Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sådärja, lillbilen besiktigad utan anmärkning. :ThumbsUp:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget är som väntans tider..... ThumbsDown.gif

 

har under förmiddagen ägnat mig åt en liten kundundersökning av telefonköerna hos Telia och Tele2.

 

 

Hos Telia slipper man knappa sig fram om man vill och har tydlig röst, sen får man hela tiden veta var någonstans i kön man befinner sig och trolig väntetid. (då kan man fixa med kaffe phika.gif, surfa gaspar.gif, gå på toa osv m a o få nåt gjort i väntan på...)

 

 

Hos Tele2 gäller bara knapptryckningar, trycker man fel så får man börja om. Av någon outgrundlig anledning kommer jag alltid till fel ställe och får börja om. Man har inte en aning om var i kön man befinner sig, men får hela tiden veta att; Vi besvarar ditt samtal så fort vi kan eller Vi är mycket måna om våra kunder, vill du besvara några frågor om vår service efter samtalet, tryck 1. Vill du inte besvara några frågor om vår kundservice, tryck 2.

Resultatet blir ändå oavgjort, väntetiderna var i princip lika långa på båda ställena

 

Och inte löste jag problemet med mitt mobiltelefonabonnemang heller. armskeptisk.gif

down.gifwacko.gif

Redigerad av kiplon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noterar att det snöar...

 

post-113-026792000 1359976327_thumb.jpg

 

Noterar samtidigt att SMHI har dåligt på fötterna..

post-113-047012000 1359976703_thumb.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt? Min privata iPhone är inte kopplad över kommunens serverrum. En stor del av mitt arbete utför jag på nätet - det finns i runda slängar ett hundratal arbetsförmedlingssajter idag...

Tror han menade en liten annan tolkning av frasen... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han menade en liten annan tolkning av frasen... :borstatanderna:

Ja. :)

 

Ungefär som: Jag klarar inte av att skriva den här meningen.

 

totaltgalen.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver definitivt inte satsa så mycket pengar.

 

Jag vet. Jag bara högg till för att det skulle låta bra... whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Active Directory. Inget som synes lagras lokalt lagras lokalt. Så fort jag loggar in på vilken dator som helst i kommunens nät har jag tillgång till alla filer som är "lokalt" lagrade.

Aha, visste inget om det, men läste på Wikipedia att det har att göra med Windows server och sådana nätverk. I övrigt begrep jag ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens spara det på hårddisken? Eller kör ni nätboot? borstatanderna.gif

Nätboot..? Du menar en "netbot". :D

 

 

- - -

 

Sitter o smaskar i mig en Guld-Nougat. Gôtt... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. :)

 

Ungefär som: Jag klarar inte av att skriva den här meningen.

 

totaltgalen.gif

Å ja som trodde det hade något med läggning att göra... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows rockar fett när det gäller!

Va? :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar tillfriskna från förkylningen och har till och med vågat träna i kväll.

Inte på max men nära nog. Gött! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows rockar fett när det gäller!

Ja, jag läste ett trovärdigt inlägg någonstans (det var *host* 99mac) om att Windows och nätverk is da shit, vad man än kan tänkas tycka om Windows i övrigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig orkeslös nästan apatisk. Behöver ett miljöombyte tror jag.

Så nu sitter jag och kollar på resealternativ till England.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig orkeslös nästan apatisk. Behöver ett miljöombyte tror jag.

Så nu sitter jag och kollar på resealternativ till England.

Fy vad trist. Hoppas du hittar någon uppmuntrande resa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy vad trist. Hoppas du hittar någon uppmuntrande resa!

Ja vi hoppas här att ljuset återvänder snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på fantastiskt vackra hästar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget är som väntans tider..... ThumbsDown.gif

 

har under förmiddagen ägnat mig åt en liten kundundersökning av telefonköerna hos Telia och Tele2.

 

 

Hos Telia slipper man knappa sig fram om man vill och har tydlig röst, sen får man hela tiden veta var någonstans i kön man befinner sig och trolig väntetid. (då kan man fixa med kaffe phika.gif, surfa gaspar.gif, gå på toa osv m a o få nåt gjort i väntan på...)

 

 

Hos Tele2 gäller bara knapptryckningar, trycker man fel så får man börja om. Av någon outgrundlig anledning kommer jag alltid till fel ställe och får börja om. Man har inte en aning om var i kön man befinner sig, men får hela tiden veta att; Vi besvarar ditt samtal så fort vi kan eller Vi är mycket måna om våra kunder, vill du besvara några frågor om vår service efter samtalet, tryck 1. Vill du inte besvara några frågor om vår kundservice, tryck 2.

Resultatet blir ändå oavgjort, väntetiderna var i princip lika långa på båda ställena

 

Och inte löste jag problemet med mitt mobiltelefonabonnemang heller. armskeptisk.gif

down.gifwacko.gif

Knäppaste telefonkön jag hamnat i var indisk. Jag laddade mitt kontantkort med 1000 INR (ca 130 kr), i en affär (affären knappar in koden på sin mobil eftersom mitt kort var från en annan delstat, konstigt, men så funkar det där), men fick bara runt 7 INR. Affären hänvisar till operatören, jag ringer dit, menyn pratar engelska, någon svarar och efter ett tag får jag veta att jag måste ringa till operatören i delstaten där kortet köpts. Ringer dit, en engelsk röst hälsar mig välkommen och ser fram mot att få hjälpa mig, sedan kommer diverse menyval, på ickeengelska. Med hjälp av talpauser och diverse lånord (SMS, email...) försöker jag trycka mig fram genom menyn, men kommer aldrig fram. Ber en indier trycka så att jag ska få prata med en människa, och efter ett tag får jag höra att resten av pengarna ska komma inom några timmar. Tåget lämnade delstaten bara någon timme senare och jag fick aldrig pengarna.

 

Känner mig orkeslös nästan apatisk. Behöver ett miljöombyte tror jag.

Så nu sitter jag och kollar på resealternativ till England.

Att resa är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Influensan bröt ut i går. Det tog bara en halvtimme från det jag kom hem från jobbet till feber, hosta och total matthet. Orkar inte ligga längre. Sov till 24 sen har jag varit vaken. Det värker och jag hostar och det är allmänt SYND OM MIG!!!totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en ledig helg inkl måndag, trots att jag hjälpte en kär vän att köra hem ny säng o soffa i lördags. Ska jobba em/kväll idag men vaknade tidigt iaf. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...