Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

sevensleeper
9 timmar sedan, Alix säger:

Ännu en makalös vända i akademikarusellen. ”Kulturprofilen” tafsade på kronprinsessan! I kungens åsyn! :chockadskeptisk: SvD.

:armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4/28/2018 på 09:52, Alix säger:

Rent principiellt tycker jag det är bra att det är så, inkl myndigheter och blåljus-myndigheter. Men, just för SOS-Larm kan man ju tycka att det borde vara en dispens från det. T ex som utsatt kan man ju ringa 112 i smyg, så kan personalen höra på gående situation och på så sätt följa/lokalisera/ingripa. Eller om man ringer men tuppar av under samtalet... så det kan forts.

 

Jag antar att det där är för mobiler det gäller. Då man ringer från fast lina, så syns det redan. Vet en gång då jag talade med Teracom om antenner, och riktning, osv... så kunde han säga redan innan jag berättade var jag bodde - vad jag skulle rikta den mot i exakta gradantal. Jag antar att de flesta teleoperatörer och även myndigheter har så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 timme sedan, modEric säger:

Fast med tanke på längden kanske man borde tagit .sthlm istället. :fundersam:

Håller med. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, modEric säger:

Rent principiellt tycker jag det är bra att det är så, inkl myndigheter och blåljus-myndigheter. Men, just för SOS-Larm kan man ju tycka att det borde vara en dispens från det. T ex som utsatt kan man ju ringa 112 i smyg, så kan personalen höra på gående situation och på så sätt följa/lokalisera/ingripa. Eller om man ringer men tuppar av under samtalet... så det kan forts.

 

Jag antar att det där är för mobiler det gäller. Då man ringer från fast lina, så syns det redan. Vet en gång då jag talade med Teracom om antenner, och riktning, osv... så kunde han säga redan innan jag berättade var jag bodde - vad jag skulle rikta den mot i exakta gradantal. Jag antar att de flesta teleoperatörer och även myndigheter har så.

Plus att busringning kanske kan stävjas bättre. På med rejäla böter och skicka denne man som indrivare. :totaltgalen:

Skärmavbild 2018-05-01 kl. 10.34.22.png

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 minuter sedan, Axelman säger:

Plus att busringning kanske kan stävjas bättre. På med rejäla böter och skicka denne man som indrivare. :totaltgalen:

Skärmavbild 2018-05-01 kl. 10.34.22.png

Gamla fotbollsspelare kan man ha till mycket. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är konspirationsteoretiskt, men antingen det eller att regeringens medlemmar är dumma i huvudet. Ungefär i samma veva som regeringen vill att fler utlänningar ska utvisas så slutar den att ge dem med avslagsbeslut möjlighet att bo kvar gratis i Migrationsverkets regi. Så polisen vet inte då var de finns, och kan inte utvisa dem. En slags politisk kompromiss. Jag föredrar att tro på något rationellt. Artikel/radioinslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

@modEric , är en av deklarationerna din? Du gillar ju papper och gammeldags rutiner... :D  ;) 

Haha, nej det ingen där som var min. Men helt rätt av dem att trycka in blanketterna där. Urbota dum idé att ta bort möjligheten för folk att själva kunna välja när och hur man vill, f f a kan, lämna in sin deklaration.

 

Finns inget gammeldags med papper, då det är det formatet deklarationen skickas ut i. Har man sen bara ett kryss att fylla i så kan man ju med fördel göra det via nätet - om man nu kan det.

 

Det var en intressant diskussion på radion för ett tag sen (> 4-6mån), där de bla a talade om sånt här, och om det digitala utanförskapet. Hoppas det var många politiker som lyssnade på det. Kommer inte ihåg vliket program/kanal det var - annars hade jag länkat det nu.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
46 minuter sedan, Alix säger:

@modEric , är en av deklarationerna din? Du gillar ju papper och gammeldags rutiner... :D  ;) 

Han skulle aldrig erkänna... ;) 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr skulle man underteckna på heder och samvete. Farsan envisades med att bara vilja sträcka sig till vänliga hälsningar..... :hihihi:

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, sevensleeper säger:

Han skulle aldrig erkänna... ;) 

Alltså, vaaaaaarför skulle jag åka till Kungsholmen och lämna in min deklaration? :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
17 minuter sedan, modEric säger:

Alltså, vaaaaaarför skulle jag åka till Kungsholmen och lämna in min deklaration? :ThumbsUp:

Du kanske var i Stockholm och besökte din bror och tänkte; jag tar med mig deklarationen också. ;)  :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osaklig rapportering. Inkomstskillnaderna mellan könen ter sig naturligtvis enorma om man inte viktar siffrorna för åtskiljande sysselsättningsgrad och genomsnittlig arbetstid av heltid. Det framgår inte av artikeln om siffrorna har viktats eller ej. Fast givetvis blir det mer sensationellt om man inte viktar siffrorna. Kvinnor har som bekant lägre sysselsättningsgrad och jobbar mindre i arbetstid av heltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...