Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Vi reagerar olika, jag blir mera förbannad över att människor har så fruktansvärd dålig musiksmak.

Sånt pådrag för rena skiten, hade kunnat gjorts många bättre program för de pengarna..

Nä jag skiter i den nu... men ser gärna på finalen och sen den stora finalen. :crossfingers::yeahbaby:

 

Melofestivalen är inte längre var den var en gång i tiden. De har förstört den under de senaste 8-10åren. Tråkigt. Hela konceptet med att folk kan skriva låtar och skicka in som sen får tävla är borta, även om det står att alla kan skicka in. Nu är det de som bestämmer vilka låtar som skall med, vilka artister som skall framföra låtarna osv. Har mer blivit en Artistfestival, än en Melodifestival.

 

Kommer ihåg ett år på TV4's nyhetsmorgon där juryn presenterade årets startfält. Dagen efteråt hade de gåt in och bytt en artist mot ngn annan och sagt att de ville ha bättre TV el hur det va. Inte snyggt. Efter det så försvann/förändrades uttagningssystemet.

 

Enda som är lite kul nu är pausunderhållningen... Björn Gustafsson som var med ett år. Henrik Dorsin/Tingelinggänget, o EBUtanten förra året...

 

 

:lol: :lol:

 

 

- - -

 

Sitter o pluggar in lite sidor och läser lite.

Strax lite käk o sen sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett klipp från pausunderhållningen vi ser här uppe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg Jamie Oliver snurra ihop en helt okryddad (varken salt eller peppar) lammfärsburgare, som han i efterhand men innan grillen vände i kryddblandning. Det såg gott ut. :yeahbaby:

Det var det säkert också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev, högrev och oxkind samt lite ryggspäck (fläsk) för saftighetens skull. Skall egentligen vara njurtapp också men det fanns inte idag. Inga andra konstigheter, kryddar med svartpeppar och lite flingsalt. Har iofs. lite worcestershire sauce i fäsen ibland men inte speciellt mycket, det är ju nötköttsmaken man eftersträvar.

 

 

Här blev det lax i ugn, och nån ABBA-sås frugan köpt, var inte alls dumt.

Till det ett supergott vitt vin vi köpt:

El Emperador, ett chilenskt Chardonnayvin,

 

Kändes lite fel att ta fram skumpan efter V75-vinsten, räckte gott o väl med det chilenska vinet.

 

 

Plommonspäckad fläskkarré fick jag nöja mig med tillsammans med ett par glas blandsaft vilket inte är så pjåkigt det heller.

Klyftade potatisbitar i fritösen, wokade grönsaker och lite rårivna morötter... Mums! :Pyummy.gif

Min middag blev två cheeseburgare på McD mellan två filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fram emot novellpremiären. :ThumbsUp:

 

Den premiären blir nog bara i mitt eget universum......laserbok.gif men det räcker för mig.celb%20(7).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska försöka få samligen utgiven? Där har du din nya karriär! :ThumbsUp:

 

JO man kan ju alltid hoppas. Realiteten är annorlunda. Att få en bok utgiven är ohyggligtg svårt, novellsamlingar är ännu värre. Men nu för tiden kan man ju alltid satsa 10 lakan och göra den själv. Sen har man en exklusiv gåva klar.......whistling.gif

...

Det som är kul med att skriva är att döda ting får liv. Fiktiva personer börjar få en egen vilja, typ, och ofta vet man inte vart det bär iväg... mina gubbar ställer ofta till det på olika sätt och får dras med konsekvenserna eller fixa problemen men ofta okonventionellt....cool.gif

...

På ett sätt är det någon sorts terapi för händelser, personlighetsdrag från en själv vävs in och mixas med en massa annat och man får testa vad som kunde ha hänt om si hade varit så osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bultandehjarta.gif Sovmorgon lazy3.gif

 

och

 

bultandehjarta.gifphika.gif

 

men nu är det dags att gå ut i solskenet på en rask promenad biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från gårdagskvällens samtal med frun:

-Men lyssna nu på din kloka fru!!

-Va!? Har jag en till?

