Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Men om nu säkerhetsnissar spanar för att kartlägga nätverken och undviker att göra sig synliga, kan inte Anonymusnissarna skada mer på sikt än göra nytta just nu ?

Jo. Precis. Risken finns.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Till hjälp? Experten i fråga säger att det kan vara skadligt. Om det hade kvittat hade han inte behövt säga något. Kanske är han bara ute efter publicitet, vem vet? Men verkar det orimligt att Anonymous kan göra mer skada än nytta? Jag tror inte det. Men jag vet inte. Jag litar dock på säkerhetstjänsterna. Vad har jag, vi, egentligen för val?

 

Jag är enig med dig. Det är rimligt att de kan ställa till med mer skada än nytta. Jag menar bara att hållningen från "andra lägret" rimligtvis måste vara att aldrig uppmuntra till att människor/grupper tar egna initiativ. De kommer säga att Anonymous eller vem som helst som startar ett eget krig mot IS skadar mer än hjälper. Det är säkert sant, men om det inte vore sant skulle de ge samma svar.

 

Angående "experter" i media. Du är ju journalist och vet lika väl som jag att de där experterna ofta inte alls är några experter, alternativt experter men inte på just det de uttalar sig om. Vad som driver dem vet jag inte, det kanske du har bättre koll på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jan Guillou hade inga höga tankar om Ranstorp, det var väl kring 9/11. Sågade honom rejält. Osäker på om det är bra eller dåligt... Allmänt sett ligger det väl i sakens natur att de egentliga experterna håller tyst... Det som driver experter är det gamla vanliga: uppmärksamhet > exhibitionism, pengar (anslag, föreläsningar), och dylikt, ofta allt i kombination. En del drivs så klart av andra saker. Kanske. Jag är cynisk.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Allmänt sett ligger det väl i sakens natur att de egentliga experterna håller tyst...

 

[+] :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allmänt sett ligger det väl i sakens natur att de egentliga experterna håller tyst...

:tyst:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att vi är landet lagom så lär inga extremister stå ut. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Med tanke på att vi är landet lagom så lär inga extremister stå ut. :galetglad:

Ja är de riktigt integrerade i det svenska tänket så lär någon få skit för att de står ut för mycket. Och upp till 25 år mellan terrordåden eftersom man måste starta projektgrupper och utreda både det ena och det andra - en självmordsbombare, trehundra chefer och etthundrafemtioelva administratörer.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genusperspektivet! Glöm inte genusperspektivet! In med kvotering. Det måste ju vara 50% kvinnor i terrorgrupperna!! :totaltgalen:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och funktionshinderanpassning. Även rullstolsburna ska ha möjligheter att attackera olika mål. Personlig assistent med militär utbildning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och funktionshinderanpassning. Även rullstolsburna ska ha möjligheter att attackera olika mål. Personlig assistent med militär utbildning?

Glöm assistenten..... :totaltgalen: det finns grejjor till allt!

 

actiontrackchair2.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hade rubriken varit...

 

Amnesty: Rätt att flå hundvalpar levande utan bedövning.

 

...så hade nog Amnesty kommit lindrigare undan.

 

 

Personligen är det där en diskussion jag inte vill peta på ens med en jättelång pinne. Så jag lutar mig tillbaks med popcornskålen och inväntar en fight som kommer få vilken UFC match som helst att se ut som en balettuppvisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade rubriken varit...

 

Amnesty: Rätt att flå hundvalpar levande utan bedövning.

 

...så hade nog Amnesty kommit lindrigare undan.

 

 

Personligen är det där en diskussion jag inte vill peta på ens med en jättelång pinne. Så jag lutar mig tillbaks med popcornskålen och inväntar en fight som kommer få vilken UFC match som helst att se ut som en balettuppvisning.

 

Visst kliar man sig lite i huvudet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Amnesty ville detta redan för nästan ett år sedan. Här står mer. Inga beslut är tagna. Jag tolkar texten mer som att man vill skydda "sexarbetarna", vilka ju är lagliga i Sverige redan.

 

Ja, i princip är det inget nytt. Sverige har ju redan hållningen att det är rätt att sälja sex eftersom det bara är köparna som är brottslingar.

 

Inte för att jag tror att Amnesty kommer få mindre skit för den sakens skull...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av tecknarna för Charlie Hebdo betackar sej för allt stöd. Han menar att de flesta som nu säger sej vara vänner av tidningen inte vet vad Charlie Hebdo står för, eller ens visste vad det var för en tidning före attacken.

 

http://www.nydailynews.com/news/world/charlie-hebdo-cartoonist-scoffs-vomits-supporters-article-1.2072906

Redigerad av snowreeler
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av tecknarna för Charlie Hebdo betackar sej för allt stöd. Han menar att de flesta som nu säger sej vara vänner av tidningen inte vet vad Charlie Hebdo står för, eller ens visste vad det var för en tidning före attacken.

 

http://www.nydailynews.com/news/world/charlie-hebdo-cartoonist-scoffs-vomits-supporters-article-1.2072906

 

"The Dutch-born, Paris-based cartoonist explained that the shocking magazine has unexpected “new friends” following the Wednesday massacre that killed a third of its staff: the pope, Queen Elizabeth and Russian President Vladimir Putin have all praised the magazine"

 

------------------

 

Det var som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av tecknarna för Charlie Hebdo betackar sej för allt stöd. Han menar att de flesta som nu säger sej vara vänner av tidningen inte vet vad Charlie Hebdo står för, eller ens visste vad det var för en tidning före attacken.

 

http://www.nydailynews.com/news/world/charlie-hebdo-cartoonist-scoffs-vomits-supporters-article-1.2072906

När skotten ljöd blev massakern omedelbart så mycket större än Charlie. Det är en attack på det fria samhällets grunder. Det råkade bli deras tidning.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tycker att han missar poängen i folks stöd. Det är inte bara riktat till tidningen och dess medarbetare utan även till alla som stöder yttrandefrihet och frihet generellt. Men jag antar att han är lite motvalls överlag.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av tecknarna för Charlie Hebdo betackar sej för allt stöd. Han menar att de flesta som nu säger sej vara vänner av tidningen inte vet vad Charlie Hebdo står för, eller ens visste vad det var för en tidning före attacken.

 

http://www.nydailynews.com/news/world/charlie-hebdo-cartoonist-scoffs-vomits-supporters-article-1.2072906

Om han tecknade något om det skulle jag lyssna... ;)

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag antar att han är lite motvalls överlag.

Det är väl en förutsättning för att få jobba på Charlie vad jag kan förstå. Det måste vara en katastrof när man få hela ( många i alla fall ) världen i ryggen som satiriker. Då har ju allt gått fel...... :hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

När skotten ljöd blev massakern omedelbart så mycket större än Charlie. Det är en attack på det fria samhällets grunder. Det råkade bli deras tidning.

Det är väl en förutsättning för att få jobba på Charlie vad jag kan förstå. Det måste vara en katastrof när man få hela ( många i alla fall ) världen i ryggen som satiriker. Då har ju allt gått fel...... :hihihi:

Så sant och så sant :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...