Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Är inte den mest intressanta frågan vilket parti väljarna gått till? Det hade jag nog villat ha svar på innan jag skurit upp tårtan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Är inte den mest intressanta frågan vilket parti väljarna gått till? Det hade jag nog villat ha svar på innan jag skurit upp tårtan...

Det spelar mindre roll, huvudsaken är att de lämnar Folkpartiet. Inget parti i modern tid har lyckats göra så stor skada som Folkpartiet. I den oheliga alliansen styckades bitarna upp och Folpartiet med sina få procent av väljarna fick stort inflytande över skola och energipolitik. Förutom att de pumpat in vatten i det sjunkande skolskeppet så var de nära att kunna lura in Sverige i eu-samarbetet (Doh!) och att satsa ytterligare investeringar i den olönsamma kärnkraften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar mindre roll, huvudsaken är att de lämnar Folkpartiet. Inget parti i modern tid har lyckats göra så stor skada som Folkpartiet. I den oheliga alliansen styckades bitarna upp och Folpartiet med sina få procent av väljarna fick stort inflytande över skola och energipolitik. Förutom att de pumpat in vatten i det sjunkande skolskeppet så var de nära att kunna lura in Sverige i eu-samarbetet (Doh!) och att satsa ytterligare investeringar i den olönsamma kärnkraften.

Du har inte nämnt Nato....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men de flesta presskonferenser försöker väl hålla sig till sanningen.

Jag upprepar: Sverige har ett våldtäktsmål mot Assange. Men i titeln står något helt annat och därmed helt felaktigt.

Vi har ju inte hört presskonferensen än, så det går ju inte att avgöra än s a s, om de höll sig till sanningen el inte.

 

Ja, det finns det en mål mot honom här. Men det betyder ju inte att det skall (el måste) handla om det. Det finns ju fler saker/områden. T ex har ju USA redan sen efter det att Manning blåste i pipan, en sån “grand jury” som jobbar med ett mål/åtal mot honom just för spionage. Att det står med Sverige där i titeln, är väl det som är lite intressant att se hur de fått in det där - om och ev hur vi är invoverade där. Vi får se/höra på Måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exklusivt för Alix som är språknörd. Dagens nyheter levererar denna tvetydighet. Hur ska det synas? Med en lysande diod? Symbol på skärmen...? :whistling: Eller kommer det en helikopter med en kille som hoppar ut med en pekpinne? :hihihi:

post-363-0-59008200-1422049061_thumb.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar mindre roll, huvudsaken är att de lämnar Folkpartiet. Inget parti i modern tid har lyckats göra så stor skada som Folkpartiet. I den oheliga alliansen styckades bitarna upp och Folpartiet med sina få procent av väljarna fick stort inflytande över skola och energipolitik. Förutom att de pumpat in vatten i det sjunkande skolskeppet så var de nära att kunna lura in Sverige i eu-samarbetet (Doh!) och att satsa ytterligare investeringar i den olönsamma kärnkraften.

Säger DU det så MÅSTE vi ha gjort mycket rätt! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B8D78XGIQAAaA6U.jpg

https://twitter.com/themindblowing/status/558723368267288577

 

Och vilken underbar text det var till den bilden. ^_^

 

“This is a ship-shipping ship, shipping shipping ships.”

Bildtexten är fel. Engelska är nämligen ett underligt språk.

 

Freight on a ship is called cargo.

Freight on a car is called shipping.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle jättegärna vilja se hur lyftkranen ser ut som mäktar lyfta ombord de där jätteskeppen på jätteskeppet.

Den måste dessutom finnas i minst två exemplar, en för avreseort och en för ankomstort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Säger DU det så MÅSTE vi ha gjort mycket rätt! :P

Ja, om man har för avsikt att hoppa ned i en tunna skit och lyckas med det så har man ju förvisso gjort rätt, ur det perspektivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

B8D78XGIQAAaA6U.jpg

https://twitter.com/themindblowing/status/558723368267288577

 

Och vilken underbar text det var till den bilden. ^_^

 

“This is a ship-shipping ship, shipping shipping ships.”

 

Har sett en och annan konstig sak ute på havet, men aldrig the ship-shipping ship :)

 

Däremot en sådan här.

post-66896-0-86833100-1422093638_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet idag, Norge vill förbjuda tiggeri.

post-11001-0-07734900-1422093916_thumb.png

 

Betyder det att Röda Korset, Frälsis med flera inte heller får tigga pengar?

Betyder det att Amnesty med flera inte får tigga namnunderskrifter?

Betyder det att teleoperatörer inte får tigga abonnenter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet idag, Norge vill förbjuda tiggeri.

attachicon.gifSkärmavbild 2015-01-24 kl. 10.58.21.png

 

Betyder det att Röda Korset, Frälsis med flera inte heller får tigga pengar?

Betyder det att Amnesty med flera inte får tigga namnunderskrifter?

Betyder det att teleoperatörer inte får tigga abonnenter?

Ja, det där är vansinnigt. Och alla TVgalor... Världens barn osv (om de har såna el likn i Norge)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där fick man förklaringen hur de lastar på skeppen oxå. Men känns lite overdoing att frakta fartyg som kan flyta på ett annat fartyg.

 

 

Nog pengatiggeri på gatorna norrmännen vill förbjuda, kanske gör en klausul att ge till organisationer som ger till goda ändamål å liknande är lagligt, de kan ju skriva lagen hur de vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag om jag ser att jag saknar lite pengar till parkeringsautomaten? Törs man fråga någon om ett bidrag eller hamnar man i tinget då och får lite "tid" av dem i stället? :huh:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju sälja en kyss. :)

Och åka in för nåt annat......? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets viktigaste test:

http://www.dn.se/nyheter/fragesport/vad-vet-du-om-semlor/

 

Hade 7 rätt av 11, lite besviken faktiskt. :(

 

attachicon.gifsemla.png

 

:totaltgalen:

 

Missade "Mängd" och "Anor".

Råkade trycka på Gillaknappen istället för Citeraknappen, och det var rakt inte meningen då jag inte klarade testet alls. Fick ihop bara 6 rätt.

Så en Ogillaknapp hade ju varit på sin plats... hm.... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra rätt… :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...