 

celb%20(7).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något för Joel att lägga in i forumet..:D

 

 

post-113-071786200 1359883922_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag på er

Kl 12 börjar vinterstudion

Skönt att sitta inne när det är kallt ute

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bultandehjarta.gif Sovmorgon lazy3.gif

 

och

 

bultandehjarta.gifphika.gif

 

men nu är det dags att gå ut i solskenet på en rask promenad biggrin.gif

 

Som här då, en lugnt morgon tillsammans med kärleken i sängen pusspadig.gif Känns bättre både i rygg och kropp just nu, inte säkert att jag behöver några värktabletter idag.

 

Nu en liten runda med hunden, sen mot Malmö och fixa lite med bokföringen på lokalföreningen och sen examensarbete...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JO man kan ju alltid hoppas. Realiteten är annorlunda. Att få en bok utgiven är ohyggligtg svårt, novellsamlingar är ännu värre. Men nu för tiden kan man ju alltid satsa 10 lakan och göra den själv. Sen har man en exklusiv gåva klar.......whistling.gif

...

Det som är kul med att skriva är att döda ting får liv. Fiktiva personer börjar få en egen vilja, typ, och ofta vet man inte vart det bär iväg... mina gubbar ställer ofta till det på olika sätt och får dras med konsekvenserna eller fixa problemen men ofta okonventionellt....cool.gif

...

På ett sätt är det någon sorts terapi för händelser, personlighetsdrag från en själv vävs in och mixas med en massa annat och man får testa vad som kunde ha hänt om si hade varit så osv.

Du behöver definitivt inte satsa så mycket pengar. Farsan har gjort några böcker och han har definitivt inte lagt ut den summan. Några hundringar skulle jag tro. Och en kul grej med att ge ut en bok är att den då med automatik hamnar på KB!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något för Joel att lägga in i forumet..:D

 

 

post-113-071786200 1359883922_thumb.jpg

:hihihi: Men fanns det inte någon censurfunktion här som automatiskt byter ut vissa ord. Hm, för att testa måste jag väl skriva något otillåtet... kuk fitta knulla

 

Edit: Oops. Tydligen är funktionen borttagen. Jag ber om ursäkt för språkbruket.

Redigerad av Justitia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har filmfestivalat och sett:

Reklamfilmer från ca 60-talet

Journalfilm från Göteborg 1923.

Västkust i sol, ca 40-talet, en turistfilm från SJ om den fantastiska Bohusbanan

Faces of Sweden, 1979, en brittisk turistfilm om Sverige. Hemska färger i baren på Englandsbåten, Dalsland, Siljan, Bohuslän mm marknadsförs.

Någon film från ca 40-talet som varnar för den ökande stadstrafiken. Visar pedagogiskt vad som kan hända om man inte ser sig för.

Haga lever, 1980. Om protesterna mot att riva Haga, Göteborgs första förort, trevåningshus med dass på gården, låg mellan staden och den yttre fästningen skansen Kronan. De planerades tydligen åttavåningshus. Området renoverades och är nu dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har filmfestivalat och sett:

Reklamfilmer från ca 60-talet

Journalfilm från Göteborg 1923.

Västkust i sol, ca 40-talet, en turistfilm från SJ om den fantastiska Bohusbanan

Faces of Sweden, 1979, en brittisk turistfilm om Sverige. Hemska färger i baren på Englandsbåten, Dalsland, Siljan, Bohuslän mm marknadsförs.

Någon film från ca 40-talet som varnar för den ökande stadstrafiken. Visar pedagogiskt vad som kan hända om man inte ser sig för.

Haga lever, 1980. Om protesterna mot att riva Haga, Göteborgs första förort, trevåningshus med dass på gården, låg mellan staden och den yttre fästningen skansen Kronan. De planerades tydligen åttavåningshus. Området renoverades och är nu dyrt.

Så det visas sådana filmer på bio också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det visas sådana filmer på bio också?

Ja, det där var ett litet filmpaket om Hur det var i Göteborg förr. Jag försöker se det varje år. Det var också något om Chalmerskortegen och 1 maj-firandet 1948.

