Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

fjellis

Pet jag vill inte ha fler PM rörande dig - från Herr Leijon.

Annars kan han få sända hur många som... gärna med erbjudanden om billigare prenumerationer:-))))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Axelman

Det kanske kommer en iPod som går att använda till fjärrkontroll...... iFjärr.... (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jimolp
Vårt ilandsproblem är att fjärren har mött golvet så många gånger att det inte går att sätta fast locket. Då far batterierna under soffan och bokhyllan och under videon och under telefonbyrån och uti hallen under matbordet

och under vedkorgen vid spisen och under högtalarstativet till mina Heybrook-högtalare och under pedistalen där fruns älsklingsblommor står och under Fenderförstärkaren som står i vardagsrummet så jag kan dra av en rockrökare!!!!! Puh........ (w00t)

He he he, du verkar vara riktigt våldsam med din frärris Axelman!!! Du behöver en kontroll inbyggd i en stötdämpare!!! :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Tänk när hela familjen kryper om kring på alla fyra och hysteriskt letar batterier när långfilmen i den andra kanalen ska börja......!!!! Säga vad man vill men inte har vi det tråkigt hemma!!!!! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Dottern kom på att det är samma batterier i fjärren till dvd-n så hon "snodde" över dem för att få i gång TV-n och sen blev de kvar. Gissa om jag blev snopen när DVD-fjärren vägrade gå och batterierna hade gått upp i rök........ (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fjellis

De finns ju kombifjärrisar.... fast de är så fula...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
maccis

Tja jag har sett en del rätt tuffa fjärrkontroller som är "kombi".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fjellis

Köpte en LÅDA laddningsbara... vi går runt då o då i våningen och sammlar ihop dem/letar... och idag finns det kraftfulla sådana med.. klart billigare alternativ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
maccis
Pet jag vill inte ha fler PM rörande dig -  från Herr Leijon.

Annars kan han få sända hur många som... gärna med erbjudanden om billigare prenumerationer:-))))

Du kanske förtjänade några PM denna gången?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

TV-fjärren har fått skumma vanor... man måste snurra batterierna för att kunna byta kanal eller höja/sänka ljudet.... Vem behöver gå på gym om man har fjärrkontroll............!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
maccis
TV-fjärren har fått skumma vanor... man måste snurra batterierna för att kunna byta kanal eller höja/sänka ljudet.... Vem behöver gå på gym om man har fjärrkontroll............!!! (w00t)  (w00t)  (w00t)

Låter som om den inte skulle må dåligt av ett par nya batterier :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
CyberPet
Du behöver en kontroll inbyggd i en stötdämpare!!! :lol:

Tror du har en idé till ett patent där... kan se reklamen framför mig!

"Somnar din make ofta i soffan och tappar fjärrkontrollen?"

"Är du less på att fjärrkontrollen ramlar i golvet och går sönder?"

Köp då Bouncing Remote - den studsande fjärrkontrollen som studsar tillbaka i din hand, utan att gå sönder! :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fjellis

Bockar o niger maccis med kepsen i handen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fjellis

Han kanske somnar för att han vill ha det tyst kring sig? (w00t) (w00t) (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

För ca 10 är sedan gav vi bort vår gamla 26" TV till en kille som gjorde politisk kariär men hade klent med stålar. Den TV-n hade ovanan att smalna av till ett horisontalt streck utan förvarning. Det avhjälptes dock med en Tyson-näve på lämpligt ställe. Det roliga var att de hade valvaka hemma hos honom och med jämna mellanrum så smaaaaaaaalnade bilden och kompisen fick tjonga till burken för att den skulle bli kry ett tag. Reportern från länstidningen som skrev dagen efter om valvakan fann dock TV-n mer intressant än själva vakan.... om man säger så! (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
TV-fjärren har fått skumma vanor... man måste snurra batterierna för att kunna byta kanal eller höja/sänka ljudet.... Vem behöver gå på gym om man har fjärrkontroll............!!! (w00t)  (w00t)  (w00t)

Låter som om den inte skulle må dåligt av ett par nya batterier :)

