Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, Alix säger:

Svårt att veta vilka av arterna som blir störst.

Ah. Visste inte att Sequoia heter mammutträd på svenska. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nu svårt frestad att byta bredband till Bahnhof 100 Mbps genom Felia tiber.

Kan spara en 50-lapp på att byta från Bredband2.

Är pengar det med men måste först försäkra mig om att de där 318 kr/månad är ordinarie pris innan jag säger upp Bredband2.

 

IMG_9559.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Svolder säger:

Inte nog med att vädret varit helt fantastiskt idag, rapsen har börjat blomma och björk och bok har börjat slå ut. :pompoms: 😎 🥰

Samma här. Tur man inte är särskilt allergisk av sig utan kan njuta fullt ut nu. 🥰

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, mikaellq säger:

Är nu svårt frestad att byta bredband till Bahnhof 100 Mbps genom Felia tiber.

Kan spara en 50-lapp på att byta från Bredband2.

Är pengar det med men måste först försäkra mig om att de där 318 kr/månad är ordinarie pris innan jag säger upp Bredband2.

 

IMG_9559.png

Kolla Junet. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Kolla Junet. :) 

Kostar 11 kr mer per månad för öppen fiber 100/100 än Bahnhof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Är nu svårt frestad att byta bredband till Bahnhof 100 Mbps genom Felia tiber.

Kan spara en 50-lapp på att byta från Bredband2.

Är pengar det med men måste först försäkra mig om att de där 318 kr/månad är ordinarie pris innan jag säger upp Bredband2.

 

IMG_9559.png

Oftast när det är kampanj är priset sänkt en viss tidsperiod. I det finstilta står isåfall vad ordinarie pris blir efter detta. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Svolder säger:

Fint väder, om än svalare igen. Kvittar egentligen, dagen skall tillbringas framför datorn med att skriva på två artistporträtt (jag har valt David Jones och Annie Mae Bullock) 

Skulle ALDRIG valt dem. Helt enkelt för att jag ingen aning om vilka de är..... :hihihi:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid 12-draget kommer den blivande hyresgästen i höst med sin familj och skriver kontrakt. :pompoms:

  • Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Svolder säger:

Det vet du säkert. Artistnamnen är David Bowie och Tina Turner

Jaha. :blushing:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte heller jag hade en aning om vilka David Jones och Annie Mae Bullock är, trots att jag gillar båda artisternas alster.

 

Njuter nu av en lugn och fridfull morgon efter en god natts sömn. Underbara lördag.

Har fått i mig första muggen kaffe och flera muggar vatten men är kruttorr i munnen ändå pga mediciner.

Ja ja, kan bli en mugg kaffe till om en stund. animiertes-kaffee-smilies-bild-0033.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, mikaellq säger:

Inte heller jag hade en aning om vilka David Jones och Annie Mae Bullock är, trots att jag gillar båda artisternas alster.

 

Njuter nu av en lugn och fridfull morgon efter en god natts sömn. Underbara lördag.

Har fått i mig första muggen kaffe och flera muggar vatten men är kruttorr i munnen ändå pga mediciner.

Ja ja, kan bli en mugg kaffe till om en stund. animiertes-kaffee-smilies-bild-0033.gif

Det närmaste jag kom på var 

 

image.png.3cfc419eeb2658ed2aa3d63c50f9aca1.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, ronny säger:

Det närmaste jag kom på var 

 

image.png.3cfc419eeb2658ed2aa3d63c50f9aca1.png

Pirater från Karibien. Har inte sett den filmen. Var den bra Ronny? :) 

🦑

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Svolder säger:

Vår

21787480-418C-4D8A-B162-F62AD86B04C6.jpeg

Nice! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, mikaellq säger:

Pirater från Karibien. Har inte sett den filmen. Var den bra Ronny? :) 

🦑

den är bra...

historien om figuren på bilden

Citat

 

Davy Jones är en mytologisk varelse som brukar synonymiseras med havets djävul. Drunknade sjömän och sjunkna fartyg brukar idiomatiskt sägas ha kommit till Davy Jones Locker.[1]

