Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Framtiden blir ett lapptäcke av olika lösningar beroende på tillgång och behov. Jag ser från mitt perspektiv att elbil är det enklaste och smartaste och säkraste.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, Pocahontas säger:

Samtidigt som han kan nyttja rutavdrag, rotavdrag, ränteavdrag, jobbskatteavdrag och miljöbilsbidrag. Med lätthet kan han nyttja statskassan för högre belopp än den som är långtidssjukskriven. Hycklare och lögnare och människofientlig typ! :bla:

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
20 minuter sedan, Axelman säger:

Samtidigt som han kan nyttja rutavdrag, rotavdrag, ränteavdrag, jobbskatteavdrag och miljöbilsbidrag. Med lätthet kan han nyttja statskassan för högre belopp än den som är långtidssjukskriven. Hycklare och lögnare och människofientlig typ! :bla:

Jo, men det är ju AVdrag, inte BIdrag. Det är ju en HELT annat sak. :byrakrat:

:hihihi: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, Axelman säger:

Framtiden blir ett lapptäcke av olika lösningar beroende på tillgång och behov. Jag ser från mitt perspektiv att elbil är det enklaste och smartaste och säkraste.

Så blir det tror jag också med den enkla valmöjligheten med gigantiskt batteri eller el generator driven av något lämpligt bränsle som vätgas eller biogas.

Jag är ju FP-artist! Gillar valmöjligheter! 😁

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 timmar sedan, Pocahontas säger:

Han är en extremist på moderatvis. LUF:are vill å sin sida tillåta incest och nekrofili. ”Individens val”. Extremism kan ta sig olika uttryck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, mikaellq säger:

Så blir det tror jag också med den enkla valmöjligheten med gigantiskt batteri eller el generator driven av något lämpligt bränsle som vätgas eller biogas.

Jag är ju FP-artist! Gillar valmöjligheter! 😁

Alternativen kommer inte för att det känns kul. Det är olika förutsättningar och behov över världen. Vet inte vad du menar med gigantiskt batteri, men redan nu kan du köpa en Kia eller Hyundai med ca 40 mils räckvidd med ett batteri som inte är Gigantiskt. Porsche och BMW har sjösatt laddstationer med upp till 450 kW vilket ger tio mil på tre minuter eller 40 kWh på 15 minuter.

...

Finns ingen generator i en vätgasbil. Den har en bränslecell som omvandlar gas till el som sedan driver elmotor/er. Biogas är också ett alternativ som finns på många ställen men i relativt liten skala. Kommuner rötar kompost och utvinner gas som de kör sina fordon på. De kan nästan tanka på samma ställe som gasen tillverkas vilket är mycket bra.

...

Just nu forskas det på batterier in absurdum. Det finns kanske 10 olika ideer just nu som kan bli kommersiella inom fem år och som krymper batterierna ytterligare och kanske gör att vi slipper alla giftiga ämnen och tveksam gruvbrytning. Den som kommer först med nästa ide som blir kommersiellt gångbar blir rik som Joakim von Anka.

Skärmavbild 2019-11-04 kl. 14.46.20.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

350202278_dump1.png.96632a7c36f58562ec8aec4aab7ddedd.png

Det fattade jag redan när PPM startade. Att det var guldrusch för oseriösa aktörer. Och att vilsna men dumma får som jag själv var bytet. Så jag lät staten förvalta. Känns GÖTT!!! :skondans:

Källa: https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/analys-den-som-inte-valde-fick-mer-an-dubbelt-sa-hog-avkastning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

3500.jpg?width=1920&quality=85&auto=form

Ingen större nytta av religion i det läget. Fullständigt nedskitat och giftigt Indien. Smog och minst sagt skumt vatten.

Artikel: https://www.theguardian.com/world/2019/nov/04/delhi-residents-engulfed-in-pollution-blame-authorities-for-inaction

Såg det på nyheterna. Vetenskap borde vara till hjälp. Indierna borde kunna lösa det om de vill. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, mikaellq säger:

Vetenskap borde vara till hjälp.

Man kan med visst fog förmoda att nuläget ytterst är ett resultat av just vetenskap (tillsammans med och sporrad av politik och ekonomi). Men jag förstår att du är tekniktroende. A true tech believer. Vem är inte det, lite till mans? ;) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 timmar sedan, Axelman säger:

Finns ingen generator i en vätgasbil.

Skärmavbild 2019-11-04 kl. 14.46.20.png

Det var jag som blandade in generatorer. Dum som jag var trodde jag att det räckte att en pryl omvandlade något till elektrisk energi för att vara en (el)generator. Men enligt wikipedia omvandlar generatorer endast rörelseenergi till elenergi. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
24 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Dum som jag var...

