Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

8 minuter sedan, Svolder säger:

"Respass till Blåkulla
Det fanns också skämtsamma upptåg med anknytning till blåkullaberättelserna. Ett exempel på detta är att man i smyg kunde fästa utklippta pappershäxor eller andra häxattribut på andras ryggar."

Alltså utdöd tradition. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag plockade bort f.lux från min gamla macar nu. Ersätts med Nightshift. Grafikkretsarna är inte de piggaste, så lika bra det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Alix säger:

Jag plockade bort f.lux från min gamla macar nu. Ersätts med Nightshift. Grafikkretsarna är inte de piggaste, så lika bra det.

Jag stänge av det för ett halvår sedan. Blev bara irriterad när färgerna lekte kalops. Kolaps, menar jag.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Svolder säger:

Det står det inte, men mycket av påsktraditionerna har ersatts med Halloween nuförtiden. Hellre importerat amerikanskt plastkrafs än inhemska traditioner...

Hellre alla helgons dag där liv och död är på riktigt. Vi har mer än nog av ytlighet och trams!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går ofta förbi här har dock ingen kikare med mig

 

1EA8961A-E7C8-46D2-B41B-BC3B2CFDCCCA.jpeg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrade tidigare idag varför min iMac var avstängd. När jag gick och la mig såg jag att min gamla klockradio blinkade. Det har varit strömavbrott idag!

 

8E8261FB-F140-44F2-89AF-8FFF3DB40D7A.jpeg

  • Gilla 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Alix säger:

Jag plockade bort f.lux från min gamla macar nu. Ersätts med Nightshift. Grafikkretsarna är inte de piggaste, så lika bra det.

Och Nightshift har ersatts av det mer moderna True Tone. Utan TT blir allt intensivt blått. TT sköter om det där mer exakt utan det subjektiva (vad är tillräckligt gult?). 
Nightshift finns kvar för dem som gillar det gula. 
🐣

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Och Nightshift har ersatts av det mer moderna True Tone. Utan TT blir allt intensivt blått. TT sköter om det där mer exakt utan det subjektiva (vad är tillräckligt gult?). 
Nightshift finns kvar för dem som gillar det gula. 
🐣

Jag kör med båda. Hängslen och livrem. :D 
 

7D83880C-AAEF-43FF-80F0-7A83E8F15701.thumb.jpeg.00f25c33ef27e10e8e1c75f90c26293d.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, mikaellq säger:

Nightshift finns kvar för dem som gillar det gula. 

Och för oss som inte har True Tone-funktionen i våra gamla macar. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har chans på att köpa en beg Air M1 till hyfsat pris. Vet någon om typfel eller barnsjukdomar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Svolder säger:

Det enda jag hört om är att det finns en risk för att displayen spontant spricker och att SSDn slits onödigt mycket på en dator med 8GB RAM.

Den är till frun och det lilla hon använder den så kommer inte SSD-n att slitas ut. Den möglar innan den slits ut.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Svolder säger:

Stressig dag på pensionärsvis. Studier i rockhistoria - en 5 timmar lång spellista på Spotify, puh :chock: :rockapa: 😎 :D

SÅÅ synd om dig. :(

 

Spoiler

INTE!! image.gif.69be8a1d5c504b37a99a1fcc8af6d3bb.gif

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade in filmen om Queen och Freddie M. Beredde mig skeptiskt på en kalkon. Men det var en höjdare. :w00t::w00t::w00t::w00t:+ är mitt betyg för Bohemian Rapsody. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturskyddsföreningen är ovanligt byråkratisk och ohörsam. Jag vill inte ha deras tidskrift Sveriges Natur i tryckt form, utan kolla digitalt. Där börjar cirkusen. Alla hänvisar mig hit eller dit och att göra si eller så. Nu nyss senast hänvisades jag till ruta ett igen, med ett klipp-och-klistra-svar, den personen hade inte fattat någonting. Så nu struntar jag i det. I stället ska jag ta en skogspromenad nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 minuter sedan, Svolder säger:

Man kan alltid fråga sig vad jag skall med fler akademiska poäng till, det är ju inte så att jag planerar en återgång till arbetslivet...

 

Jag fick mail från Uppsala Universitet idag där de slog fast att jag uppfyllde kraven för musikvetenskap genom akademiska meriter. Tack, det var väl bra. Jag har inte blivit antagen till något, men jag uppfyller kraven för att *kunna* bli antagen :D

Du satsar på musikvetenskap. Jag spelar musik. Jag tror jag har roligare än dig!image.png.a13738bca5ca3fd0719b6364f72c41df.png 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Svolder säger:

Det ena utesluter inte det andra. Jag motionerar Stratocastern också :)

Åhå! Det var en annan femma. Själv är jag fast i Ibanez-träsket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garvar läppen av mig över sista nyheten att Rysslands stolthet i Svarta Havet, Moskva, har skadats allvarligt. Av robotar säger Ukraina. Brand säger ryssarna. Putins skrivbord måste ha bitmärken nu. image.gif.f82ee9707fd3c890fc8dcb609f171351.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag trodde det skulle vara tvärt om i en naturskyddsförening... att man skulle behöva hota dem med något för att få en fysisk kopia...

Nu har de tagit påskledigt dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla blåtandsmus har kommit till heders igen. Wireless Mouse, A1015. Beror helt på två saker: Den ser elegantare ihop med AirPort Time Capsule plus att jag ska inte sitta vid datorn jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Svolder säger:

Jag har någon märklig känsla av att Bagdad Bob lät ungefär som Lavröv gör...

What!? image.gif.be311be26fe5619078eb29db0129cff5.gif

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Axelman säger:

Åhå! Det var en annan femma. Själv är jag fast i Ibanez-träsket.

ibanez… var det inte det som vi, som inte hade råd att köpa en riktig gura,  köpte?

… på postorder.

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en kvällspromenad. Fåglarna sjunger i kapp. Ett stilla men milt vår regn har fallit nästan hela dagen. Riktig vår på väg. Fotbollslaget har hemmamatch. De tog ledningen hörde jag. Nu ligger jag i soffan och ska se tv.

 

Jag har en customstrata med humbuckingmickar och en Fender Lead III-hals. Den har jag haft sedan 1987.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...