Ursprunget till sägnen är inte klarlagt, men namnet Davy Jones påstås ibland vara en förvrängning av namnen Duffy, ett spöke inom voodookulturen, och Jona, en profet som kastades i havet och svaldes av en stor fisk.[4] Enligt en annan berättelse ägde Davy Jones en krog som ofta besöktes av sjömän. Jones drogade sjömännen och låste in dem i sin ölkällare så att de sedan kunde tvångsrekryteras i brittiska flottan.[1] Francis Gros skriver i The Dictionary of the Vulgar Tongue från 1811 att Davy Jones egentligen är den varelse som i Danmark, Sverige och Norge kallas Näcken och att Davy Jones Locker är en benämning på havet.[5]

En annan historia gör gällande att Davy Jones var en verklig sjörövare som levde på Indiska oceanen på 1630-talet[6] och ytterligare en berättelse menar att Jones var samme person som Duffer Jones, en mytomspunnen sjörövare som ofta hamnade överbord.[7] Davy Jones har också figurerat som kapten ombord på det legendariska spökskeppet Den flygande holländaren.[8]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minutes ago, Svolder said:

Davy Jones var också en av medlemmarna i Realityserie-gruppen The Monkeys på sextiotalet. För att undvika sammanblandning tog David Jones artistnamnet Bowie tidigt 1966.

Också bra att inte ha typ jordens vanligaste namn rent allmänt kan jag tänka mig.

 

Vad som förbryllar mig är hur man kan heta något hyfsat normalt och sen till artistnamn välja ENGELBERT HUMPERDINCK... 🙃

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, syltgurka säger:

Också bra att inte ha typ jordens vanligaste namn rent allmänt kan jag tänka mig.

 

Vad som förbryllar mig är hur man kan heta något hyfsat normalt och sen till artistnamn välja ENGELBERT HUMPERDINCK... 🙃

 

Tja... du har ju valt syltgurka... :w00t:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det klart med hyresgäst i höst. Pappan insisterade på att boka tre år på raken! Så då gjorde vi det.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago, Axelman said:

Tja... du har ju valt syltgurka... :w00t:

Folk slipper iaf se det tryckt på LP-omslag... :P

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Då var det klart med hyresgäst i höst. Pappan insisterade på att boka tre år på raken! Så då gjorde vi det.

Grattis och god fortsättning. Så mycket arbete och slit du lagt ner på det…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag tänker kanske snarare att det är bra att ha ett ovanligt artistnamn och ett vanligt civilt namn (David Bowie har alltid bara hetat David Jones. "Zowie Bowie" som det skrevs i tidningarna om att hans son hette heter egentligen Duncan Jones... Bowie är såvitt jag vet inte juridiskt giltigt). Det bör ha varit helt skilda grejer att boka en semestervistelse i avskildhet på någon söderhavsö som David Jones jämfört med att göra samma grej som David Bowie... :)

intressant men bara självklart att dessa framgångsrika artister bara var vanligt folk de med. Det var bara det vi fick se som var annorlunda, extravagant och glittrigt så det förslog. 
 

Bowies androgyna framtoning ser jag som en naturlig del av det konstnärliga uttrycket. Betydligt bättre än det genomsnittliga. 
 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Det är lätt att missa att den vi ser är en marknadsföringsmyt som döljer det faktum att det handlar om hårt arbetande musiker, vanliga familjefäder och mödrar, hästälskare, hundmänniskor som bara råkar ha det ytterst ovanliga yrket "rörmokare".

Exakt! På pricken!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nyss på ICA och handlade. Glömde hälften såklart. :rolleyes:

Påminnelser behövs för allt! Ja ja, vattnar blommorna direkt. animiertes-blumen-smilies-bild-0140.gif

animiertes-blumen-smilies-bild-0061.gif

 

Påminnelse.png

Redigerad av mikaellq
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Var nyss på ICA och handlade. Glömde hälften såklart.

Jag har gjort en inköpslista i Anteckningar. Jag skulle stå mig slätt utan den. Avdelningarna följer rundturen i affären.

 

817264B4-96F8-4DF3-9406-51C557FD27EA.thumb.png.3b9bbae6dbbb9c00e009df420d038406.png

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömmer ingenting för jag skickar frun att handla! :hihihi:

  • Rösta upp 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jag har gjort en inköpslista i Anteckningar. Jag skulle stå mig slätt utan den. Avdelningarna följer rundturen i affären.

 

817264B4-96F8-4DF3-9406-51C557FD27EA.thumb.png.3b9bbae6dbbb9c00e009df420d038406.png

Vad du är nyttig då! 😄

Jo jag gör så som regel jag också, Anteckningar är mycket bra att ha, men glömde av någon anledning idag. <_< 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...