Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

God middag på er :)

skönt att få sov ut för en gångs skull

 

i dag behövdes det bara en omstart

jag passade på att maila mcoteket också

och fick det här svaret

 

 

 

Låter onekligen som att jag också hade rätt i mina gissningar igår, stämmer det inte att du haft detta problemet tidigare och att du då också gjorde en återställning av styrkretsarna så funkade det bättre ett litet tag till? fundersam.gif Men jag är också rädd att du får spara ihop till ett nytt (eller begagnat) grafikkort till din Mac Pro... geros.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slurp :kaffe: aaahhh....

 

Betydligt bättre i benet idag.. vaknade helt utan smärtor och fick inte känningar förrän jag satt i bilen på väg till Ystad. Sen har det känts lite från och till men jag har försökts stå upp mycket idag samt så det är mest lite små stickningar av smärta just nu... får nog be min sambo att massera min höft ikväll med, tror att det kan vara en bidragande orsak till att det släppt betydligt till idag. crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slurp :kaffe: aaahhh....

 

Betydligt bättre i benet idag.. vaknade helt utan smärtor och fick inte känningar förrän jag satt i bilen på väg till Ystad. Sen har det känts lite från och till men jag har försökts stå upp mycket idag samt så det är mest lite små stickningar av smärta just nu... får nog be min sambo att massera min höft ikväll med, tror att det kan vara en bidragande orsak till att det släppt betydligt till idag. crossfingers.gif

Har en kompis som fick ischias, orsaken visade sig vara att han satt på sin plånbok. Det lilla sneda men ständiga gjorde allt det onda. Men det kanske du redan har tänkt på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kompis som fick ischias, orsaken visade sig vara att han satt på sin plånbok. Det lilla sneda men ständiga gjorde allt det onda. Men det kanske du redan har tänkt på?

 

Plånboken var det längesedan jag la åt sidan, men min iPhone i tillhörande fodral brukar husera i vänster bakficka och den är precis som du nämner en stark kandidat som roten till det onda. Men att vänja sig av med att reflexmässigt stoppa ner telefonen där är inte gjort i en handvändning. Har lagt fodralet åt sidan nu, så nu är den smidigare att ha i andra fickor. Får väl helt enkelt börja använda skjorta oftare så jag har telefonen i bröstfickan :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plånboken var det längesedan jag la åt sidan, men min iPhone i tillhörande fodral brukar husera i vänster bakficka och den är precis som du nämner en stark kandidat som roten till det onda. Men att vänja sig av med att reflexmässigt stoppa ner telefonen där är inte gjort i en handvändning. Har lagt fodralet åt sidan nu, så nu är den smidigare att ha i andra fickor. Får väl helt enkelt börja använda skjorta oftare så jag har telefonen i bröstfickan :P

Haha, ja, Iphone var inte uppfunnen på kompisens tid. IOS blir ju lite kul dock när man betänker det latinska namnet för ben...

 

För övrigt är det praktiskt med bröstfickor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fotboll strax... Men jag måste nog hinna iväg och handla lite först innan de stänger - fast det innebär oxå att man får skotta fram bilen. :(

 

Får fundera lite över en kaffe. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fryser och skakar men ska vänta till 22.00 innan jag tar nattens meducin...badtaste%20(16).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+39,8° Febereländet bara stiger. Hjärtat bultar och det piper av tinnitus i öronen..badtaste%20(16).gifstjarnsmall.gif Har nyss tagit en panodil och väntar på att den ska verka. Jag bill inte ligga ner och inte sitta upp heller men jag måste få nåt annat att tänka på, för det snurrar ganska bra i pannbenet.oroligoledsen.gif

Usch, det där låter inte alls bra. Har du inte tagit något febernedsättande? :sjuk:

 

Har en kompis som fick ischias, orsaken visade sig vara att han satt på sin plånbok. Det lilla sneda men ständiga gjorde allt det onda. Men det kanske du redan har tänkt på?

Om man hade en så tjock plånbok ändå.... :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+39,8° Febereländet bara stiger. Hjärtat bultar och det piper av tinnitus i öronen..badtaste%20(16).gifstjarnsmall.gif Har nyss tagit en panodil och väntar på att den ska verka. Jag bill inte ligga ner och inte sitta upp heller men jag måste få nåt annat att tänka på, för det snurrar ganska bra i pannbenet.oroligoledsen.gif

Krya på dig.

 

Slurp :kaffe: aaahhh....

 

Betydligt bättre i benet idag.. vaknade helt utan smärtor och fick inte känningar förrän jag satt i bilen på väg till Ystad. Sen har det känts lite från och till men jag har försökts stå upp mycket idag samt så det är mest lite små stickningar av smärta just nu... får nog be min sambo att massera min höft ikväll med, tror att det kan vara en bidragande orsak till att det släppt betydligt till idag. crossfingers.gif

Och dig med.

