Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Såja... då har man precis hämtat en kopp kaffe till (tredje? fundersam.gif) och satt på en kanna till, är det tomt i termosen blir folk sura utskallning.gif

 

Slurp :kaffe: aaahhh..... :P

 

Annars en rätt så lugn dag, de flesta har gjort sina gymnasieval och för övrigt så var det nationellt prov i svenska igår och del två av det är imorn så det är lite vacuum i systemet. Passar på att läsa lite kurslitteratur (och kolla MW forum whistling.gif)

 

I eftermiddag så blir det två timmars EHT, dvs elevhälsan sammanträder och går igenom läget för de elever som har eller behöver stöd. Kan tänka mig att det går en del tid till den polisanmälan som är upprättad mot ett antal elever som "röker på" på skolan för tillfället.... chockadskeptisk.gif

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer den spännande frågan *trumvirlvel* - Vilka är "vi"?hihihi.gif

Du attackerade :citation::hihihi: ju på oss stordrickare av livselexiret. Vi äro många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du attackerade :citation::hihihi: ju på oss stordrickare av livselexiret.

 

Nänu få du ju föklara dig. Jag har inte attackerat å kaffe sörplar jag själv. chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojjade bara lite... Menar såklart bara "vi", som i de ev stordrickar som skulle/borde ha brunt blod av allt kaffet vi bokstavligen häller i oss ... på gränsen till överkonsumerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojjade bara lite... Menar såklart bara "vi", som i de ev stordrickar som skulle/borde ha brunt blod av allt kaffet vi bokstavligen häller i oss ... på gränsen till överkonsumerar.

 

Blev du nervös nu...?whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gick macen igång som den skulle

skönt då behövdes inget kaffe för att pigga upp dem

 

nu är äntligen alla närvarokort ifyllda

 

så då kan jag ägna mig åt andra saker idag som tex

Hockey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från vår lilla väderlekstråd för att fortsätta här:

 

Nämen, liiiite bättre väder kunde ni väl ordnat, nu när jag kommer på blixtvisit...

 

 

när blir det ?

 

 

Håller på att packa det sista och uppdatera iPhonen, åker till flyget om en timme! :pompoms:

 

 

Vad föranleder en sådan blixtvisit, låter ju som det är tråkigheter när det blir så akut... unsure.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott med lite lunch, värmde gårdagens fiskgratäng som blev över, smaskens... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från vår lilla väderlekstråd för att fortsätta här:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad föranleder en sådan blixtvisit, låter ju som det är tråkigheter när det blir så akut... unsure.gif

Är det inte semester som gäller då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från vår lilla väderlekstråd för att fortsätta här:

 

Vad föranleder en sådan blixtvisit, låter ju som det är tråkigheter när det blir så akut... unsure.gif

Nejdå. Dop av brorsbarn, så det blir bara skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn dag på jobbet :kaffe:

 

Varit hemma en stund o städat i köket. Handlat en en hel asiatiska tillbehör till matlagningen, hoisin sauce, teriyaki sauce, currypaste mm. Nu ska jag bara hitta bra kryddhyllor oxå så alla fina kryddor o tillbehör inte står bakom skåpsluckan.

 

Det blir Keldas fisksoppa med färska räkor i till lunch o så hemmagjord thaigryta med nötkött, smetana, wokgrönsaker, hoisin sauce mm till middag ihop med sambal oelek-ris. :yeahbaby::)

Redigerad av rickard1234
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn dag på jobbet :kaffe:

 

Varit hemma en stund o städat i köket. Handlat en en hel asiatiska tillbehör till matlagningen, hoisin sauce, teriyaki sauce, currypaste mm. Nu ska jag bara hitta bra kryddhyllor oxå så alla fina kryddor o tillbehör inte står bakom skåpsluckan.

 

Det blir Keldas fisksoppa med färska räkor i till lunch o så hemmagjord thaigryta med nötkött, smetana, wokgrönsaker, hoisin sauce mm till middag ihop med sambal oelek-ris. :yeahbaby::)

 

Kryddorna mår bättre av att stå bakom skåpsluckan. smile.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för lite fika här "på jobbet"... går och hämtar kaffe samt köper en ostfralla i elevcaféet. Får nog ta med mitt andra paket kaffe imorn, går ju lite kaffe här.... whistling.gif:kaffe:innocent.gif

 

Har du brunt blod eller..........?connie_crazyperson.gif

 

Mja... ibland så undrar man. Men nu är vi några stycken här på min praktikplats som går ihop i en liten kaffeklubb för att slippa automatkaffet. Har redan bidragit med ett paket kaffe och utan att skämmas så kan jag ta med ett till whistling.gif

 

Försöker dra ner på kaffet hemma på kvällen, men varje kväll efter middagen så blir jag så förbaskat kaffesugen så att då brygger jag några koppar i alla fall..... :kaffe:

 

Bäste Herr Axel Mann.

