Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Alix säger:

Ja, precis. Vad annat är fel i nuet och vad baserar WHO på det? Kan man fråga sig.

Jag förstår inte vart du vill komma.

WHO är ju tydliga med att uppgiften är från 2016. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag förstår inte vart du vill komma.

WHO är ju tydliga med att uppgiften är från 2016. 

Uppgiften är obsolet. Vilka fler obsoleta uppgifter har WHO om Sverige? Baserar de sina rekommendationer på en obsolet uppfattning om Sverige? Kan du tänka dig tanken att WHO tror att uppgiften 9,8 miljoner stämmer? Att det är vad de har i sin databas? Plus att de har många fler sådana uppgifter som de tror är aktuella. Att ange ett invånarantal som är fyra år gammalt är inte förtroendeingivande för mig. Det är dit jag vill komma.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

Uppgiften är obsolet. Vilka fler obsoleta uppgifter har WHO om Sverige? Baserar de sina rekommendationer på en obsolet uppfattning om Sverige? Kan du tänka dig tanken att WHO tror att uppgiften 9,8 miljoner stämmer? Att det är vad de har i sin databas? Plus att de har många fler sådana uppgifter som de tror är aktuella. Att ange ett invånarantal som är fyra år gammalt är inte förtroendeingivande för mig. Det är dit jag vill komma.

Det är inte många procent fel. Det är ju inte som om de hade en uppgift från 1950-talet.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

De struntade fullständigt i labbpersonalen, så klart. Tills medierna hörde av sig...

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/hard-kritik-mot-vg-regionen-efter-overbelastade-coronatester

Det är inte så lätt att hänga med i vad som gäller i den svenska vården. Först nämnde någon, jag minns inte vem, något om 100000 tester i veckan, senare bekräftades det (att laboratoriekapacitet finns) av statsrådet Hallonsaft. Då inget hände lovade regeringen att finansiera och i början på juni började det testas vanligt folk med lätta symtom i större skala.

En i sammanhanget lustig detalj är att sjukvård, inklusive smittskydd, är en regional fråga. Den av regeringen utlovade laboratoriekapaciteten är alltså något som regeringen inte själv kontrollerar. Den verkar inte heller korrekt då minst en region (VG) fick problem med analyserandet trots att det, i riket, enligt Folkhälsomyndgheten inte har testats mer än omkring 60000 personer per vecka den senaste tiden.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vattenskotrar. Nästan varenda dag om dessa skojiga (antar jag, för schimpansgenerna) grejer som bara ställer till med elände, gråt och tandagnisslan. Långt ute vid en udde i sjön, där ingen annan fanns utom jag, kom det en puttrande (som tur var) förbi mig. Sattygen finns överallt. Förbjud!!! Förbjud!!! Kill!!! Kill!!! Kill!!! 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Alix säger:

Om vattenskotrar. Nästan varenda dag om dessa skojiga (antar jag, för schimpansgenerna) grejer som bara ställer till med elände, gråt och tandagnisslan. Långt ute vid en udde i sjön, där ingen annan fanns utom jag, kom det en puttrande (som tur var) förbi mig. Sattygen finns överallt. Förbjud!!! Förbjud!!! Kill!!! Kill!!! Kill!!! 

Jag garvar läppen av mig....?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

Om vattenskotrar. Nästan varenda dag om dessa skojiga (antar jag, för schimpansgenerna) grejer som bara ställer till med elände, gråt och tandagnisslan. Långt ute vid en udde i sjön, där ingen annan fanns utom jag, kom det en puttrande (som tur var) förbi mig. Sattygen finns överallt. Förbjud!!! Förbjud!!! Kill!!! Kill!!! Kill!!! 

Det var tal om körkort nyligen. Men det ska väl dras i långbänk i åratal och så blir det en halvmesyr.

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Telly82 säger:

Det var tal om körkort nyligen. Men det ska väl dras i långbänk i åratal och så blir det en halvmesyr.

 

Drar de vattenskotern i långbänk kan hela familjen åka med!

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Alix säger:

Om vattenskotrar. Nästan varenda dag om dessa skojiga (antar jag, för schimpansgenerna) grejer som bara ställer till med elände, gråt och tandagnisslan. Långt ute vid en udde i sjön, där ingen annan fanns utom jag, kom det en puttrande (som tur var) förbi mig. Sattygen finns överallt. Förbjud!!! Förbjud!!! Kill!!! Kill!!! Kill!!! 

Med vattenskotrar råder djungelns lag, de kan lätt smita ifrån kustbevakningen och sen gömma sig i nån vassrugg. 
 

Ja kill, tror dock att de kör som idioter stryker med själva till slut. 
Lite som att köra Ducati i 300km i timmen på vägarna utan hjälm.  Vattnet blir rätt hårt mot skallen vid vattenskoter olycka

 

De gör tydligen 90-130km/h

rekordet är 97 knop...

Redigerad av iMarc
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målsökande torped! :superirriterad:

 

 

 

Skärmavbild 2020-06-29 kl. 14.30.46.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Målsökande torped! :superirriterad:

 

 

 

Skärmavbild 2020-06-29 kl. 14.30.46.png

Och om/när den missar målet? :fundersam: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2116531284_Skrmavbild2020-06-29kl_14_39_32.png.4b302505dd42263b6defeaf7d337a4de.png

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Telly82 säger:

Och om/när den missar målet? :fundersam: 

Målsökande.... säger det dig nåt.......? default_laugh.png.f9c10db6d0ea89fc530874ce80266336.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Telly82 säger:

Och om/när den missar målet? :fundersam: 

OM den missar har vi ju denna:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Axelman säger:

Målsökande.... säger det dig nåt.......? default_laugh.png.f9c10db6d0ea89fc530874ce80266336.png

Jo, men det betyder inte att den är ofelbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Jo, men det betyder inte att den är ofelbar.

Duger inte alternativet? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Duger inte alternativet? :fundersam:

Skjutgalning. :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Skjutgalning. :devil: 

hunter.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”– Hon hade lim på händerna och satte dem på planets nos. Nu är polisen här och de har tagit hand om alla men hon sitter fast. När jag frågade om det så sa hon att hon inte hade tänkt på hur hon skulle komma loss utan trodde att polisen skulle ha mirakelmedicin, säger han.”
 

Fler ljushuvuden! :D 

 

https://www.expressen.se/kvallsposten/plan-stilla-pa-angelholms-flygplats/ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...