 

Är det baksidan av benet som gör ont/krampar, börjar i låret och vandrar ner mot foten och slutar i värsta fall i tårna?

För mig var det lättare att sova på mage med det onda benets fot liggande på/bakom den andra foten så att benet var lite bakåtböjt. Men det var ingen bekväm sovställning.

En av de första frågorna naprapaten ställde handlade om tjock plånbok.

Haha, ja, Iphone var inte uppfunnen på kompisens tid. IOS blir ju lite kul dock när man betänker det latinska namnet för ben...

 

För övrigt är det praktiskt med bröstfickor.

Bröstfickor är bra så länge man inte böjer sig för mycket framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, det där låter inte alls bra. Har du inte tagit något febernedsättande? :sjuk:

Enligt biologerna och de medicinskt studerade så finns det mening med både feber och smärta.

De är till och med en förutsättning ibland för vår överlevnad.

Temperaturhöjningen är naturligtvis till för att ta död på invadören, viruset.

 

Om man hade en så tjock plånbok ändå.... :fane:

Kanske det bara var ett sätt att skryta på? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er nu är det Hyacith :)

Hälsa så gott från mig. ;)

 

Edit: :nattinatti:

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här kommer det mycket nöje :)

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt biologerna och de medicinskt studerade så finns det mening med både feber och smärta.

De är till och med en förutsättning ibland för vår överlevnad.

Temperaturhöjningen är naturligtvis till för att ta död på invadören, viruset.

Ja, jag tar själv i stort sett aldrig tabletter, men om man mår så dåligt som Axelmannen verkar göra så tycker jag nog att det kan vara bra att ta en tablett så man kan sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fryser och skakar men ska vänta till 22.00 innan jag tar nattens meducin...badtaste%20(16).gif

Usch över 40° så säger de ju att det är farlig feber för barn

hur är det då för vuxna

 

hoppas att febern går ner i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho! 02.30 hade jag bara 38°! Nu är frågan om jag ska renovera vardagsrummet idag, laga gammelvolvon och skotta åt grannarna.........totaltgalen.giftotaltgalen.giftotaltgalen.gif Jag sov fyra timmar i natt så nu är jag på G!pompoms.gif

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho! 02.30 hade jag bara 38°! Nu är frågan om jag ska renovera vardagsrummet idag, laga gammelvolvon och skotta åt grannarna.........totaltgalen.giftotaltgalen.giftotaltgalen.gif Jag sov fyra timmar i natt så nu är jag på G!pompoms.gif

Gå och lägg dig tokfrans! :behave:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okidoki. Blev bara så upprymd när jag kunde gå till brevlådan och hämta in tidningen....blush.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för lite fika här "på jobbet"... går och hämtar kaffe samt köper en ostfralla i elevcaféet. Får nog ta med mitt andra paket kaffe imorn, går ju lite kaffe här.... whistling.gif:kaffe:innocent.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för lite fika här "på jobbet"... går och hämtar kaffe samt köper en ostfralla i elevcaféet. Får nog ta med mitt andra paket kaffe imorn, går ju lite kaffe här.... whistling.gif:kaffe:innocent.gif

 

Har du brunt blod eller..........?connie_crazyperson.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du brunt blod eller..........?connie_crazyperson.gif

 

Mja... ibland så undrar man. Men nu är vi några stycken här på min praktikplats som går ihop i en liten kaffeklubb för att slippa automatkaffet. Har redan bidragit med ett paket kaffe och utan att skämmas så kan jag ta med ett till whistling.gif

 

Försöker dra ner på kaffet hemma på kvällen, men varje kväll efter middagen så blir jag så förbaskat kaffesugen så att då brygger jag några koppar i alla fall..... :kaffe:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan kolla om det finns något tolvstegsprogram inom missbruksvården mot koffeinmissbruk.

 

kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du brunt blod eller..........?connie_crazyperson.gif

Bäste Herr Axel Mann.

Det vet du väl att det är "fint" med annan färg på blodet.

Kungligt folk har blått blod. Vi har brunt, och ni vanliga dödliga har rött. shades.gif

 

:lol:

 

 

- - -

 

Skotta snö i timmar och sen varit och handlat lite. Blir nog en liten tupplur strax.

 

Kaffe först. :kaffe: :kaffe: :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan kolla om det finns något tolvstegsprogram inom missbruksvården mot koffeinmissbruk.

Enda "missbruket" av kaffe jag känner till, är när man häller i enmassa prylar i kaffet...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäste Herr Axel Mann.

Det vet du väl att det är "fint" med annan färg på blodet.

Kungligt folk har blått blod. Vi har brunt, och ni vanliga dödliga har rött. shades.gif

 

:lol:

 

 

- - -

 

Skotta snö i timmar och sen varit och handlat lite. Blir nog en liten tupplur strax.

 

Kaffe först. :kaffe: :kaffe: :kaffe:

 

 

Då kommer den spännande frågan *trumvirlvel* - Vilka är "vi"?hihihi.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...