Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

16 timmar sedan, Alix säger:

Han påstår att han ringde... :fundersam: 

Med tanke på svaret han fick låter det lite som det var slapp hantering av mottagandet. Finns ingen anledningat att gå ut med en så sak/påstående annars, om man vill fortsatt ha förtroende i frågan s a s. Och chefen kan ju inte göra mycket om personalen varit nonchig från början. Personen kanske inte ens jobbar kvar s a s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, modEric säger:

I dag meddelas domen mot Peter Madsen efter Kim Walls död | Kvällsposten

Jag tror han fälls. Allt annat vore fel. Och någonstans tror jag också, att för hans skull, vore nog det bästa - jag tror det finns en stor risk att någon annan ser till att han straffas i sånt fall (läs; våld föder våld). En teori bara, såklart.

Så klart han fälls. Frågan är bara för vad. För mord eller brott mot griftefriden?

 

Men du menar nog "för mord"? I så fall håller jag med dig. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Telly82 säger:

Så klart han fälls. Frågan är bara för vad. För mord eller brott mot griftefriden?

 

Men du menar nog "för mord"? I så fall håller jag med dig. :)

Ja, jag menar för det utöver de brotten han redan erkänt -  griftefrid.../styckningen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Madsen får livstid. :yeahbaby: 

...Men överklagar. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, e-snobben säger:

"På planet fanns ett hundratal flygledare..."

Förutsatt att de inte körde med någon specialmaskin rymmer flygplanet mindre än 200 passagerare och i annat fall runt 300 passagerare. En del var barnfamiljer, så det var nog inte mer än 1 hundratal flygledare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige är så SATANS slappt! :evilgrin: Citat:

 

”Migrationsverkets förvar är inga fängelser. Vad gäller besök, kan verket utifrån gällande lagstiftning inte kräva att besökare uppvisar id-handlingar. Någon möjlighet att identifiera Akilov fanns således inte”.

 

Detta efter att dels Akilov skulle utvisas, dels felaktigt markerades som ”avviken” och dels sedan hälsade på en kompis i  Migrationsverkets förvar.

 

Jag förlorar snart hoppet om detta slappa samhälle. Akilov skulle inte ha varit på Drottninggatan, han skulle ha varit i Uzbekistan! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Kul!

 

https://www.vintagedatorer.se

 

Edit: https://www.retrodatorer.se/nytt-forum-om-retrodatorer/

Redigerad av sevensleeper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Alix säger:

Sverige är så SATANS slappt! :evilgrin: Citat:

 

”Migrationsverkets förvar är inga fängelser. Vad gäller besök, kan verket utifrån gällande lagstiftning inte kräva att besökare uppvisar id-handlingar. Någon möjlighet att identifiera Akilov fanns således inte”.

 

Detta efter att dels Akilov skulle utvisas, dels felaktigt markerades som ”avviken” och dels sedan hälsade på en kompis i  Migrationsverkets förvar.

 

Jag förlorar snart hoppet om detta slappa samhälle. Akilov skulle inte ha varit på Drottninggatan, han skulle ha varit i Uzbekistan! 

Just det citerade är väl inte så farligt, tidigare i artikeln kan man läsa "På förvaret i Gävle förs ingen loggbok över besökare, ingen registrerar vem som kommer och går. Detta trots att de förvarstagna i vissa fall är dömda för brott." vilket jag finner märkligt eftersom de som är dömda för relevanta brott bör sitta i just fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Just det citerade är väl inte så farligt, tidigare i artikeln kan man läsa "På förvaret i Gävle förs ingen loggbok över besökare, ingen registrerar vem som kommer och går. Detta trots att de förvarstagna i vissa fall är dömda för brott." vilket jag finner märkligt eftersom de som är dömda för relevanta brott bör sitta i just fängelse.

Jag antar att de är dömda för brott men har avtjänat sina straff. De sitter i förvar i avvaktan på utvisning, som också ingick i domarna. Ingen ursäkt, förstås, bara en förklaring. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Jag antar att de är dömda för brott men har avtjänat sina straff. De sitter i förvar i avvaktan på utvisning, som också ingick i domarna. Ingen ursäkt, förstås, bara en förklaring. 

Borde det inte vara lämpligt att ha olika förvar för vanligt folk som inte får vara här och för brottslingar som inte får vara här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, sevensleeper säger:

Skall ju sälja min Atari (1040 STE + skärm, Unitor, och Notator med nyckel), men det har inte blivit av bara. Svårt att sätta ett bra pris med. Man vill ju inte sätta fantasipriser, men man vill ju inte skänka bort grejjerna heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Borde det inte vara lämpligt att ha olika förvar för vanligt folk som inte får vara här och för brottslingar som inte får vara här?

I lagens mening är de likvärdiga... :rolleyes: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
10 timmar sedan, modEric säger:

Skall ju sälja min Atari (1040 STE + skärm, Unitor, och Notator med nyckel), men det har inte blivit av bara. Svårt att sätta ett bra pris med. Man vill ju inte sätta fantasipriser, men man vill ju inte skänka bort grejjerna heller.

Det förstår jag. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Svolder säger:

En dator från 1989 torde väl ha ett ytterst begränsat monetärt värde...

Nä, det är ju inga jättepengar så... Dator och skärm har jag sett gå mellan 500-1.500,- och sen är det väl vad man kan få för de andra delarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet vi vad uppkopplingen klarar? Nu ska internetaccess definieras - Computer Sweden

 

“En internetaccess handlar inte bara om bredbandets hastighet. Kvaliteten kan också se olika ut beroende på sådant som säkerhet, integritet, tillgänglighet och ny teknik. Därför drog Internetstiftelsen och Netnod i går, onsdag, igång ett projekt för att bättre definiera olika typer av internetaccess.

Drygt 20 andra intressenter är med i satsningen – både internetoperatörer som Telia, Tele2, Telenor och Tre men också representanter från användarsidan som Sveriges Kommuner och Landsting.”

 

Bra initiativ! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Även om åldersgränsen (den lägre gränsen vid 20 var tydligen inte så intressant för SVT) nu saknar betydelse så diskrimineras fortfarande de som inte "har ett aktivt socialt engagemang".  Att lagstiftningen ligger efter på området gör inte direkt saken mindre kränkande för de drabbade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Även om åldersgränsen (den lägre gränsen vid 20 var tydligen inte så intressant för SVT) nu saknar betydelse så diskrimineras fortfarande de som inte "har ett aktivt socialt engagemang".  Att lagstiftningen ligger efter på området gör inte direkt saken mindre kränkande för de drabbade.

Undrar vad som skulle hända om en myndig person klagar hos diskrimineringsombudsmannen angående att inte få handla på systemet. Så kallade giltiga skäl kan man säkert få upphävda i Europadomstolen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...