Du är långt från dum. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, Telly82 säger:

Jo, men det är ju AVdrag, inte BIdrag. Det är ju en HELT annat sak. :byrakrat:

Är det? Bifogar en bild på en avdragare som också är en bidragare då denna har tvenne armar.

Skärmavbild 2019-11-04 kl. 21.47.49.png

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Axelman säger:

Är det? Bifogar en bild på en avdragare som också är en bidragare då denna har tvenne armar.

Skärmavbild 2019-11-04 kl. 21.47.49.png

En korkavdragare för extra besvärliga vinflaskor? :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

– Det rör sig om rent slitage på diskarna.

Uttalandet kommer från Maria Skoglöf, avdelningschef på Västra Götalandsregionens IT-avdelning.

Det gäller flera hundra datorer som i sig påverkar tusentals arbetsstationer. Ingen hackerattack, alltså.

Stabilt (som kidsen säger eller sade förr)... :pinch: 

Betalartikel. Mer citat:

”Många datorer på Södra Älvsborgs sjukhus har kraschat den senaste tiden. Nu arbetar sjukhuset för att placera fungerande datorer där de behövs som mest.

– Vi bedömer att det här är en allvarlig situation men vi bedömer inte att vi behöver att gå upp i stabsläge här på Säs, säger chefläkare Sara Degerman Carlsson.

Västra Götalandsregionen har den senaste tiden haft ett IT-problem som lett till att många datorer har kraschat.

– Vi har haft en påverkan på 4 000 datorer. Diskkrascher har skett inom samtliga verksamheter i Västra Götalandsregionen. I morse hade vi 525 ärenden som inte var åtgärdade och vi har skickat ut tekniker för att lösa det här så fort som möjligt, säger Maria Skoglöf”.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Uttalandet kommer från Maria Skoglöf, avdelningschef på Västra Götalandsregionens IT-avdelning.

Det gäller flera hundra datorer som i sig påverkar tusentals arbetsstationer. Ingen hackerattack, alltså.

Betalartikel. Mer citat:

”Många datorer på Södra Älvsborgs sjukhus har kraschat den senaste tiden. Nu arbetar sjukhuset för att placera fungerande datorer där de behövs som mest.

– Vi bedömer att det här är en allvarlig situation men vi bedömer inte att vi behöver att gå upp i stabsläge här på Säs, säger chefläkare Sara Degerman Carlsson.

Västra Götalandsregionen har den senaste tiden haft ett IT-problem som lett till att många datorer har kraschat.

– Vi har haft en påverkan på 4 000 datorer. Diskkrascher har skett inom samtliga verksamheter i Västra Götalandsregionen. I morse hade vi 525 ärenden som inte var åtgärdade och vi har skickat ut tekniker för att lösa det här så fort som möjligt, säger Maria Skoglöf”.

Lite samma sorts miss som en av missarna tyskarna gjort med Berlins nya flygplats. Trots flera års förseningar har inte den nya (färdigbyggda) terminalen fått öppna. Tidigare i år upptäcktes att 700+ bildskärmar i terminalen behöver bytas ut, deras tekniska livslängd är slut, de har stått på i några år trots att terminalen inte har öppnat.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, Alix säger:

Betalartikel. Mer citat:

Så IT-avdelningen har druckit kaffe och petat sig i näsan i åratal med full lön.....?

• Haha 2
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är det 900 diskar som pajat

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/nu-sjukvården-i-stabsläge-efter-omfattande-it-haveri-1.20075563

HP är nog något man ska akta sig för tydligen..

Redigerad av Pocahontas
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
31 minuter sedan, Pocahontas säger:

Nu är det 900 diskar som pajat

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/nu-sjukvården-i-stabsläge-efter-omfattande-it-haveri-1.20075563

HP är nog något man ska akta sig för tydligen..

Och IT-snubbar....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 minuter sedan, Alix säger:

Och Windows...

Och den billigaste skiten öht. 

"We don't ship junk", som Jobs målande uttryckte. Är jag en fanboy nu eller bara realist, Alix?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
52 minuter sedan, mikaellq säger:

Och den billigaste skiten öht. 

"We don't ship junk", som Jobs målande uttryckte. Är jag en fanboy nu eller bara realist, Alix?

Nu tänker jag mer på storskalig Windows i företags- och IT-miljö. Gammalt tänk med plottrighet och alldeles för mycket manuell handpåläggning. Att byta en hårddisk kan verka enkelt, men inte i en sådan miljö. För privatpersoner är det inga konstigheter att köra Windows. 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 minuter sedan, Alix säger:

Nu tänker jag mer på storskalig Windows i företags- och IT-miljö. Gammalt tänk med plottrighet och alldeles för mycket manuell handpåläggning. Att byta en hårddisk kan verka enkelt, men inte i en sådan miljö. För privatpersoner är det inga konstigheter att köra Windows. 

Inga konstigheter men svårigheter. 😱🤣

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägsta pris vinner..

HPD

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...