Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

sevensleeper
3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Kära nån! Lämna stenåldern. Det blir ju en sån här så klart! :)

 

https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/biltillbehor/billjud/kassettadaptrar/linocell-kassettadapter-med-bluetooth-p97252

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 minut sedan, Axelman säger:

Det är också en bra gissning. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Intresset för 3D-film har börjat dippa.
 

http://variety.com/2018/film/news/3d-box-office-1202743603/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 timme sedan, Alix säger:

dump.jpg.3cb09e58d33ae289a7cb95252515867e.jpg

 

@sevensleeper har julafton! :D 

 

Källa: SVT nyheter.

Haha! Ja, det där med kontanter alltså. :D;) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Horace Engdahl anklagar anklagarna. En skön lirare som på något egendomligt sätt tror att han nu inte själv gör vad de han anklagar gör. Om han verkligen värnar akademien skulle han så klart ha hållit tand för tunga. Vänt andra kinden till.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Horace Engdahl anklagar anklagarna. En skön lirare som på något egendomligt sätt tror att han nu inte själv gör vad de han anklagar gör. Om han verkligen värnar akademien skulle han så klart ha hållit tand för tunga. Vänt andra kinden till.

Ja, jag såg det. ^_^ Det blir typ i samma anda som: “–Jag är inte rasist, men...” :rolleyes:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, modEric säger:

Ja, jag såg det. ^_^ Det blir typ i samma anda som: “–Jag är inte rasist, men...” :rolleyes:

Precis. Gymnasieministern Anna Ekström är inne på samma linje: 

 

”Det är helt häpnadsväckande. Det är obegripligt, om man inte tillämpar ett maktperspektiv från mellanstadiets skolgårdar”.

 

Läs ”mobbare”. :shifty: 

 

Källa: SVT nyheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu Assad är ett ”monster”, varför invaderar inte Trump Syrien? Bush invaderade Irak på grund av en förmodad existens av sådana vapen Trump nu fördömer (det eventuella) användandet av. Bush hittade inga. Knepigt läge för Trump. Fast lite robotar kan han väl alltid skicka på Lillputin (Assad alltså). Geopolitik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Sekreterare Byxlös.

Antagligen är allt Anna Wahlgrens fel. Hon kanske utsatte lilla Sara för alltför många femminuters- eller tryckpressmetoder. Och alltför många styvpappor.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt är jag väl ute och snedseglar men jag tycker att bli friad på grund av de här förklaringarna är rena snömoset.

Vilka lagar ska egentligen till för att man ska ta ansvar för vad man hittar på för dumheter?

Jag skriver redan nu att jag förmodligen inte förstår någonting eller har koll. Antagligen är detta helt i sin ordning.

Men jag reagerar i alla fall. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Som vanligt är jag väl ute och snedseglar men jag tycker att bli friad på grund av de här förklaringarna är rena snömoset.

Vilka lagar ska egentligen till för att man ska ta ansvar för vad man hittar på för dumheter?

Jag skriver redan nu att jag förmodligen inte förstår någonting eller har koll. Antagligen är detta helt i sin ordning.

Men jag reagerar i alla fall. 

Njyh... juridiskt kanske korrekt men rent åt #€%&/() moraliskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar röra på sig i Sv Akademi-träsket. Både Frostensson och Danuis får gå.

“Sara Danius avgår som ständig sekreterare och lämnar sin stol i Svenska Akademien.
– Det var Akademins vilja och jag rättade mig efter den, säger hon.
Samtidigt lämnar Katarina Frostenson sin stol, berättar ledamoten Anders Olsson.”
https://www.expressen.se/nyheter/ledamoterna-mots-om-krisen-far-se-vad-danius-gor/

 

Kan tänka mig att det hette - skall hon gå skall även hon gå (tand för tand). är rätt övertygad om att revirtänket och grupperingarna kvarstår - och att man därför tog ut en av varje s a s.

 

Summa summarun ....så var de bara 11. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, modEric säger:

De (Hans & c/o) håller tydligen på att se över stadgarna. https://www.expressen.se/nyheter/wersall-andrade-stadgar-i-akademien-skulle-ta-tid/

Bra intervju:
Ebba Witt Brattström: ”Oerhörd övermänniskoarrogans”

 

“De 8'as gäng... ” ^_^

Svenska Akademien är viktig som institution, eftersom dess uppgifter är viktiga. Ledamöterna är inte viktiga. De har på grund av obsolet tradition visat sig odugliga i vårt moderna samhälle. Hellre då att kungen stadgar om Nya Svenska Akademien och att Nobelpriskommittén låter den ta över uppgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Akademin påminner mig om denna sketch

 

 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...