 

Jag skulle tro att de flesta filmer som visas på GIFF inte visas på vanlig svensk bio. Det finns ju en galakategori med diverse vanliga filmer (ex Zero dark thirty), en reprisserie med förra årets svenska filmer, men annars är det ungefär dokumentärer, kortfilmer, en kategori med nordisk film, plus lite varierande kategorier, exempelvis Iran. http://filmweb01.filmfestival.org/filmfestival/info/sv/festivalprogram/programentry?filmId=181977

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vissa dagar blir inte som planerat, lagom till att man var på plats i Malmö så hör min kassör av sig och meddelar att hon ligger med influensa, så inget bokslut och bara att ställa in styrelsemötet. Men samtidigt så var det "bra" då jag gick igenom våra pärmar och till min fasa var kassaboken försvunnen. Visserligen går allt naturligtvis att återskapa, men det är ju ändå inte bra. Ser väldigt illa ut om inget annat. Började jaga personer på kansliet som kanske kunde sett till den då det har möblerats om så föreningens papper och pärmar var omflyttade. Men ingen hade det.

 

Men nu efter ett par timmar så hittade jag den i ett sista försök underst i en stor hög med papper i samma skåp som våra pårmar står i, den har antagligen trillat ur när de flyttar runt på sakerna och sen lagt den i en hög med annat då de antagligen inte förstått att den var vår.

 

Skulle sitta med ex-arbetet med min kursare som annars är i Karlskrona på sin praktik ett par timmar innan hon skulle åka dit igen, men det hade blivit strul så hon fick kasta sig på första bästa tåg mot Karlskrona så det blev inget med det. Så förutom att leta kassabok så har jag fått sett två samtal och lämnat feedback på dessa. Så nu slipper jag sitta med det ikväll samt att jag slipper vara i Malmö och greja med ex-arbetet till 18-tiden. Så nu ska jag tömma det sista kaffet och käka upp det sista av mackorna jag gjort, finns alltid lite gott att äta här på kansliet och kaffe också naturligtvis =) Så dagen har trots allt inte varit förgävels och eftersom kassaboken var "borta" så var det ju lika bra att kassören ändå var sjuk.

 

Till saken är ju att vi i studerandeföreningen har en hörna med våra saker på "stora" LR:s kansli och eftersom vår förening mest varit inaktiv i höst så har varken jag eller kassören varit på kansliet, så ingen av oss har rört kassaboken sedan i september. Har ändå inte behövts, i princip ingen aktivitet på kontot eftersom vi ändå inte haft verksamhet att tala om. Hunnit kolla över protokoll och lite annat också, så lite produktivt har det ju blivit ändå.

 

Lite mer synd är att året inte summerats upp ekonomiskt och verksamhetsplaner mm då inte blev skrivna samt styrelsebeslut på datum för årsmöte avklarat. Måste ju få ihop papperna till revisionen om några veckor....

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vissa dagar blir inte som planerat, lagom till att man var på plats i Malmö så hör min kassör av sig och meddelar att hon ligger med influensa, så inget bokslut och bara att ställa in styrelsemötet. Men samtidigt så var det "bra" då jag gick igenom våra pärmar och till min fasa var kassaboken försvunnen. ....

 

Men nu efter ett par timmar så hittade jag den i ett sista försök underst i en stor hög med papper i samma skåp som våra pårmar står i,

lyckan är gjord älskade pärm du är tillbaka :kartjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyckan är gjord älskade pärm du är tillbaka :kartjej:

 

Haha... ja. Tydligen hade den trillat ur pärmen då kassaboken låg istoppad i den som innehåller verifikaten och när de sen fått upp de nya möblerna på kansliet så hamnade den underst i en annan hög med papper när sakerna skulle läggas tillbaka. Var väl det jag misstänkte, men att hitta den var som att leta efter en nål i en höstack....

 

Men som tur var så var inte verifikaten borta, då hade det varit problem.... propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er :)

idag är det första speldagen kl 12 skall barnen börja spela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag, första dagen på jobbet efter sjukskrivningen, och datornätet ligger nere. Det går inte ens att komma ut på internet

:irriteradtjej:

 

Låter ju som en bra start på veckan, det borde ju inte kunna bli så mycket sämre... innocent.gif

 

Grattis till att hostan gett med sig cake.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...