Det är sprillans...... ;) det är inte batterierna.... :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
CyberPet
Han kanske somnar för att han vill ha det tyst kring sig? (w00t)  (w00t)  (w00t)

Vem, maken? Du glömmer bort att jag inte kan prata och det är han som styr volymen på fjärrkontrollen. Mig hör han inget ifrån i alla fall. :blink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Köp då Bouncing Remote - den studsande fjärrkontrollen som studsar tillbaka i din hand, utan att gå sönder! :lol:

Frun står bakom mig och skriker att hon VILL HA EN NUUUUUUU!!! Helst ska den studsa upp tillbaks i huvudet och väcka mig..... (w00t) (w00t) (w00t)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
CyberPet
För ca 10 är sedan gav vi bort vår gamla 26" TV till en kille som gjorde politisk kariär men hade klent med stålar. Den TV-n hade ovanan att smalna av till ett horisontalt streck utan förvarning. Det avhjälptes dock med en Tyson-näve på lämpligt ställe. Det roliga var att de hade valvaka hemma hos honom och med jämna mellanrum så smaaaaaaaalnade bilden och kompisen fick tjonga till burken för att den skulle bli kry ett tag. Reportern från länstidningen som skrev dagen efter om valvakan fann dock TV-n mer intressant än själva vakan.... om man säger så! (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)  (w00t)

En perfekt tv för Göran Persson och Marit Paulson då? :lol::lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fjellis

Taskiga kontaktytor!!!! Tvätta av dem - slipa lite på dem.. spänn fjädringen osv...

(Seriöst inlägg)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
CyberPet

Frun står bakom mig och skriker att hon VILL HA EN NUUUUUUU!!! Helst ska den studsa upp tillbaks i huvudet och väcka mig..... (w00t) (w00t) (w00t)

Jaaaaaa.... hon har såklart rätt, den ska studsa upp och väcka vederbörande också (läs herrn i huset).

Sen tycker jag att man ska ha en fjärrkontroll med sökfunktion, alltså man visslar så piper den så man hittar den. Alltså det är nämligen inte så att maken tappar bort fjärrisen, men när han somnar kan han lägga sig *PÅ* fjärrkontrollen och jag söker mig fördärvad för att hitta den.

Eller kanske någon liten elchock? HMmm... vad säger din fru om det, Axelman? :lol::lol::lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
fjellis

DU PET ALLT HANDLAR INTE OM JUST DIG I MINA INLÄGG - FATTA DET.

Gör som en del andra här låssas som intet när du gör inlägg i fortsättningen - är nog lika bra det.

Är själv ickepratande - inte utbränd som du skrev til mig en gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)
Eller kanske någon liten elchock? HMmm... vad säger din fru om det, Axelman?  :lol:  :lol:  :lol:

-Jaa, det lät bra... säger frun! Själv undrar jag om man kan köpa batterier som man kan vissla på........ (w00t) (w00t) (w00t) Vi har ju ett annat problem som jag har berättat om........ :angel:

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
CyberPet
DU PET ALLT HANDLAR INTE OM JUST DIG I MINA INLÄGG - FATTA DET.

Gör som en del andra här låssas som intet när du gör inlägg i fortsättningen - är nog lika bra det.

Är själv ickepratande - inte utbränd som du skrev til mig en gång.

Du fjellis, då får du väl tala om vem du riktar ditt inlägg till. Det inlägg jag kommenterade fattade jag som "han" var min make, eftersom du tydligen har lite svårt för honom och det faktum att han registrerade sig här.

Ska vi säga så, vi skriver namnet på den vi kommenterar till så att det inte blir några missförstånd??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
CyberPet
Eller kanske någon liten elchock? HMmm... vad säger din fru om det, Axelman?  :lol:  :lol:  :lol:

-Jaa, det lät bra... säger frun! Själv undrar jag om man kan köpa batterier som man kan vissla på........ (w00t) (w00t) (w00t) Vi har ju ett annat problem som jag har berättat om........ :angel:

Jag gillar din fru skarpt, Axelman! :lol:

Du kanske får linda ett snöre runt batterierna så de inte rullar iväg så långt. Bara dra i snöret så kommer de tillbaka. Eller ett gummiband?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...