Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Inte jag heller. Men i valet mellan en demokrati som står upp för mänskliga rättigheter, religionsfrihet inklusive, vs brutala diktaturer som inte tolererar någonting avvikande, kristna inklusive, så är det inte så svårt för mig åtminstone…

Men från allt jag läst av dig är detta liksom en skönmålning av allt du häver ur dig. Ordet demokrati är ingen täckmantel som man kan gömma brutala dåd som kollektiva bestraffningar som skedde sist när en självmordsbombare härjade. Då river den fina demokratin huset till familjen. På detta sätt agerar Israel i strid med mänskliga rättigheter och internationella lagar och hela andan i rättvisan. Det är som om det inte går fram till din hjärna att de faktiskt med jämna mellanrum beter sig som svin. Demokratiska religionstillåtande svin. Det finns inget skäl mellan himmel och jord som ger dem rätt att riva en familjs hus på det sättet. NÄr de gör fel ska det påtalas och det ingår i allas både vänster och högers plikter att upprätthålla den värdighet som demokratin kräver av sina utövare. Varför ska deras grannar vilja acceptera demokrati om de inte kan se att det är bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men från allt jag läst av dig är detta liksom en skönmålning av allt du häver ur dig. Ordet demokrati är ingen täckmantel som man kan gömma brutala dåd som kollektiva bestraffningar som skedde sist när en självmordsbombare härjade. Då river den fina demokratin huset till familjen. På detta sätt agerar Israel i strid med mänskliga rättigheter och internationella lagar och hela andan i rättvisan. Det är som om det inte går fram till din hjärna att de faktiskt med jämna mellanrum beter sig som svin. Demokratiska religionstillåtande svin. Det finns inget skäl mellan himmel och jord som ger dem rätt att riva en familjs hus på det sättet. NÄr de gör fel ska det påtalas och det ingår i allas både vänster och högers plikter att upprätthålla den värdighet som demokratin kräver av sina utövare. Varför ska deras grannar vilja acceptera demokrati om de inte kan se att det är bättre?

Det är bara judar vi förvägrar grundläggande rättigheter, som självförsvar.

Man kan tycka att det här inte borde kräva någon tankemöda för att förstå det DJUPT omänskliga i.

Araberna vill fortsätta där Hitler slutade, förinta ett helt folk.

Hitler och mufti (teologiskt lärd) Haj Amin al-Husseini planerade detta redan för ~80 år sedan, innan staten Israel bildades.

Så i detta sammanhanget bör de moraliska förpliktelser man vill lägga på Israel övervägas åtminstone ett par gånger till.

 

Eller så gör du som alla andra, anser att Israel inte åtnjuter samma rättigheter som andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett "blomstrande land" där en stor del av ursprungsbefolkningen via etniska rensningar fördrivits till flyktingläger av fanatiskt religiösa. Man önskar att såna som du ikväll skulle köras ut ur hus och hem, till tältläger i Norge, av några som med stöd av vapen och religiösa skrifter hävdade att Falköping enligt gud tillhör goterna. Efter ett par år i tält kanske till och med du skulle börja fundera på om allt gått rätt till...

 

Och du som ofta sätter äganderätten framför allt annat, hur ser du på att sionisterna drev ursprungsbefolkningen på flykt och lade beslag på deras egendomar?

Jag är en fridsam person som på sin höjd kan bli upprörd över idiotiska inlägg.

Jag har aldrig dödat någon, har aldrig ens försökt. Har knappt ens slagits.

Vad tycker du man ska göra med våldsamma människor? Ge dem en klapp på huvudet och vända andra kinden till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara judar vi förvägrar grundläggande rättigheter, som självförsvar.

Man kan tycka att det här inte borde kräva någon tankemöda för att förstå det DJUPT omänskliga i.

Araberna vill fortsätta där Hitler slutade, förinta ett helt folk.

Hitler och mufti (teologiskt lärd) Haj Amin al-Husseini planerade detta redan för ~80 år sedan, innan staten Israel bildades.

Så i detta sammanhanget bör de moraliska förpliktelser man vill lägga på Israel övervägas åtminstone ett par gånger till.

 

Eller så gör du som alla andra, anser att Israel inte åtnjuter samma rättigheter som andra.

Som vanligt undviker du frågan. Det är väldigt enkelt att förstå att riva ett hus för en familj, där en son begått brott, är ett brott. Men tydligen inte för dig. Då blir det en annan fråga, "att Israel inte åtnjuter samma rättigheter som andra".

...

Det är fullständigt otänkbart att riva Mattias Flinks föräldrahem, eller Anders Breiviks släktgård. Det vore i våra länder ett fruktansvärt övergrepp. Det skulle bli ett ramaskri i media och bland jurister. Men när Israel gör samma sak är det ok. Det är ett totalt bortfall av rättsmedvetande och ett horribelt sätt att förhålla sig till omvärlden.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt undviker du frågan. Det är väldigt enkelt att förstå att riva ett hus för en familj, där en son begått brott, är ett brott. Men tydligen inte för dig. Då blir det en annan fråga, "att Israel inte åtnjuter samma rättigheter som andra".

...

Det är fullständigt otänkbart att riva Mattias Flinks föräldrahem, eller Anders Breiviks släktgård. Det vore i våra länder ett fruktansvärt övergrepp. Men när Israel gör samma sak är det ok. Det är ett totalt bortfall av rättsmedvetande.

Jag såg det programmet, på Youtube tror jag, strax före jul om jag minns rätt.

Jerusalem är extremt tätbebyggt och man måste ha tillstånd för att bygga där, precis som i glesbebyggda Sverige.

Det var snarare det IIRC som det handlade om.

