Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

5 timmar sedan, Axelman säger:

OM den missar har vi ju denna:

 

 

 

Om jag minns rätt så skjuter en sådan där bössa slut på ammunition på mindre än 20 sekunder, sedan måste man veva in ny ammunition ett tag. En sekunds skjutande gör av med upp till ca 20 kg ammunition. Jag gissar att en Boforsbössa duger gott.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Alix säger:

”– Hon hade lim på händerna och satte dem på planets nos. Nu är polisen här och de har tagit hand om alla men hon sitter fast. När jag frågade om det så sa hon att hon inte hade tänkt på hur hon skulle komma loss utan trodde att polisen skulle ha mirakelmedicin, säger han.”
 

Fler ljushuvuden! :D 

 

https://www.expressen.se/kvallsposten/plan-stilla-pa-angelholms-flygplats/ 

Påminner om det kinesiske idioten som kastade in mynt i en flygplansmotor i samband med ombordstigning. Det handlade tydligen om att få tur. Lyckligtvis var motorn avstängd och dumheten observerades.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Alix säger:

Man kan ju sätta en accisskatt på dem med tio miljoner kronor... 

...eller skottpengar!rofl.gif.251f7c866aa952c300b2e6def5b2493b.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Telly82 säger:

Hmm... Det var ju inte länge sedan de blev tillåtna i svenska vatten. Naturligtvis efter en intensiv lobbykampanj inom EU från berörda parter (läs de som tjänar pengar på dem). Dåvarande miljöminister Lena Sommerstad trodde inte att det skulle bli några problem (från 2004):
 

Citat

– På några platser kommer man att framföra vattenskoter, men restriktionerna innebär att på de flesta platser där människor badar och vill ha lugn och ro och i de flesta sjöar där fågellivet är känsligt, där kommer vi att kunna upprätthålla det här. Det här är en bra balans. Man ska kunna köra vattenskoter i Sverige men med hänsyn till människor och miljö, säger miljöministern.

 

Redigerad av DittDatt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vattenskotrar förbjudas ska dessa också göra det. Dom för mer väsen av sig. 

 

 

Skärmavbild 2020-06-30 kl. 17.56.23.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Ska vattenskotrar förbjudas ska dessa också göra det. Dom för mer väsen av sig. 

 

 

Skärmavbild 2020-06-30 kl. 17.56.23.png

Det är inte vattenskotrarnas oväsen som är i fokus, inte i första hand iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte från en tidning men intressant ändå. När man försöker påvisa att ett citat är fel kanska man ska kolla fakta.

 

1044854543_Skrmavbild2020-06-30kl_19_29_21.thumb.png.aa073b4354373b19608c71736e7014b7.png

 

 

 

 

Liten skillnad men han säger aldrig "here"

 

Fast lyssnar man på denna så säger han 2.05 in ordet "here"

Så hur kan det komma sig att det finns två ljudupptagningar med olika antal ord.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Grekiska och turkiska kustbevakningen använder aggressiva och livsfarliga metoder för att mota bort migranter, så kallade push backs.”

 

Ett påstående av SVT baserat på tillit till vittnesmål. SVT toppar med denna nyhet (?) samtidigt som MP befinner sig i konflikt med S och andra partier om att den generösa asylmottagningen i Sverige går mot sitt slut. SVT och journalister i allmänhet sympatiserar extra mycket med MP jämfört med befolkningen i övrigt. Ja, att få ihop det hela är inte så svårt, tycker jag, om man inte råkar vara faktaresistent struts. Tidigare försvarade jag SVT:s och journalisters integritet. Inte längre, det går inte. De har en politisk agenda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, lappen71 säger:

Är väl inte från en tidning men intressant ändå. När man försöker påvisa att ett citat är fel kanska man ska kolla fakta.

"Citatet" kommer förmodligen från (spel)filmen "Apollo 13".

14352412_max.jpg

 

Det finns ett annat "citat" från filmen som också är felaktigt.

Failure Is Not an Option

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

"Citatet" kommer förmodligen från (spel)filmen "Apollo 13".

14352412_max.jpg

 

Det finns ett annat "citat" från filmen som också är felaktigt.

Failure Is Not an Option

Ja men det citat dom påstår är rätt är olika beroende vilket klipp du lyssnar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Ja men det citat dom påstår är rätt är olika beroende vilket klipp du lyssnar på.

Det första klippet du postade skulle kunna kunna vara klippt eftersom det var just de orden som var intressanta. Sedan tycker jag att de två klippen låter olika i övrigt, det skulle kunna bero på att de har spelats in på olika platser. Jag antar att man på den tiden inte sysslade med frekvenshopp och annat konstigt; nästan vem som helst med lite Googleskillz borde kunna ha spelat in radiosändningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Fast lyssnar man på denna så säger han 2.05 in ordet "here"

Houston ber honom repetera, så vid 2:14 så gör han det, men utan "here".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
9 timmar sedan, Alix säger:

Trist händelse. Många har betarna kvar så de lär inte vara skjutna. 

Redigerad av Axelman
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Axelman säger:

Trist händelse. Många har betarna kvar så de lär inte vara skjutna. 

Nej, men mer elände behöver de inte. Antagligen ligger människan bakom på något sätt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Nej, men mer elände behöver de inte. Antagligen ligger människan bakom på något sätt ändå.

Den första tanken jag hade var naturligtvis tjuvskytte och elfenbensstöld. Men artikeln nämner inget om det. Människan kan ligga bakom det direkt eller indirekt. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta med offentligt tandsvårdsfusk förvånar inte alls. Jag ringde FTV för ett tag sedan för att få reda på om fläckar på tänderna kunde tas bort via frisktandvårdsavtalet. Egentligen inte, fick jag till svar, men det skulle kanske gå ändå. Och det gjorde det. :stjarnsmall:

 

Om anställda kan berika sig på skattemedel så gör de det. Girighet är inget unikt för privata företag... :pinch:

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hon-vittnar-om-fusket-inifran-den-vard-man-ger-och-det-man-tar-betalt-for-gjorde-mig-bedrovad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Jag tror det är viktigt att Sverige inte är ett land som inte drar till sig fler än vad andra EU-länder gör.”

 

Antagligen en freudiansk felsägning. Hon har ju personligen dragit nytta av generös svensk asylpolitik.

 

Om man stryker de upphävande negationerna blir det:

 

”Jag tror det är viktigt att Sverige är ett land som drar till sig fler än vad andra EU-länder gör.”

 

Inte undra på att Sabuni och Liberalerna går kräftgång. :rolleyes:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nyamko-sabuni-intervjuas-i-morgonstudion

 

4EB50107-3405-4EF2-B5E7-9172D03476A4.thumb.jpeg.2f2f75dcb0ab78a91a80c8c8e4fe0927.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...