Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

18 minuter sedan, ronny säger:

javisst! förklaras enklast med nästa bild

 

37703291-B254-4FBD-A607-104C5C29BD1F.thumb.jpeg.9c4727fbf5c0272e0ced45133cb3e703.jpeg

Ja därför att svart dam kan inte skydda både tornet och rutan d8 på brädet på samma gång. 👍

 

IMG_9450.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Axelman säger:

Bild från helgens "festligheter".......

886C249A-B70B-4F6A-9D45-BA70DB999A42.jpeg

för mycket socker till växten den kommer att dö av sockersjuka

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanal 44 för 5GHz-bandet är fortfarande den som funkar bäst för min APTC.

Nedströms har plötsligt börjat gå lika snabbt som utan iCloud Private Relay medan uppströms är det fortfarande slött. Hmm... vad kan det bero på? Att Apple fortfarande jobbar på det? :fundersam:

 

speed220410.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev till företaget i fredags som jag beställt sommardäcken ifrån och ville häva då de fastnat på terminal i stockholm i över 10 dagar. Samtidigt pausade jag betalning på Klarna. Leveranstid skulle vara 1-3 dagar. Fick ett mail att jag skulle ringa deras fraktbolag och önskade God helg. 
Två minuter efter mailet kom ett sms att däcken levereras på måndag mellan 10-14, och jag fick en bekräftelselänk. 
Så idag fick jag ett sms kl 09 att däcken levereras mellan kl 13-16 istället. Klockan blev 10 och någon ringer och chauffören sa att jag står utanför om 5 min. 
Så totalt 15 dagars leveranstid. Men nu har de kommit iallafall 😊

7F977658-95DF-47BD-8299-52B4752F03D7.jpeg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Första riktiga dagen på vårsemestern här. Börjat med träningspass (intervallöpning) och nu lunch. Sen tennis i eftermiddag. Full rulle. Tur att man har semester så man hinner med allt. :ninja:

Redigerad av marcushedenstrom
  • Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde några hinduiska armhävningar igår kväll innan jag gick och la mig.

Värst vad vårkänslorna gör folk aktiva!

 

Jag är så gla gla gla hela dan! :galetglad: :pompoms: :kartjej:

 

Jag fick en räkning på en försäkring jag sagt upp, ringde upp dem, fick en vänlig dam på tråden som sa att försäkringen var uppsagd men att räkningen hunnit iväg ändå. Så jag gick in på min internetbank och raderade den. 765 spänn är pengar det med.

 

YES!!! :travolta::skondans::rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iMarc säger:

Skrev till företaget i fredags som jag beställt sommardäcken ifrån och ville häva då de fastnat på terminal i stockholm i över 10 dagar. Samtidigt pausade jag betalning på Klarna. Leveranstid skulle vara 1-3 dagar. Fick ett mail att jag skulle ringa deras fraktbolag och önskade God helg. 
Två minuter efter mailet kom ett sms att däcken levereras på måndag mellan 10-14, och jag fick en bekräftelselänk. 
Så idag fick jag ett sms kl 09 att däcken levereras mellan kl 13-16 istället. Klockan blev 10 och någon ringer och chauffören sa att jag står utanför om 5 min. 
Så totalt 15 dagars leveranstid. Men nu har de kommit iallafall 😊

7F977658-95DF-47BD-8299-52B4752F03D7.jpeg

jag borde nog också byta däck på mina skor...

har använt samma i 3 år

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, ronny säger:

jag borde nog också byta däck på mina skor...

har använt samma i 3 år

Då befinner du dig på nedre däck?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Svolder säger:

Svalt men 3vligt väder för övrigt, inget regn, inget hagel, ingen snö. Bild från Klåveröd på Söderåsen.

Intruder Klåveröd.jpg

Naaajs! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Field.thumb.jpg.bfda4f1e927ab1a783ec37e59d4a340d.jpg

 

Själv var jag ute på en fyra timmar lång exkursion till fots. :) 

Hittade du något spännande? 🌼

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Svolder säger:

Svalt men 3vligt väder för övrigt, inget regn, inget hagel, ingen snö. Bild från Klåveröd på Söderåsen.

Intruder Klåveröd.jpg

Jag har precis mer än halverat kostnaden för trafikförsäkringen nu så jag ska åka mycket denna vår-sommar-höst. 👍

 

 Det verkar som om vi har samma idé om vad som är sköna rutter, de ut i naturen i det avskilda i tystnaden… 👍

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Hittade du något spännande? 🌼

Jadå! Jag såg tre ormvråkar samtidigt i kikaren. Två hanar som fajtades om en större hona. Första sädesärlan! Ett gäng härmande starar. Sedan hittade vi en betad hage som är lämplig biotop för vaxskivlingar, som vi ska kolla efter senare i år. Vi hittade också lite märkliga lavar. Mer vårlikt hittade vi vitsippor och blåsippor, men även kärleksört som spirade. Alla de växte i en sydöstvänd klippformation (bilden tagen med vidvinkelobjektivet).

 

Klippor.thumb.jpg.8185a704883a2c922449ae5f8e829f76.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, mikaellq säger:

Hittade du något spännande? 🌼

 

image.jpeg

image.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, ronny säger:

 

image.jpeg

image.jpeg

Vackert! Du fotat Ronny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur eller skicklighet? :)

 

0B61159F-66EA-4716-B7F4-7B4B72E9988B.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Vackert! Du fotat Ronny?

nej så bra kamera har jag inte

översta bilden är ormvråk

nedersta röd glada

 

i kikare vet jag inte om det går att se någon skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det flög två röd glada över min innergård härom sommaren. Men jag tror inte att de har etablerat sig här i närheten. De flyger verkligen lätt och ledigt i luften, och namnet kite på engelska är träffsäkert. Som i att flyga drake!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har ett roligt namn för talgoxe (som också är ett roligt namn): Great Tit. Undrar hur det blir på svenska... :D 

 

Köttmes (kjøttmeis) på norska är också kul... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Svolder säger:

Snyggt fångat :)

Tack men ljudet är mitt men inte bilden som dock var fri att dela. Jag skulle behöva åtminstone ett 300 mm objektiv för att kunna verkligen fånga dessa skönheter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, ronny säger:

jag borde nog också byta däck på mina skor...

har använt samma i 3 år

Vet inte vad du har för bredd, de gamla var bara 205 mm, isåfall kan du få rejäla sulor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Tack men ljudet är mitt men inte bilden som dock var fri att dela. Jag skulle behöva åtminstone ett 300 mm objektiv för att kunna verkligen fånga dessa skönheter. 

Det finns telelinser att snäppa fast på din telefon, sen ett stabilt stativ med hållare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Nikons 200-500 mm zoom är förhållandevis billig och tillräckligt skarp även vidöppen.

Den vore helt idealisk. Jag har råd. Frågan är om jag vill lägga 14 papp på det... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyheter i iOS 16 som önskas

macworld har granskat 2 appar som behöver uppdateras 

 

Mail

  1. automatisk filtrering baserad på innehåll (att få ut alla dessa nyhetsbrev och kampanjer från din verksamhet), 
  2. snoozebara varningar och
  3. kraftfull sökning, 

 

 

 Kalendern 

  1. hopfällbara händelser (för de som du har på mer än en kalender),
  2. mötesplanering och 
  3. naturligt språkanalys för att skapa händelser.  Eller, ärligt talat, något annat tillägg i de senaste versionerna 

När man läser det här

inser man hur lite man använder dem .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...