Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

”MPs have been on Quaaludes for years. It’s about time they shared them with the rest of us.”

:D 

”So what the Incredible Sulk was really admitting was that he had lied to the country, lied to parliament and lied to the Queen. His five-week prorogation had only ever been a scam to waste time. There had never been any intention to get anything done in the new parliament. Sure, he’d promised free pet care for the elderly and a new motorway for the Isle of Wight, but that had all just been a load of Classic Dom bollocks.”

:hihihi:

”John Redwood declared that we needed an election because the UK was a beacon of common sense to the rest of the world. In his head, the Dam Busters theme runs on a continuous loop. He hasn’t yet realised that the country is actually a total joke to the rest of the world and that he is one of the punchlines.”

:lol: 

Ord och inga visor om Brexit.

https://www.theguardian.com/politics/2019/oct/28/welcome-to-another-daylong-commons-edition-of-pointless

Redigerad av Alix
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Myndigheten Svenska institutet (sweden.se) marknadsför Sverige som ett bidragsland och understryker bland annat vilka rättigheter man har om man illegalt stannar kvar i landet... :pinch:

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/myndigheten-marknadsför-sverige-som-bidragsland-12507577

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trump fabulerar i vanlig ordning.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/motstridigheter-kring-donald-trumps-uttalanden-om-al-bagdhadi

Han kan ta Boris i hand. Den senares sanningskänsla beskrivs så här av The Guardians kolumnist:

”Boris has never found an alternative reality he doesn’t prefer to the truth.”

https://www.theguardian.com/politics/2019/oct/28/welcome-to-another-daylong-commons-edition-of-pointless

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Trump fabulerar i vanlig ordning.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/motstridigheter-kring-donald-trumps-uttalanden-om-al-bagdhadi

Han kan ta Boris i hand. Den senares sanningskänsla beskrivs så här av The Guardians kolumnist:

”Boris has never found an alternative reality he doesn’t prefer to the truth.”

Men Trump vågade eliminera ärketerroristen, något pladdermakarna aaaldrig skulle. Kryp.

Johnson har nu ett mäktigt motstånd inte bara från Bryssel utan till och med från sina egna politiker i Tories som skiter i folkviljan och vill vara kvar. 

Jag avundas honom inte och får en kväljande känsla varje gång jag hör käbblet i House of Lords/Commons. Trött så jag kan spy åt det. Folket sade ju sitt 2016! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, mikaellq säger:

Folket sade ju sitt 2016! 

...efter att ha blivit totalt vilseledda. När sanningen börjar gå upp för folket så har de ångrat sig.

• Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men Trump vågade eliminera ärketerroristen, något pladdermakarna aaaldrig skulle. Kryp.

Johnson har nu ett mäktigt motstånd inte bara från Bryssel utan till och med från sina egna politiker i Tories som skiter i folkviljan och vill vara kvar. 

Jag avundas honom inte och får en kväljande känsla varje gång jag hör käbblet i House of Lords/Commons. Trött så jag kan spy åt det. Folket sade ju sitt 2016! 

Jag kommenterade specifikt Trumps och Boris Johnsons förhållande till sanningen. Otvetydigt och objektivt lämnar det mycket att önska. 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan, Alix säger:

Jag kommenterade specifikt Trumps och Boris Johnsons förhållande till sanningen. Otvetydigt och objektivt lämnar det mycket att önska. 

Nämn en politiker som aldrig ljuger eller tänjer på sanningen! Löfven? :hihihi:

Om Johnson lyckas leverera Brexit så lär han bli hyllad oavsett. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Johnsons frisyr ser ut som hans politik. :fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
25 minuter sedan, mikaellq säger:

Nämn en politiker som aldrig ljuger eller tänjer på sanningen! Löfven? :hihihi:

Om Johnson lyckas leverera Brexit så lär han bli hyllad oavsett. 

Att sätta Löven i samma klass som Trump och Johnson är inte logiskt i min värld. Sätta småpotatis bredvid gigantiska kålrötter. Fungerar inte.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nämn en politiker som aldrig ljuger eller tänjer på sanningen! . 

-Hur ser man att en politiker ljuger?

- ?

-Politikern rör på munnen.

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, mikaellq säger:

Hur menar du att Bryssel är ett motstånd? Britterna har själva möjlighet att välja att avbryta hela brexitgrejen och stanna i EU eller att lämna med eller utan det nu framförhandlade avtalet.

Det senaste som EU verkar ha gjort i ärendet är att, på brittisk begäran, låta ett eventuella utträde dröja lite. Det enda motståndet är brittiskt.

Bortsett från eventuella konspirationer om att det egentligen EU (eller någon annan) som kontrollerar den brittiska statsapparaten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Hur menar du att Bryssel är ett motstånd

Genom att (rätteligen) hindra britterna från att både behålla kakan och äta den. Britterna vill ju ha alla fördelar med ett utträde, men inga nackdelar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Hur menar du att Bryssel är ett motstånd? Britterna har själva möjlighet att välja att avbryta hela brexitgrejen och stanna i EU eller att lämna med eller utan det nu framförhandlade avtalet.

Det senaste som EU verkar ha gjort i ärendet är att, på brittisk begäran, låta ett eventuella utträde dröja lite. Det enda motståndet är brittiskt.

Visa dolt innehåll

Bortsett från eventuella konspirationer om att det egentligen EU (eller någon annan) som kontrollerar den brittiska statsapparaten.

Det är naturligtvis EU:s fel att UK inte har kunnat lämna EU. :D 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Telly82 säger:

Genom att (rätteligen) hindra britterna från att både behålla kakan och äta den. Britterna vill ju ha alla fördelar med ett utträde, men inga nackdelar.

Jaha, jag trodde att de parlamentariska husen hade passerat femårsåldern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Jaha, jag trodde att de parlamentariska husen hade passerat femårsåldern.

Inte de brittiska, särskilt inte underhuset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Visa dolt innehåll

Storbritannien är en av de rikaste länderna i Europa.
Men just nu verkar största hindret vara britterna själva som likt oss kan tycka väldigt olika.
Synd att jag är så less på eländet. Hade annars följt det mycket noggrant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, mikaellq säger:

Storbritannien är en av de rikaste länderna i Europa.
Men just nu verkar största hindret vara britterna själva som likt oss kan tycka väldigt olika.
Synd att jag är så less på eländet. Hade annars följt det mycket noggrant.

Nu ska de ha nyval, dessutom, mitt i allt. 12 december.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 minuter sedan, Alix säger:

Nu ska de ha nyval, dessutom, mitt i allt. 12 december.

Jo jag hörde det. Labour har vänt kappan efter vinden och ändrat sig. Får se hur det går, om Johnson nu gör en May eller inte. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
46 minuter sedan, mikaellq säger:

Jo jag hörde det. Labour har vänt kappan efter vinden och ändrat sig. Får se hur det går, om Johnson nu gör en May eller inte. :) 

Johnson May have to leave number 10.

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2019-10-31_08-21-14.png.d54c75c835ee067971f93cdd9c52b325.png

Coolt. Jag ska få 5G i min gamla 4s. :fane:

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Telly82 säger:

Min fick 5G när den landade i golvet. :P 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
8 minuter sedan, Telly82 säger:

Wow! Du får säkert en sådan här:

Spoiler

Skärmavbild 2019-10-31 kl. 08.36.03.png

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

var går gränsen för humanitet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoXb77/samtliga-sex-forvarstagna-islamister-utvisas

Citat

Det är dock osäkert om någon av männen kommer att kunna utvisas eftersom de riskerar förföljelse i hemlandet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...