Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Vad SYND det är OM DIG! :oroligoledsen:

 

NÄrå! Det är störtfestligt! Nu har jag 39°...tjohooooooooo......stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig höll det på i två festliga veckor, och jag är inte helt hundra frisk ännu. Ha skoj!

 

Dansar fram. Vingelpolkan.....behave.gif

....

Skulle ha lastat lastbilen och åkt runt till butikerna i dag. Orkar inte lasta ens ett fjun.....stjarnsmall.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Journalistbranschen är ju helt djävla störd! Hyresgästföreningen söker en redaktör till Göteborg som dels har erfarenhet av grävande journalistik och dels "behärskar Illustrator". Sanslöst! Som om ett F1-stall söker en förare som också kan trimma motorer. Inte seriöst... Snart ska man väl förväntas klara av att jonglera med knivar på en enhjuling också... Fast cynikern anar väl att man redan har en tilltänkt, som har erfarenhet av just nämnda combo... Enklast att skriva en väldigt specifik kravlista, då... Har hört att sådant är vanligt just i Göteborgstrakten, faktiskt... Jaja, Göteborg är ju ökänt för sin allmänna korruption, så detta faller ju in i ett mönster. :)

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Journalistbranschen är ju helt djävla störd! Hyresgästföreningen söker en redaktör till Göteborg som dels har erfarenhet av grävande journalistik och dels "behärskar Illustrator". Sanslöst!

Varför sanslöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sanslöst?

Jag betvivlar att din fråga är ärlig. Du tycker väl helt enkelt inte att jag ska göra mig märkvärdig, och svårare än så är det inte.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betvivlar att din fråga är ärlig. Du tycker väl helt enkelt inte att jag ska göra mig märkvärdig, och svårare än så är det inte.

Eller så förstår han likt mig inte helt vad du ville framföra.

Långtifrån allt är konspirationer mot dig eller någon annan.

Ibland är det "bara" enkel nyfikenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter oå praktiken idag och har idag ont ner i hela mitt vänstra ben, precis knaprat två värktabletter och hoppas på att det ska släppa. Försökt röra på mig mycket under dagen men det har bara blivit värre från lite öm ner i låret till nu ner till foten stjarnsmall.gif Jäkla ischias... irriteradtjej.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Influensan bröt ut i går. Det tog bara en halvtimme från det jag kom hem från jobbet till feber, hosta och total matthet. Orkar inte ligga längre. Sov till 24 sen har jag varit vaken. Det värker och jag hostar och det är allmänt SYND OM MIG!!!totaltgalen.gif

 

Uschdå... ja åker man på influensan så är det synd om en... :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter oå praktiken idag och har idag ont ner i hela mitt vänstra ben, precis knaprat två värktabletter och hoppas på att det ska släppa. Försökt röra på mig mycket under dagen men det har bara blivit värre från lite öm ner i låret till nu ner till foten stjarnsmall.gif Jäkla ischias... irriteradtjej.gif

 

Ichias är ett elände....kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstaerar att media har sina egna ideer. Just nu är Kim Il Faderittan... jag ni vet han i NordKorea.... hans mobiltelefon är den hetaste snackisen. Vilken är det som syns på bilden? För att inte understödja denna tramsighet bifogar jag inte vilken tidning ni kan läsa om det eller en bild på den. Jo, det kan jag ju. Men med cencur....borstatanderna.gif

post-363-027819700 1360069392_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två ganska olika kompetenser. Som en hjärnkirurg som är specialinriktad på termodynamik.

Man blir väl inte förvånad om det kommer det också! totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter oå praktiken idag och har idag ont ner i hela mitt vänstra ben, precis knaprat två värktabletter och hoppas på att det ska släppa. Försökt röra på mig mycket under dagen men det har bara blivit värre från lite öm ner i låret till nu ner till foten stjarnsmall.gif Jäkla ischias... irriteradtjej.gif

Prova att gå till en Chiropractor som kan detta, har själv blivit hjälpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon här som är bra på att hitta felorsak varför signalerna från dvi porten

Inte går fram till skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen fungerar utmärkt till den äldre G5an

Och det gäller även den andra skärmen jag har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter oå praktiken idag och har idag ont ner i hela mitt vänstra ben, precis knaprat två värktabletter och hoppas på att det ska släppa. Försökt röra på mig mycket under dagen men det har bara blivit värre från lite öm ner i låret till nu ner till foten stjarnsmall.gif Jäkla ischias...

 

irriteradtjej.gif

 

Usch då. Här har det varit töväder turligt nog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick brev från kommunen igår om att de ska börja ta betalt för min användning av dagvattensystemet. Inga stora pengar, 250 spänn om året, men man undrar ju lite...

