Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
29 minuter sedan, Alix säger:

Inte undra på att Sabuni och Liberalerna går kräftgång. :rolleyes:

Jag tror tyvärr att en del av hennes och L-s tillbakagång beror på smygrasismen i sverige. Vi talar vitt och brett om tolerans och alla fina ord. Men när en färgad kvinna (!) kommer till makten blir det för mycket för somliga. Byt till en vit man så kommer återställningen som ett brev på posten. Motbevisa mig den som kan. Jag tror jag ska rösta på L och henne nästa gång!

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

?

Vit är också en färg. Montera den på en medelålders man så får du ett hatobjekt för extrema feminister. Fint att hat enar människor. :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Jag tror tyvärr att en del av hennes och L-s tillbakagång beror på smygrasismen i sverige. Vi talar vitt och brett om tolerans och alla fina ord. Men när en färgad kvinna (!) kommer till makten blir det för mycket för somliga. Byt till en vit man så kommer återställningen som ett brev på posten. Motbevisa mig den som kan. Jag tror jag ska rösta på L och henne nästa gång!

Jag är tveksam till den analysen. Hon har varit en väletablerad liberal och folkpartistisk politiker i många år. Då är det nog snarare klyftorna inom partiet som är dess problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Vit är också en färg. Montera den på en medelålders man så får du ett hatobjekt för extrema feminister. Fint att hat enar människor. :fane:

Jo, jag känner mig numera själv utsatt och bespottad. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Vit är också en färg. Montera den på en medelålders man så får du ett hatobjekt för extrema feminister. Fint att hat enar människor. :fane:

Vit är ingen färg, inte svart heller. Det fick jag lära mig i biologin i skolan, likaså Bild-läraren sa det. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Alix säger:

Jag är tveksam till den analysen. Hon har varit en väletablerad liberal och folkpartistisk politiker i många år. Då är det nog snarare klyftorna inom partiet som är dess problem.

Men folk är knäppa. De kan säkert heja på henne tills det verkligen betyder något. Snällheten övergår till nåt annat. Jag noterar smygrasism inom kretsar som inte är rasistiska generellt. Vi har lärt oss att vara toleranta och det är vi ända tills saker ställs på sin spets. Då blir det plötsligt andra bullar! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Vit är ingen färg, inte svart heller. Det fick jag lära mig i biologin i skolan, likaså Bild-läraren sa det. 

Fråga en färghandlare i stället. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Vit är ingen färg, inte svart heller. Det fick jag lära mig i biologin i skolan, likaså Bild-läraren sa det. 

Håller på att måla huset. Kunde köpa vit färg på färgaffären sist jag var där i alla fall. De kanske har slutat med det. rofl.gif.03b8a93f667e8176adb5adf595e5fe35.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Håller på att måla huset. Kunde köpa vit färg på färgaffären sist jag var där i alla fall. De kanske har slutat med det. rofl.gif.03b8a93f667e8176adb5adf595e5fe35.gif

Det är vetenskap. Svart och Vit är inte ens med i färgcirkeln. Axelmans vita färg är inte helt vit. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Svart, grått och vitt kallas okulörta färger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, iMarc säger:

Svart och Vit är inte ens med i färgcirkeln.

Nej, du behöver tre dimensioner för att beskriva färg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Färgrymd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

 Axelmans vita färg är inte helt vit. 

Helt korrekt. Den är bruten för att ge en lätt varm ton. Absolut kritvit ger lasarettskänsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Axelman säger:

Helt korrekt. Den är bruten för att ge en lätt varm ton. Absolut kritvit ger lasarettskänsla.

Plus att det bär emot att köpa på krita.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

Plus att det bär emot att köpa på krita.

Du får ta jura i stället för krita..... :fane:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
4 timmar sedan, Telly82 säger:

Nej, du behöver tre dimensioner för att beskriva färg.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Färgrymd

Ska man beskriva människans uppfattning av färg så behövs nog fler dimensioner. Tre, i vissa fall fyra, för tapparna i ögat, en för stavarna och ett antal för vår fantasi, i brist på bättre ord, som sammanställer en bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Intressant är att om alla regnbågens färger blandas blir det vitt. 

Nej. Men vitt innehåller alla färger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svart är totalt mörker, det vi ser som svart är inte helt svart. Men det finns undantag exempelvis hår. En person med helt svart hår kan vi se, för att håret består av så många strån som ljuset träffar, så ser vi alla konturerna runt hårstrån, lockar. Så egentligen ser vi inte själva håret utan dess konturer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Nej. Men vitt innehåller alla färger.

Jo det blir så. För övrigt har du rätt. Det räcker att blanda röd, grön, blå, så blir det vitt. 
Kortfattat är vitt ljus och svart mörker. Inga färger, de har inga kulörer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...