 

Dessutom är förutsättningarna annorlunda. Ingen skulle kunna påstå annat än att det aldrig varit fred där, tja, ingen annan vår vänster förstås…

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Vad tycker du man ska göra med våldsamma människor? Ge dem en klapp på huvudet och vända andra kinden till?

Nej, man ska väl döda alla deras barn, bränna deras mamma levande och släppa bomber på alla som tillhör samma folk förstås. Helt ok, så länge den som utför hämnden tillhör "rätt" ras...

Det är ett väldans tjat om att vi aldrig får glömma förintelsen. Men det verkar som om en stat i världen och en kille i Falköping helt har glömt bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni missade väl inte Uppdrag Granskning igår.

Här ett sammandrag

 

http://skiftet.org/nyheter/2015/01/korruptionsharvan-i-osteraker-sammanfattad-i-24-bilder

Moderater i ett nötskal. Bekräftar alla mina fördomar. Det är skillnad på folk och folk. Det är väl därför så många nu går från M till SD. Men jag har säkert helt fel. Jag ska inte låta bevisade enskildheter och min förvärvade cynism styra mitt förnuft. Dock behöver de röja lite i Österåker. Vi får se hur det blir.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Villkorlig dom och samhällstjänst. Storsläggan! :D

Det finns nog vissa som inte orkar läsa mer än halva rubriken och trodde att de dömts till skadestånd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nog vissa som inte orkar läsa mer än halva rubriken och trodde att de dömts till skadestånd...

Numera är även morgontidningar kvällstidningar. De slirar på sanningen, insinuerar, för att sälja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.express.co.uk/news/weird/552429/Sex-postbox-Paul-Bennett-rubbed-himself-public-pulled-down-pants

 

Brittisk man försökte ha sex med en postlåda.

 

Jag gillar vittnet som såg det hela hända en god stund, vad det verkar, innan hon larmade. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.express.co.uk/news/weird/552429/Sex-postbox-Paul-Bennett-rubbed-himself-public-pulled-down-pants

 

Brittisk man försökte ha sex med en postlåda.

 

Jag gillar vittnet som såg det hela hända en god stund, vad det verkar, innan hon larmade. :whistling:

Jag är inte HELT övertygad om att det var så "traumatiskt" för henne… :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Brittisk man försökte ha sex med en postlåda.

 

Jag gillar vittnet som såg det hela hända en god stund, vad det verkar, innan hon larmade. :whistling:

Jag är inte HELT övertygad om att det var så "traumatiskt" för henne… :lol:

Fy fan, vilken unken och sjuk sexism. Hur fungerar en hjärna där såna tankar dyker upp? "Hon gillade nog det ändå..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Fy fan, vilken unken och sjuk sexism. Hur fungerar en hjärna där såna tankar dyker upp? "Hon gillade nog det ändå..."

Hur är det med läsförmågan egentligen? Hon stannade ju kvar en stund för att titta. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

 

Fy fan, vilken unken och sjuk sexism. Hur fungerar en hjärna där såna tankar dyker upp? "Hon gillade nog det ändå..."

 

Det behöver ju inte ha sexistisk innebörd. Hon kanske vred sig av skratt en god stund? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver ju inte ha sexistisk innebörd. Hon kanske vred sig av skratt en god stund? :)

Jo, om avsändarna ovan handlar det garanterat om sexism. Men forumet består mest av medelålders män, så vad annat är att vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jo, om avsändarna ovan handlar det garanterat om sexism. Men forumet består mest av medelålders män, så vad annat är att vänta?

 

Det är helt sant att historiken pekar mot att det var så de menade, men jag tolkade så milt jag kunde. Vi kan ju inte förutsätta att folk menar det värsta och döma dem därefter, eller hur? Den metoden satt i större sammanhang är ju ingen höjdare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om avsändarna ovan handlar det garanterat om sexism. Men forumet består mest av medelålders män, så vad annat är att vänta?

Han som nämndet han klämdet! :P

Komihåg innan du sätter dig på höga hästar att du likt alla oss andra hela tiden tolkar, dvs. det finns en hel del utrymme för missförstånd och din tolkning berättar antagligen mest om dig och ingen annan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

 

Det behöver ju inte ha sexistisk innebörd. Hon kanske vred sig av skratt en god stund? :)

Om man polisanmäler något så är det oftast för att man känner sig hotad, inte för att man fick skratta. För övrigt finns det inget i artikeln som antyder att hon "tittade en lång stund". Det är något som per automatik hittades på i en sjuk och sexistisk hjärna. Hon var hemma i sin lägenhet och tittade ut genom fönstret när hon hörde att någon skrek och bråkade på gatan utanför. Att hon tittade noga vad som verkligen hände innan hon ringde polisen är kanske inte så underligt, eller?

Jag tycker att din kommentar säger mer om vilken sida du väljer här och inte så mycket om att du försöker förstå. Jag tycker att den där typen av sexistiska kommentar där man antyder att kvinnor i själva verket vill bli ofredade är vidriga och väljer att ta avstånd från dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker är mest uppseendeväckande är att det finns bild och namn på förövaren. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag tycker att din kommentar säger mer om vilken sida du väljer här och inte så mycket om att du försöker förstå. Jag tycker att den där typen av sexistiska kommentar där man antyder att kvinnor i själva verket vill bli ofredade är vidriga och väljer att ta avstånd från dem.

Är jag inte med dig så är jag emot dig?

 

Jag har ingen bra koll på dessa herrars historik när det gäller sexistiska kommentarer, men jag tror att det krävs för att ta dem som just sådana.

 

Jag väljer inte sida. Jag tycker bara att man kan börja med att fråga vad de menar innan man sågar dem vid fotknölarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...