Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Avgaser?????

 

:-)))

 

Alla städer har avgaser och då sliåpper man ohyran.. som sticks o bits....... Minns London när de eldade med koks... smoggen... sett skillnaden i LA veckodgar och söndagar... på söndagar SER man bergskammen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var gjorde du lumpen maccis?

Karlskrona ;) Men jag var på Berga ett par veckor också.

Oj, jag gjorde oxå lumpen i Karlskrona med ett par veckor i berga!!!

Jag tjänstgjorde på Gladan. I Berga gjorde jag min rökdyksutbildning!

 

Karlskrona är en vacker stad! :)

Karlskrona där gjorde min styvfar lumpen.

Han fick va kvar ett tag utöver tiden som va sagt, blev krigsberedskap på grund av ngt som gick på grund där och en del konstiga saker som hände där i början av 80-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man märker inte att man lever bland avgaser förrän man hamnar ute på riktigt landet och inser att man andas. :)

 

När jag kommer till min far på besök så brukar jag först få världens energi-boost och sen blir jag ganska snabbt trött. Man kan skylla det på annat också.. men jag skyller det på den rena luften. :)

Stockholm är faktiskt ganska rejält förorenat annars.. inte som London kanske men ändå en av världens mest förorenade städer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har så myckt annat i storstaden (w00t)

Helt klart! :)

 

Skulle inte vilja bo någon annanstans tror jag... kanske möjligen Göteborg i så fall.. Eller någon mindre stad nära Stockholm typ Nyköping. Men Stockholm är bäst. hehe.. :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J a Umeå är det då inget fel på...... Bildmuseet, Björkarna... staden som sådan och inte minst det trevliga folket där!!!

 

Jag stannar gärna till i Umeå.... vi har många vänner där... plats att sova påmed:-)))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag varit på SPA, Varbergs Kurortshotell, helt fantastiskt. Örtbadmassage, och en underbar middagsbuffé.

Jag var inte ensam, 12 mogna kvinnor från jobbet var med. Vi hade detta som avslutning på vår 20 veckors stress-lesskurs.

Jobbet betalade allt. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kommer jag att sitta här framför datorn utan att göra något riktigt vettigt. Ska hälla i mig massor med kaffe och bara ta det lungt tills det är dags att dra. :)

 

Jag vill ha ett nytt jobb.. skippa nattarbetandet och börja jobba på dagarna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör inget vettigt idag...

Imorgon har jag tänkt att klippa mig och skaffa jobb!!!

 

Här är en anledning varför jag tycker det är bra att apple valde bort disketterna:

Unreal på diskett

 

unreal_2k4_special_edition.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag lämnat slutkorrektur på en bok, köpt transportbur, filt och matskålar till vår kattunge. Ja justja, sen fick maken köpa en ny fjärrkontroll. Vet inte vad han gör med alla fjärrkontroller, de dör! (ja, batterierna är bytta) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag lämnat slutkorrektur på en bok, köpt transportbur, filt och matskålar till vår kattunge. Ja justja, sen fick maken köpa en ny fjärrkontroll. Vet inte vad han gör med alla fjärrkontroller, de dör! (ja, batterierna är bytta)  (w00t)

Jag vet vad jag gör med alla färrkontroller.

Jag sitter och öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger-

öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger-öppnar-stänger batterilocket.

:angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likadant med mig.... jag sitter och pillar på kontrollerna till jag blir tokig!!! (w00t) Specielt batterilocket!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade ju inet jobb skriver - så då zappar han väl oavbrutet?

 

Eller skriver inlägg här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade ju inet jobb skriver - så då zappar han väl oavbrutet?

 

Eller skriver inlägg här.

Jodå, han har jobb... men inget fast jobb och han jobbar kväll.

 

Kan intyga att batterilocket är fredad, men jag begriper ändå inte hur de kan sluta funka så fort. Originalfjärrisen gick sönder för att den åkte i golvet för mycket när han somnade på soffan. Hmmm... det kanske har ett samband, även fast de nya fjärrisarna har bättre plast, som inte spricker. Hmmm... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar inte skriva ngt kul även om det finns läge till det- allt missuppfattas för de som vil det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade ju inet jobb skriver - så då zappar han väl oavbrutet?

 

Eller skriver inlägg här.

