Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Folk som kör ihjäl sig på motorcykel. Det börjar komma nu. Hände idag i min hemkommun. ”Tragiskt”, brukar det alltid stå. Även så nu. Visst... Inte sällan 200 km/h på 70-väg och så klistrad på en lastbil eller en klippa eller annat hårt underlag. Och även om det handlar om lagliga hastigheter (finns väl en och annan tråkig gubbe eller gumma som kör) så är man lik förbannat oskyddad jämfört med att sitta i en stålbur. Nä, tragiskt är inte ordet som jag skulle använda. Fast vad menar man med ordet? Tragiskt = onödigt? Ja, i så fall håller jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Folk som kör ihjäl sig på motorcykel. Det börjar komma nu. Hände idag i min hemkommun. ”Tragiskt”, brukar det alltid stå. Även så nu. Visst... Inte sällan 200 km/h på 70-väg och så klistrad på en lastbil eller en klippa eller annat hårt underlag. Och även om det handlar om lagliga hastigheter (finns väl en och annan tråkig gubbe eller gumma som kör) så är man lik förbannat oskyddad jämfört med att sitta i en stålbur. Nä, tragiskt är inte ordet som jag skulle använda. Fast vad menar man med ordet? Tragiskt = onödigt? Ja, i så fall håller jag med.

 

Har själv mc-kort och har kört tusentals mil under åren. Problemet är att ivrigheten blandat med övermod och osopade vägar gör att en olycka lätt händer. 

Onödigt är rätt ord men tragiskt låter bättre. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt hjärtsjuk man fast i moment 22. Betalartikel, antar jag, men viktigaste citatet:

 

”Sedan 2014 har han varit beroende av försörjningsstöd, men nyligen stoppades bidraget. Försörjningsenheten kräver att han säljer huset och frigör pengar till sin försörjning.

Problemet är att överförmyndarnämnden inte tillåter försäljning innan det finns en ersättningsbostad. Och det har visat sig vara en övermäktig uppgift i det här fallet.

– Ifall du har betalningsanmärkningar så är du i princip rökt på bostadsmarknaden. Han får inte hyra lägenhet trots att vi har erbjudit upp till ett halvårs hyra i förskott”

 

Mannen var forskare med eget företag och god ekonomi innan detta hände. Men som så många andra antog han väl att allt skulle flyta på som vanligt i livet. Det är riskabelt att vara företagare om man inte tänker på allt.

 

Ingen myndighetsperson har gjort fel, ska sägas, lagarna fungerar så här. Det är avgjort i domstol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Har själv mc-kort och har kört tusentals mil under åren. Problemet är att ivrigheten blandat med övermod och osopade vägar gör att en olycka lätt händer. 

Onödigt är rätt ord men tragiskt låter bättre. 

Och extrem (t rolig) acceleration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 20 år avförs bröderna från misstanke i Kevinfallet. Kan man inte åtala Sven Å Christianson för något? Så mycket elände den mannen har ställt till med...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Larm om påkörd person – var vildsvin

 

Man undrar hur missförståndet uppstod?

 

Kanske bilisten sade:

 

”Jag har kört på ett svin!”

 

Spoiler

 

På tisdagen larmades räddningstjänsten till Ljurhalla utanför Vårgårda.

Enligt de första uppgifterna skulle det handla om en påkörd person.

Det handlade dock om ett vildsvin, meddelar polisen.

Strax före 13 på tisdagen larmades räddningstjänst och ambulans till riksväg 42 där en person ska ha blivit påkörd av en bil i närheten av Ljurhalla, utanför Vårgårda.

Snart visade det sig att det inte handlade om en påkörd person utan ett påkört vildsvin.

Olyckan skedde strax efter korsningen mot väg 182 och Hökared och orsakade en del trafikstörningar. Det var svårt att passera vid platsen.

Enligt presstalespersonen vid polisen i Västra Götaland klarade sig föraren utan skador i samband med viltolyckan.” /BT

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Städat/rensat lite i tråden: Okt 2017 -->
Flyttat NN inlägg till olika trådar, bl a Politik- och Miljötråden.
/Eric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.79d6ca8b5ab799f4b148272e67dbe6b3.png

 

Peter Madsen hade en sms-konversation några dagar före ubåtsturen med Kim Wall... :rolleyes:  Han är så rökt! :yeahbaby: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt är ruttet under hårfästet på den typen. :tappahakan:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, e-snobben säger:

Musiken är ju rena avslappningsdito. Då kan det inte vara så farligt för oss människor. ^_^ 

Det får mig att tänka på inledningen till The Shining där man spelar musik som är skräckinjagande för katoliker. ”Vi protestanter” tycker det låter mysigt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, e-snobben säger:

Bartoks musik ja...den är lite läbbig, har jag på CD. Huga! :hihihi: 

 

Förresten, jag vet inte om den spelas i inledningen också, det kan vara något annat där. Nåja, spela roll.

Nä, inte precis i början. Lite senare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, e-snobben säger:

Född före 1970, då har jag troligen haft det, kommer faktiskt inte ihåg.

 

Eller är det minneslucka pga sjukdomen... :totaltgalen: 

Jag kan också ha haft det. Brorsan hade det. Tror han... Men jag vaccinerade mig ändå (MPR).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, modEric säger:

 

Spoiler

Första april idag

 

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...