kg betalar jag inte. Vad fick du betala?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blommande körsbärsträd i Japan, heter det så? Körsbärsträd?

Vackert är det hursomhelst.

 

post-5952-0-87017600-1373052091_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Blommande körsbärsträd i Japan, heter det så? Körsbärsträd?

Vackert är det hursomhelst.

 

attachicon.gif2530726328_b68b68c5cd_o.jpg

 

Kallas Sakura i Japan och blommade ut för ett par månader sedan. På svenska som du skrev - körsbärsträd.

 

Edit:

Oj, det var en gammal bild. Ett vykort?

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallas Sakura i Japan och blommade ut för ett par månader sedan. På svenska som du skrev - körsbärsträd.

 

Edit:

Oj, det var en gammal bild. Ett vykort?

Vet inte men den får mig till att fantisera och längta ut igen. Har aldrig varit i Japan tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit iväg och pratat strunt med brorsan. Nu är det datordags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ni får ha det så bra den närmaste veckan, jag återkommer den 15/7 :toodeloo:

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också på jakt efter makrill idag, men 89:-/kg betalar jag inte. Vad fick du betala?

Vet faktiskt inte vad de tog för kilot, men 2st lagom stora gick på 45-50,- ... men uppåt 90,- var det nog inte. :crossfingers:

 

Ni får ha det så bra den närmaste veckan, jag återkommer den 15/7 :toodeloo:

Ah... liten semesterresa. Ha det så trevligt och hoppas du/ni får bra väder osv. :yeahbaby: Du kanske tar med dig "paddan" och skickar nåt semesterkort? yes2.gif

 

- - -

 

Åt just lite färska jordgubbar m socker & grädde. :ThumbsUp:

Kaffe på det nu... Väntar på att Pulp Fiction skall ta slut nån gång, så kommer Burn Notice sen. tv.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får ha det så bra den närmaste veckan, jag återkommer den 15/7 :toodeloo:

Ha en skön semester och jag får säga som iEric, ta gärna några kort. hello.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite småseg idag, men man kommer väl igång snart. Skall se om jag hinner iväg och handla lite innan de stänger. Kaffe först... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schlurrp :kaffe: aahh!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaffe i hammocken. Alltså jag satt i hammocken och drack. Dvs kaffe och inget annat. Jo faktiskt åt jag en smörgås också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med anledning av bild i en annan tråd: Vaknade till några morgnar sedan av en underlig stickande känsla i ryggen. Skulle vända mig men stötte på motstånd. Vaknade till lite mer och märkte att Tuvok låg fullt utsträckt, hårt tryckt mot min rygg och utövade kattupunktur med bägge tassparen.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med anledning av bild i en annan tråd: Vaknade till några morgnar sedan av en underlig stickande känsla i ryggen. Skulle vända mig men stötte på motstånd. Vaknade till lite mer och märkte att Tuvok låg fullt utsträckt, hårt tryckt mot min rygg och utövade kattupunktur med bägge tassparen.

Så brukar min också göra ibland. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med anledning av bild i en annan tråd: Vaknade till några morgnar sedan av en underlig stickande känsla i ryggen. Skulle vända mig men stötte på motstånd. Vaknade till lite mer och märkte att Tuvok låg fullt utsträckt, hårt tryckt mot min rygg och utövade kattupunktur med bägge tassparen.

:hihihi: JÄTTEKUL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med anledning av bild i en annan tråd: Vaknade till några morgnar sedan av en underlig stickande känsla i ryggen. Skulle vända mig men stötte på motstånd. Vaknade till lite mer och märkte att Tuvok låg fullt utsträckt, hårt tryckt mot min rygg och utövade kattupunktur med bägge tassparen.

Gjorde det nån nytta då? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall röja undan lite grann på altanen i helgen, får förhoppningsvis ett nytt altantak till veckan.

Men först skall jag plantera om mina chilliplantor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag sålt sonens cykel via Blocket. Det tog mindre än en timme! En stressad pappa på väg på semester köpte den, för hans sons cykel hade precis stulits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj oj, vad med kärs och allehanda ogräs jag rensat idag, och under alltihopa hittade jag massor med goda smultron. Apropå en tidigare diskussion här i forumet om kärs, eller kirskål som de väl egentligen heter.

 

Middag med matjes och nypotatis, och den goda efterrätten efteråt!

 

post-67957-0-65416800-1373124946_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj oj, vad med kärs och allehanda ogräs jag rensat idag, och under alltihopa hittade jag massor med goda smultron. Apropå en tidigare diskussion här i forumet om kärs, eller kirskål som de väl egentligen heter.

 

Middag med matjes och nypotatis, och den goda efterrätten efteråt!

 

attachicon.gifIMG_2999.jpg

Det är märkligt det där med kirskål, jag har ett flertal rådjur som ofta går och betar på tomten men kirskålen rör dom inte av någon anledning. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlat massor och kollat i "alla" affärer efter ytterkrukor; det finns två sorter; fula och dyra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Var uppe och tog ett kvällsdopp i sjön. Träffade på en kvinna där som var där med sin hund. Vi badade, pratade, lekte med hunden och hade det trevligt. "Vi kanske ses igen" sade hon när vi skildes åt. Är inte det att stöta lite på mig? :D

 

Hoppas kan man ju alltid... ^_^

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt skön eftermiddag och kväll. Fru och jag cyklade gamla banvallen söderut efter sjön Runn i ljummen kvällssol i över två timmar. Blommorna är i full blomning, smultrona går att plocka. Sen tacos till kvällsmat och snart glass med nästan nyplockade jordgubbar. :galetglad:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt skön eftermiddag och kväll. Fru och jag cyklade gamla banvallen söderut efter sjön Runn i ljummen kvällssol i över två timmar. Blommorna är i full blomning, smultrona går att plocka. Sen tacos till kvällsmat och snart glass med nästan nyplockade jordgubbar. :galetglad:

mmmmm, härliga sommarkvällar. som gjorda för en cykeltur med efterföljande gott att äta! Låter härligt skönt!

 

Själv har jag jobbat i trädgården hela dagen, med små vilor på vår lummiga altan där uppkopplingen mot omvärlden ligger. Älskar altanen med sitt vildvin och med den stora vindruvan och med hel utsikt mot min älskade trädgård. Nu är det kvällssol in och härligt mysigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...