Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

OM det är rätt eller fel så är det bara att konstatera att Israels ambassadör har order om att gapa och skrika som en sjuåring som någon snodde godiset från. Håhåjaja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det stänger ute Sverige från alla samtal i Mellanöstern under de närmaste decennierna så har jag svårt att se något positivt i det. Snarare kan man väl kalla det en pyrrhusseger.

"Alla samtal i Mellanöstern"? Det finns fler länder och andra problem i den regionen som vi kan vara behjälpliga i. Israel gör som de vill i vilket fall som helst angående sina egna intressen. Makt är rätt. Men jag gläds åt att palestinierna kan känna att ett land som Sverige erkänner dem. Att du rycker på axlarna eller skakar på huvudet är din ensak. Jag har rätt till min uppfattning och mina känslor. Okej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Alla samtal i Mellanöstern"? Det finns fler länder och andra problem i den regionen som vi kan vara behjälpliga i. Israel gör som de vill i vilket fall som helst angående sina egna intressen. Makt är rätt. Men jag gläds åt att palestinierna kan känna att ett land som Sverige erkänner dem. Att du rycker på axlarna eller skakar på huvudet är din ensak. Jag har rätt till min uppfattning och mina känslor. Okej?

Min enda slutsats är att man som svensk regeringsföreträdare inte skall bli förvånad över att man inte är välkommen till Israel. Det handlar inte om att Israel skulle hysa något agg mot Margot Wallström eller önska livet ur henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min enda slutsats är att man som svensk regeringsföreträdare inte skall bli förvånad över att man inte är välkommen till Israel. Det handlar inte om att Israel skulle hysa något agg mot Margot Wallström eller önska livet ur henne.

Tänk dig det omvända. Israel utrikesminister hade nekats träffa den svenska regeringen och nekats personskydd. Get it? Nä, knappast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dig det omvända. Israel utrikesminister hade nekats träffa den svenska regeringen och nekats personskydd. Get it? Nä, knappast.

Om Israel officiellt hade erkänt en Samisk nation i Norrland är jag helt övertygad om att det hade blivit resultatet. Jag kan med lätthet se en rasande Löfven orera om hur fruktansvärt det är med nationer som lägger sig i våra inre angelägenheter.

Redigerad av Whatname
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Israel officiellt hade erkänt en Samisk nation i Norrland är jag helt övertygad om att det hade blivit resultatet. Jag kan med lätthet se en rasande Löfven orera om hur fruktansvärt det är med nationer som lägger sig i våra inre angelägenheter.

Visst, visst... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Israel officiellt hade erkänt en Samisk nation i Norrland är jag helt övertygad om att det hade blivit resultatet. Jag kan med lätthet se en rasande Löfven orera om hur fruktansvärt det är med nationer som lägger sig i våra inre angelägenheter.

Problemet med den jämförelsen är att Palestina inte ligger i Israel. Palestina ligger utanför Israel, på mark som Israel inte har någon rätt till.

Redigerad av Telly82
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med den jämförelsen är att Palestina inte ligger i Israel. Palestina ligger utanför Israel, på mark som Israel inte har någon rätt till.

Sant. Desto värre om Israel hade godkänt det samiska parlamentets och den samiska nationens rätt till självständighet då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Desto värre om Israel hade godkänt det samiska parlamentets och den samiska nationens rätt till självständighet då.

Men det är inte jämförbart på något sätt.

Låt oss i stället säga att Norge hade ockuperat Lappland. Sverige avsäger sig Lappland till Samerna. Samerna väljer president etc. Israel erkänner "Sameland". Vad Norge skulle tycka om det har liksom ingen större tyngd i sammanhanget, de är en olaglig invasionsmakt.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, för sju år sedan, i mars 2008, erkände vi Kosovo som självständig nation. Något Serberna (givetvis) kraftigt motsatte sig och kallade hem sin ambassadör "för konsultationer". Men att behandla en svensk utrikesminister på samma sätt som Israel gör nu gjorde de inte.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Om Israel officiellt hade erkänt en Samisk nation i Norrland är jag helt övertygad om att det hade blivit resultatet. Jag kan med lätthet se en rasande Löfven orera om hur fruktansvärt det är med nationer som lägger sig i våra inre angelägenheter.

När blev ockupation, folkrättsbrott och krigsbrott "inre angelägenheter"?

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När blev ockupation, folkrättsbrott och krigsbrott "inre angelägenheter"?

Det hänger på vilka kompisar den har som utför nämnda brott :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Den situationen var inte heller jämförbar, mycket på grund av FN.

 

Jag vet inte riktigt vad du syftar på (kanske att FN administrerar/-t Kosovo), Palestina har upptagits till s.k. observatörsstatus i FN:s generalförsamling (jämte Vatikanstaten, som sedan tidigare innehar sådan, och med denna egendomliga nation har vi ju sedan långeliga tider diplomatiska förbindelser). Vare sig Kosovo eller Palestina kan väl räkna med något fullvärdigare medlemskap eftersom man har just såväl "kompisar" som fiender bland de permanenta lirarna i säkerhetsrådet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När blev ockupation, folkrättsbrott och krigsbrott "inre angelägenheter"?

Du är vänster och har ryggmärgsreflexer som tvingar dig till att se rött (hi hi) när du ser högerpolitiker och länder med dominerande högerpolitik. Hjärnan stängs av och nonsens spottas ut helt utan eftertanke. Det du påstår är inte ens sant utan precis och fullständigt tvärsom som med mycket annat från vänster.