Det vet du väl att det är "fint" med annan färg på blodet.

Kungligt folk har blått blod. Vi har brunt, och ni vanliga dödliga har rött. shades.gif

 

Kaffe först. :kaffe: :kaffe: :kaffe:

 

Du attackerade :citation::hihihi: ju på oss stordrickare av livselexiret. Vi äro många.

 

Nänu få du ju föklara dig. Jag har inte attackerat å kaffe sörplar jag själv. chockadskeptisk.gif

 

Skojjade bara lite... Menar såklart bara "vi", som i de ev stordrickar som skulle/borde ha brunt blod av allt kaffet vi bokstavligen häller i oss ... på gränsen till överkonsumerar.

 

ute i snö och kyla, brr. Nu gott med en kopp kaffe vid skrivbordet! Dock uruselt "uppsopatfrångolvetkvalitet"! Får ta Zoegan när jag kommer hem :)

 

Kopp på er!

kaffekopp_top.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå. Dop av brorsbarn, så det blir bara skoj.

vad kul, välkommen in i vintern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker dra ner på kaffet hemma på kvällen, men varje kväll efter middagen så blir jag så förbaskat kaffesugen så att då brygger jag några koppar i alla fall..... :kaffe:

 

 

Jag kan kolla om det finns något tolvstegsprogram inom missbruksvården mot koffeinmissbruk.

 

Såja... då var kvällens middag intagen och kaffekokaren, ja den är precis färdig med ett par rykande heta koppar kaffe att inmundiga... så bra gick det ikväll... closedeyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dags för kvällsrunda med hunden. Är nog någon minusgrad och kaffet är slut men hunden tar inte hänsyn till det.... totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå. Dop av brorsbarn, så det blir bara skoj.

hoppas att resan gick bra hit upp

 

bra väder även på kvällskvisten, så man slipper halkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste på SvT-text på nätet att det finns just nu 3 olika virus som drabbar människor, svininfluensaviruset inklusive.

http://www.svt.se/svttext/web/pages/110.html

Tre influensavirus cirkulerar

 

Det cirkulerar ovanligt mycket influ-

ensa och andra virus som orsakar luft-

vägsinfektioner just nu, uppger Smitt-

skyddsinstitutet (SMI).

 

Enligt SMI indikerar övervaknings-

systemen att den höga influensaktivi-

teten fortsätter de närmaste veckorna.

Det är tre influensor som cirkulerar

samtidigt: A(H1N1), sk svininfluensa,

influensa B samt A(H3).

 

Bland dem som diagnostiserats med

svininfluensa har 335 sjukhusvårdats,

var av 35 har krävt intensivvård. Sex

personer har avlidit, varav fem

personer tillhörde en riskgrupp.

Hög feber flera dagar ett symtom.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dags för kvällsrunda med hunden. Är nog någon minusgrad och kaffet är slut men hunden tar inte hänsyn till det.... totaltgalen.gif

hon får gå med en inköpslista till affären

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar över kvällen imorn, blir själv hemma med hunden, barnen här är på konsert i skolan tills sent och sambon med son ska på läger med scouterna, visserligen bara tills lördag eftermiddag, men det innebär att huset är tomt förutom jag, hunden och fyra katter. Tror jag ska plocka fram min gamla MBP och installera om den till barnen, det är lagom sysselsättning när man är själv hemma en fredagkväll.

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att respektera detta faktum att yttre krafter är mig övermäktiga.

Virus är inte att leka med varför jag vill ägna den kommande helgen åt fullständig vila.

Meditation lockar.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TWttCv0p6WQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar över kvällen imorn, blir själv hemma med hunden, barnen här är på konsert i skolan tills sent och sambon med son ska på läger med scouterna, visserligen bara tills lördag eftermiddag, men det innebär att huset är tomt förutom jag, hunden och fyra katter. Tror jag ska plocka fram min gamla MBP och installera om den till barnen, det är lagom sysselsättning när man är själv hemma en fredagkväll.

Jag skall titta in lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall titta in lite då och då.

Hur då menar du? Du befinner ju dig i Stockholm? Menar du chatten? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...