Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Var på Hem och Villamässa och kollade. Krattade löv och begravde en av ungarnas kanin... :( ...den fick tre blåsippor på graven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är jag nåt så in i bombens bakfull!!!

Usch, att man aldrig lär sig att inte ta de där sista klunkarna... :wacko::wacko::wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag sovit bort nästan hela dagen.. kröp i säng vid 3 igår men lyckades aldrig somna eftersom jag antagligen hade lite feber.. Nu är klockan 17 och jag har precis gått upp. Det här blir ingen rolig lördag. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många järn i elden idag.

Började tidigt på morgonen med att snickra ihop vårt spelbolags V75, inget som man får hasta med,

kräver engagemang och tålamod.

 

Vid 11-tiden var det dags att träffas i vår föreningsbigård.

Vi är drygt 100 medlemmar i vår biodlareförening, men alla dyker ju inte upp i bigården, finns

ju så mycket annat att pyssla med så här års, men det kommer en del "gubbs" ändå

 

Biga1.jpg

 

och som ni ser är det ingen som bär vare sig handskar eller bislöja framför ansiktet.

user posted image

 

Denna bikakan här nedan, är en så kallad "yngelkaka" det finns både täckt och öppet yngel på bilden

och sannolikt många ägg eftersom drottningen var på kakan.

Uppe till vänster på bilden ser man lite gula punkter i kakan, det är nyindraget sälgpollen

sälgen blommar ju för fullt, och det fanns redan gott om sälghonung på en del kakor.

 

Är ni riktigt skarpsynta så kan ni se var drottningen går på kakan....

hon går till höger på bilden nära ramlisten, hon är märkt med en liten gul prick på ryggen.

user posted image

 

Väl hemma igen vid 13-tiden var det dags att dyka med huvudet före i mina egna kupor, just nu bara 8 st.

Inga stick blev det heller, bina är snälla så här års. :lol:

 

Efter den genomgången var det dags att plantera en helsickes massa gladiolus, liljor och dahlior i krukor

för förgroning, när det blir varmare åker de ut på kalljorden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där var det inte bara bina som surrade!!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev någon stucken?

Inte en enda vad jag noterade.

Våra bin är avlade till att vara fogliga och snälla och lyda husse och matte :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag simmat 46x25 meter. Gick på 35 minuter.

Det var ju bra.

Det var jättelänge sedan som jag besökte en simhall.

Jag har nog glömt bort hur man gör :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte men, går det att glömma hur man simmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej man glömmer nog inte hur man simmar eller cyklar om man väl lärt sig det.

Det skulle vara om man drabbas av nån skada på hjärnan, typ hjärnblödning eller likn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska jag jobba, bara för att det är så kul att jobba på en söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ska ställa ut våra Maine Coon katter för första gången på Solna Business Park, Svetsarvägen 10, Solna, ifall ni vill komma och titta. Arrangör är Stockholms Kattklubb.

Rätt nära mitt hem.. hade jag haft tid så hade jag nog gått ner och kollat en sväng. :)

 

---

 

Idag ska jag snart till min syster för att fira hennes födelsedag. Blir lunch och tårtätande.

 

Igår var jag ute och åt.. åt faktiskt lite nötkött för att variera mig lite från min normalt köttfria kost. Blev en lyxig hamburgare och några öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ska ställa ut våra Maine Coon katter för första gången på Solna Business Park, Svetsarvägen 10, Solna, ifall ni vill komma och titta. Arrangör är Stockholms Kattklubb.

 

covertesting.jpg

Mamsell Mirabell och Ma Malou

Mamsell Mirabell är väldigt fin, vi får hoppas att hon charmar domarna rejält.

Paris och Tilly är svåra konkurrenter, men de kanske inte tävlar i samma klass :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fin den katten är till häger!!! Gulligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska jag spela innebandy med kompisarna! Kul som attan men kan göra lite ont ibland! (w00t)

 

Sen funderar jag på om jag ska slänga i mig en slaffsig Pizza...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat fundera på om jag kanske är alltför drivande när det gäller propaganda för Mac. I veckan hörde jag av en kamrat att hans nya pc hade fått i sig MS-blast eller något liknande. Innan jag ens hade reagerat vände han sig mot mig och sa: ...och jag vet att om jag hade kört Mac så hade jag inte fått det.

(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag börjat med storstädningen. Köket är nästan klart. All disk är nu historia, och till och med spisen skiner bländande vitt. Ska ta tag i hallen strax, och sen själva rummet. Fick tyvärr ingen tvättid idag, får fixa det imorgon.

 

Den här tråden är ju skitbra. Som vår egna lilla dokusåpa. :D

Redigerad av palegolas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tvättat, strykit och sånt tråkigt idag :) Var och handlade lite också för den delen innan med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde stryka en hög tvätt jag också.....men det är inge kul. Har ialla fall gått en promenad och tittat på våren och lyssnat på de små fuglarne. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jättelänge sedan som jag besökte en simhall.

Jag har nog glömt bort hur man gör :blush:

Har du glömt hur man besöker en simhall? :P:lol:

 

Det tror jag inte på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden är ju skitbra. Som vår egna lilla dokusåpa. :D

Självklart! Det beror ju på den som skapade den!!! (w00t) (w00t) (w00t) Fortsätter vi så här kan vi donera tråden till något universitet angående folklivsforskning!!!! Eller gräva ned den i en tidkapsel.... (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...