Jodå, han har jobb... men inget fast jobb och han jobbar kväll.

 

Kan intyga att batterilocket är fredad, men jag begriper ändå inte hur de kan sluta funka så fort. Originalfjärrisen gick sönder för att den åkte i golvet för mycket när han somnade på soffan. Hmmm... det kanske har ett samband, även fast de nya fjärrisarna har bättre plast, som inte spricker. Hmmm... (w00t)

Ni kanske trycker för hårt på kontrollerna??? (w00t)

 

Fjärrkontroller är verkligen ett ilandsproblem... Man hittar inte fjärrisen och ändå går man och letar i 15minuter efter den när man kan gå till tvn och sätta på den där!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade ju inet jobb skriver - så då zappar han väl oavbrutet?

 

Eller skriver inlägg här.

Jodå, han har jobb... men inget fast jobb och han jobbar kväll.

 

Kan intyga att batterilocket är fredad, men jag begriper ändå inte hur de kan sluta funka så fort. Originalfjärrisen gick sönder för att den åkte i golvet för mycket när han somnade på soffan. Hmmm... det kanske har ett samband, även fast de nya fjärrisarna har bättre plast, som inte spricker. Hmmm... (w00t)

Ni kanske trycker för hårt på kontrollerna??? (w00t)

 

Fjärrkontroller är verkligen ett ilandsproblem... Man hittar inte fjärrisen och ändå går man och letar i 15minuter efter den när man kan gå till tvn och sätta på den där!!!

Nej. Först går man och sätter igång TV:n. Sen skiter man i vad som visas och letar efter fjärren i 15 min :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är ju många nya TV-apparater gjorda så att man inte kan göra mycket mer än sätta på och stänga av utan fjärrkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror män har ett speciellt förhållande till fjärrkontroller. Det är nog bara män som dregglar över den senaste multifjärrkontrollen med sjuttioelva funktioner och som har "touch screen" och lyser blå i mörkret. :lol:

 

fjellis, var inte blyg nu. Vad är det som är så roligt som du inte vågar skriva? Är det något om fjärrkontroller eller om min make??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade ju inet jobb skriver - så då zappar han väl oavbrutet?

 

Eller skriver inlägg här.

Jodå, han har jobb... men inget fast jobb och han jobbar kväll.

 

Kan intyga att batterilocket är fredad, men jag begriper ändå inte hur de kan sluta funka så fort. Originalfjärrisen gick sönder för att den åkte i golvet för mycket när han somnade på soffan. Hmmm... det kanske har ett samband, även fast de nya fjärrisarna har bättre plast, som inte spricker. Hmmm... (w00t)

Vårt ilandsproblem är att fjärren har mött golvet så många gånger att det inte går att sätta fast locket. Då far batterierna under soffan och bokhyllan och under videon och under telefonbyrån och uti hallen under matbordet

och under vedkorgen vid spisen och under högtalarstativet till mina Heybrook-högtalare och under pedistalen där fruns älsklingsblommor står och under Fenderförstärkaren som står i vardagsrummet så jag kan dra av en rockrökare!!!!! Puh........ (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hustrun läste en artikel om hur mycket XTRA ström det gick åt på ett år om man aldrig stängde av TVn med huvudknappen.....

 

Miljömedvetenheten är hög..... säger inget mer...

 

Knappen användes.... TVn gick aldrig igång igen.... Reparation 1500 SEK...

 

Miljömedvetenheten är lika stor men TVn står på sparläget igen...

 

 

Hon kommer att läsa detta så klart eftersom hon med är reggad medlem så jag får sova på soffan i helgen.... :D

 

Fjärrkontrollen delas av fyra i denna familj. När dne trillar i golvet går den inte sönder - det vet vi av erfarenhet. Dansk kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman :lol::lol::lol:

 

Faktum är att den där röda plastmojängen över "lampan" gick sönder... och sen slutade knapparna att funka efter några fler fall i det hårda trägolvet. Jag kan inte räkna hur många gånger maken tappat fjärrisen i golvet när han somnat, själv har det hänt mig två gånger... då somnade jag också i soffan. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en röststyrd TV om jag överhuvudtaget ska ha en!! Frun fick tag i fjärren en gång och började zappa... Nu förstår jag varför hon blir sned när jag zappar...... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...