 

Om man kan visa att man tar hand om allt vatten (från stuprännor) så slipper man betala. Men mitt hus står 30 meter från gatan och även om jag inte skulle ha vattentunnor, är det verkligen något av "mitt" vatten som tar sig ner till gatan? Även om tomten iofs sluttar neråt, så har jag svårt att tro att det är många droppar som tar sig så långt... :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick brev från kommunen igår om att de ska börja ta betalt för min användning av dagvattensystemet. Inga stora pengar, 250 spänn om året, men man undrar ju lite...

 

Om man kan visa att man tar hand om allt vatten (från stuprännor) så slipper man betala. Men mitt hus står 30 meter från gatan och även om jag inte skulle ha vattentunnor, är det verkligen något av "mitt" vatten som tar sig ner till gatan? Även om tomten iofs sluttar neråt, så har jag svårt att tro att det är många droppar som tar sig så långt... :chockadskeptisk:

Borgerlig kommun? borstatanderna.gif De älskar avgifter... Hatar skatter... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått tips från Mattem att jag skall titta på om det går att omstarta kretsarna i macen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått tips från Mattem att jag skall titta på om det går att omstarta kretsarna i macen

Det lät nästan lite poetiskt, "omstarta kretsarna". :foralskad:^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lät nästan lite poetiskt, "omstarta kretsarna". :foralskad:^_^

Ja det händer inte ofta som man behöver titta på de nödlösningarna. Grafikkortet i arbetshästarna brukar vara pålitliga har aldrig haft problem med G3 fram till Mac PRO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Journalistbranschen är ju helt djävla störd! Hyresgästföreningen söker en redaktör till Göteborg som dels har erfarenhet av grävande journalistik och dels "behärskar Illustrator". Sanslöst! Som om ett F1-stall söker en förare som också kan trimma motorer. Inte seriöst... Snart ska man väl förväntas klara av att jonglera med knivar på en enhjuling också... Fast cynikern anar väl att man redan har en tilltänkt, som har erfarenhet av just nämnda combo... Enklast att skriva en väldigt specifik kravlista, då... Har hört att sådant är vanligt just i Göteborgstrakten, faktiskt... Jaja, Göteborg är ju ökänt för sin allmänna korruption, så detta faller ju in i ett mönster. :)

Ja, störd var ordet. yes2.gif Men det är väl deras sätt att spara pengar. Att hitta 1 som är halvdålig på båda, än 2 som kan göra varsitt bra jobb. Men det är nog inte barai journalistbranchen som de gigatiska kravlistorna på vad man skall kunna, börjar bli absurda.

 

Känns lite som den allmänna kravlistan idag är att man är ≈ 20-25 och är nyexaminerad. Har minst 15år i skolan, samt minst 10års yrkeserfarenhet. Att man är barnlös, helst är man, och har egen bil. :rolleyes:

 

 

Två ganska olika kompetenser. Som en hjärnkirurg som är specialinriktad på termodynamik.

[+] Dagens metafor. pclaugh.gif

 

 

- - -

 

Sov lite illa inatt... och det gick inte att sova några xtra timmar nu på kvällen. Jaja... Skall äta lite snart, och prova igen. :crossfingers:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betvivlar att din fråga är ärlig. Du tycker väl helt enkelt inte att jag ska göra mig märkvärdig, och svårare än så är det inte.

Du får tvivla bäst du vill, men det var en ärlig fråga.

 

Och menar du det du skriver i andra stycket så känner du mig inte det minsta lilla. Jag kan verkligen inte bry min mindre om folk vill göra sig märkvärdiga e.d.

 

Eller så förstår han likt mig inte helt vad du ville framföra.

Långtifrån allt är konspirationer mot dig eller någon annan.

Ibland är det "bara" enkel nyfikenhet.

+1 på den.

 

Två ganska olika kompetenser. Som en hjärnkirurg som är specialinriktad på termodynamik.

Grävande journalist som är duktig på ett (visst) dataprogram? Låter inte omöjligt.

Redigerad av rickard1234
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå journalister... läste just en kul grejj på Expressen.se som Zlatan hade sagt:

I en annan intervju med Fotbollskanalen berättar Zlatan Ibrahimovic om sitt intresse för att gå ut och jaga.

– Att komma ut i naturen och få den lugna atmosfären, inte bara för att jaga. Och för att få se den miljön, slippa människor och känna sig lugn.

På frågan om vilket byte som är det största han fällt, replikerar Zlatan snabbt:

– En journalist.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...