 

I själva verket borde vi stödja den enda demokratin i regionen och kraftfullt kritisera ständiga brott mot mänskliga rättigheter i regionen mot kvinnor, homosexuella, kristna… de brutala diktaturerna alltså.

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sexism och förnedring i dubbel bemärkelse. Anmält. :ThumbsDown:

Politiker har vi redan bestämt att det är ok att attackera.

Dessutom har du dreglat vid ett flertal tillfällen över foton på Maria Wetterstrand. Hyckleri?

Jag har rätt till att ha mycket negativa tankar om nuvarande förd politik, precis som vem som helst.

 

Du försöker bara sabotera när du inte kan komma med vettiga svar.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Politiker har vi redan bestämt att det är ok att attackera.

Dessutom har du dreglat vid ett flertal tillfällen över foton på Maria Wetterstrand. Hyckleri?

Jag har rätt till att ha mycket negativa tankar om nuvarande förd politik, precis som vem som helst.

Det är inte sexism att tycka att någon är vacker, men det är typiskt att du inte förstår skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mikaellq, kan du inte bara skippa den här delen av dina inlägg:

 

Du är vänster och har ryggmärgsreflexer som tvingar dig till att se rött (hi hi) när du ser högerpolitiker och länder med dominerande högerpolitik. Hjärnan stängs av och nonsens spottas ut helt utan eftertanke. Det du påstår är inte ens sant utan precis och fullständigt tvärsom som med mycket annat från vänster.

 

som bara är personangrepp, och behålla den här, som är argument:

 

I själva verket borde vi stödja den enda demokratin i regionen och kraftfullt kritisera ständiga brott mot mänskliga rättigheter i regionen mot kvinnor, homosexuella, kristna… de brutala diktaturerna alltså.

 

? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mikaellq, kan du inte bara skippa den här delen av dina inlägg:

 

 

som bara är personangrepp, och behålla den här, som är argument:

 

 

? ;)

Vänstern har tvingats se hur Berlinmuren föll samt hur Sovjetunionen upplöstes.

Här har vi ett blomstrande land med dominerande högerpolitik mitt i eländets och förtryckets Mellanöstern.

Naturligtvis sticker det i ögonen på en röd person. Han har ju i princip fått det slängt i ansiktet att det han trott på så mycket i alla år är helt uppåt väggarna fel ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är vänster och har ryggmärgsreflexer som tvingar dig till att se rött (hi hi) när du ser högerpolitiker och länder med dominerande högerpolitik. Hjärnan stängs av och nonsens spottas ut helt utan eftertanke. Det du påstår är inte ens sant utan precis och fullständigt tvärsom som med mycket annat från vänster.

 

I själva verket borde vi stödja den enda demokratin i regionen och kraftfullt kritisera ständiga brott mot mänskliga rättigheter i regionen mot kvinnor, homosexuella, kristna… de brutala diktaturerna alltså.

 

... Du försöker bara sabotera när du inte kan komma med vettiga svar.

Du ställer ingen fråga, så vad ska jag svara på? Däremot gör du en sexistisk anmärkning på utrikesministern, i runda slängar skriver du "dum blondin". Du har i övrigt rätt till din uppfattning i övrigt, vilken jag till vissa delar håller med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänstern har tvingats se hur Berlinmuren föll samt hur Sovjetunionen upplöstes.

Här har vi ett blomstrande land med dominerande högerpolitik mitt i eländets och förtryckets Mellanöstern.

Naturligtvis sticker det i ögonen på en röd person. Han har ju i princip fått det slängt i ansiktet att det han trott på så mycket i alla år är helt uppåt väggarna fel ute.

Trist bara att du i din schablonvärld tydligen anser att allt en demokrati gör är rätt, särskilt om den är högerorienterad. Det är ju detta saken gäller. Vi är många som anser på goda grunder att Israel har existensberättigande och att det är en demokrati vilket du inte behöver upplysa om mer nu. De hundra första gångerna räcker.

...

Men jag kritiserar starkt en hel del saker de gör som inte hör hemma i en demokrati. Det betyder inte att jag är mot Israel, men jag accepterar inte allt de gör per automatik.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist bara att du i din schablonvärld tydligen anser att allt en demokrati gör är rätt, särskilt om den är högerorienterad. Det är ju detta saken gäller. Vi är många som anser på goda grunder att Israel har existensberättigande och att det är en demokrati vilket du inte behöver upplysa om mer nu. De hundra första gångerna räcker.

...

Men jag kritiserar starkt en hel del saker de gör som inte hör hemma i en demokrati. Det betyder inte att jag är mot Israel, men jag accepterar inte allt de gör per automatik.

Inte jag heller. Men i valet mellan en demokrati som står upp för mänskliga rättigheter, religionsfrihet inklusive, vs brutala diktaturer som inte tolererar någonting avvikande, kristna inklusive, så är det inte så svårt för mig åtminstone…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Här har vi ett blomstrande land med dominerande högerpolitik mitt i eländets och förtryckets Mellanöstern.

Ett "blomstrande land" där en stor del av ursprungsbefolkningen via etniska rensningar fördrivits till flyktingläger av fanatiskt religiösa. Man önskar att såna som du ikväll skulle köras ut ur hus och hem, till tältläger i Norge, av några som med stöd av vapen och religiösa skrifter hävdade att Falköping enligt gud tillhör goterna. Efter ett par år i tält kanske till och med du skulle börja fundera på om allt gått rätt till...

 

Och du som ofta sätter äganderätten framför allt annat, hur ser du på att sionisterna drev ursprungsbefolkningen på flykt och lade beslag på deras egendomar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...