Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

16 minuter sedan, Alix säger:

Som gammal murvel hade jag lagt till det, eftersom många undrar över det. Journalister skriver vad folk vill veta, inte vad uppdragsgivaren vill ha sagt. Eller, så var det förr i alla fall.

Jo, men nu är det ett pressmeddelande, inte något som en journalist skrivit.

 

Jag håller med dig i sak: Det borde varit tydligt att Svtplay inte ingår. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Telly82 säger:

Jo, men nu är det ett pressmeddelande, inte något som en journalist skrivit.

 

Jag håller med dig i sak: Det borde varit tydligt att Svtplay inte ingår. :)

Du missförstår mig. Jag skrev att det förstås inte stod något om det. Jag menade det bokstavligt.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 timme sedan, Alix säger:

Står förstås inget om SVT/UR play.

Nej, vilket är synd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, sevensleeper säger:

Nej, vilket är synd.

Ja, syrran bor i Spanien och det intresserar henne och hennes man. Idag kör de med en VPN som lägger av emellanåt. Jag tipsade henne men hon hade redan fått reda på detta med Netflix et cetera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Nej, för det är ingen tjänst i den mening som avses i detta fall.

Är du säker? Ur pressmeddelandet: "Under vissa förutsättningar omfattas även tjänster som erbjuds utan betalning."

13 minuter sedan, Alix säger:

Ja, syrran bor i Spanien och det intresserar henne och hennes man. Idag kör de med en VPN som lägger av emellanåt. Jag tipsade henne men hon hade redan fått reda på detta med Netflix et cetera.

Som jag uppfattat saken ska reglerna vara liknande de som gäller för mobiltelefoni inom unionen, alltså att du får ta med dig telefoni/tv mm under resa, men inte när du flyttar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Är du säker? Ur pressmeddelandet: "Under vissa förutsättningar omfattas även tjänster som erbjuds utan betalning."

Som jag uppfattat saken ska reglerna vara liknande de som gäller för mobiltelefoni inom unionen, alltså att du får ta med dig telefoni/tv mm under resa, men inte när du flyttar.

Hon bor där tidvis, ska sägas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Är du säker? Ur pressmeddelandet: "Under vissa förutsättningar omfattas även tjänster som erbjuds utan betalning."

 

Jag är rätt säker på att jag läst en artikel som tydligt säger att SvtPlay inte ingår. Men jag kan minnas fel och artikeln kan vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag är rätt säker på att jag läst en artikel som tydligt säger att SvtPlay inte ingår. Men jag kan minnas fel och artikeln kan vara fel.

Tja, det här handlar ju om "lagliga tjänster som konsumenter köpt eller abonnerar på". Svtplay är inte en sådan tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
10 timmar sedan, Alix säger:

Ja, syrran bor i Spanien och det intresserar henne och hennes man. Idag kör de med en VPN som lägger av emellanåt. Jag tipsade henne men hon hade redan fått reda på detta med Netflix et cetera.

Aha, skönt med Spanien, för övrigt. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

På tal om att Spotify börsnoteras idag. Amazons musiktjänst växer snabbt, har fördubblat antalet användare på sex månader.
 

https://www.billboard.com/articles/business/8280570/amazon-music-subscriptions-doubled-past-six-months

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Festo har gjort en robotfladdermus.
 

https://www.festo.com/group/en/cms/13130.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning är UG/SVT på krigsstigen mot bältning. Jo, det är otäckt. Jag har inte själv blivit bältad, men jag har varit inlagd på psykklinik där patienter har bältats. De fall jag såg, där var det fullt förståeligt. Medicinering hjälper inte alltid. Adrenalin kan få vem som helst att bli överdjävligt stark och destruktiv. Så man får anta att metoden finns av en berättigad anledning. Men det är alltid så i Sverige numera: Allt som är otäckt och svårt att leva sig in i, och som har bevisliga negativa följder, och där det finns någon eller några man kan tycka synd om, det ska avskaffas. Även om alternativet är värre, vilket det högst sannolikt är.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Saudiarabien planerar att bygga världens största solkraftverk, 100 gånger större än det som är störst idag.


https://singularityhub.com/2018/04/03/this-planned-solar-farm-in-saudi-arabia-would-be-100-times-bigger-than-any-in-the-world/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google arbetar med Pentagon för att utveckla teknologi i militärt syfte. | Expressen

 

Projektet ”Maven” är ett pilotprogram inom Pentagon, där Google hjälper den amerikanska underrättelsetjänsten att utveckla artificiell intelligens.”

Tur att de har anställda som är vakna och ryter ifrån.

 

- - -

 

 

Ja, de har ju redan smeknamnet Skynet, efter filmen... så eg inget nytt. :shifty:

 

3407964452_1950a0f151.jpg

https://www.fastcompany.com/1257958/google-terminators-skynet

 

 

Och sen under 2016 drog de ju igång deras riktiga Skynetprojekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Gyllene Tider och Linnea Henriksson gör VM-låten.
 

https://www.dn.se/sport/gyllene-tider-gor-vm-laten/

Redigerad av sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Tala utan att prata, MIT har hittat på pryl som löser just det.

https://news.mit.edu/2018/computer-system-transcribes-words-users-speak-silently-0404

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Akademien håller på att kollapsa av vänskapskorruption. Östergren och Espmark hoppar av. Hädanefter skriver jag Svenska akademin. Den är inte värd bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Svenska Akademien håller på att kollapsa av vänskapskorruption. Östergren och Espmark hoppar av. Hädanefter skriver jag Svenska akademin. Den är inte värd bättre.

Oj! Den sved! :whistling:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Alix säger:

Svenska Akademien håller på att kollapsa av vänskapskorruption. Östergren och Espmark hoppar av. Hädanefter skriver jag Svenska akademin. Den är inte värd bättre.

Tre avhopp till och akademin är dödsdömd. Minst tolv krävs för att kunna välja in nya ledamöter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...