Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Mattiasgbg
1 timme sedan, Alix säger:

Statsminister Stefan Löfvens besked har hittills varit att det viktigaste är att hålla EU:s yttre gräns, det vill säga den grekiska gränsen. Samme Stefan Löfven som 2015 förkunnade att hans Europa inte byggde några murar.”
 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-migrantkrisen-satter-press-pa-svenska-politiker
 

En lösning vore kanske att släppa in alla som vill men sedan inte betala ut några bidrag eller stå för vård, skola, omsorg, m m?

Det kan man mycket väl göra om man anser det genomförbart och lämpligt, men man måste börja med att bokföra de som kommer in i landet/unionen/området.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
17 timmar sedan, mikaellq säger:

Beror nog mest på din egen filtrerade verklighetsuppfattning. Allt som ifrågasätter status quo är SD eller som SD i DIN värld. 

Kanske du ifrågasätter för lite?

 

Men verkligheten är nog den att min syn på människan, nationen och omvärlden är tämligen liberalkonservaktiv.

Jag har frågat om ett ärligt svar. Gör det mig till svart vit? Jag har ifrågasatt din starkt vinklade och enligt mig felaktig historiebeskrivning om S. Gör det mig till S? Att påpeka att du överdriver som jag upplever att du gör, är inte det samma som att vara negativ till status qou. De liberaler jag hör tala säger tvärt om mot vad du säger. Ärligt talat begriper jag mig inte på dig längre. Men hoppas att du har ett bra liv.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Postad (redigerade)

Åkesson bör  häktas 

 

 

Skärmavbild 2020-03-05 kl. 08.10.38.jpg

Skärmavbild 2020-03-05 kl. 08.15.05.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, mikaellq säger:

Att det där funkar vet alla som varit ung och tagit sin helgfylla. Jag är absolut drogliberal när det hjälper människor som har det jobbigt och i kontrollerad form av sjukvården. Ingelas mentala problem har jag 100% förståelse för. 

Helgfylla på Ketamin är väl ändå lite överkurs, eller du kanske körde hela loppet från LSD till Heroin?

Sen vad gäller hennes erfarenhet av den nya sprayen så var det väl ändå inte direkt kontrollerat när flera andra strök med. 
Visst kan droger fungera som mediciner, men då krävs det många år till en slutlig produkt som måste vara någorlunda säker för att klassas som läkemedel. 
 

För många år sedan stoppades forskningen vad gäller LSD, de hade kommit långt vad gäller Alzheimer, patienterna började få minnet tillbaka. Men då det blev narkotikaklassat och förbjudet att ens utöva forskning med så blev det stopp där, det är ingen lätt uppgift att strukturera om en molekyl utan att förstöra dess medicinska egenskaper, det var problem med den hallucinogena biten vill jag minnas. Nu har jag dock hört att forskningen att ta fram läkemedel av LSD startat på nytt. 
Sen hade vi ett försök vad gäller Parkinson. En man som var elitgymnast hade svår parkinson, var som ett kolli och kunde knappt röra sig. Med en dos Ecstasy så fick mannen tillbaka hela sin rörlighet och kunde utföra sina gymnastiska övningar, men sen kom problemen, det blev knas med dopamin resp serotonin-receptorerna i hjärnan och allt högre doser krävdes, till slut fungerade Ecstasy inte alls, och när han var utan så blev han sämre än innan han fick Ecstasy. 
 

Så din drogliberala uppfattning ger jag inte ett öre för. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tyvärr Jimmie, vi släppte in en flykting när du reste ut, så nu är Sverige fullt

 

 

Skärmavbild 2020-03-05 kl. 10.41.38.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iMarc säger:

Helgfylla på Ketamin är väl ändå lite överkurs, eller du kanske körde hela loppet från LSD till Heroin?

Sen vad gäller hennes erfarenhet av den nya sprayen så var det väl ändå inte direkt kontrollerat när flera andra strök med. 
Visst kan droger fungera som mediciner, men då krävs det många år till en slutlig produkt som måste vara någorlunda säker för att klassas som läkemedel. 
 

För många år sedan stoppades forskningen vad gäller LSD, de hade kommit långt vad gäller Alzheimer, patienterna började få minnet tillbaka. Men då det blev narkotikaklassat och förbjudet att ens utöva forskning med så blev det stopp där, det är ingen lätt uppgift att strukturera om en molekyl utan att förstöra dess medicinska egenskaper, det var problem med den hallucinogena biten vill jag minnas. Nu har jag dock hört att forskningen att ta fram läkemedel av LSD startat på nytt. 
Sen hade vi ett försök vad gäller Parkinson. En man som var elitgymnast hade svår parkinson, var som ett kolli och kunde knappt röra sig. Med en dos Ecstasy så fick mannen tillbaka hela sin rörlighet och kunde utföra sina gymnastiska övningar, men sen kom problemen, det blev knas med dopamin resp serotonin-receptorerna i hjärnan och allt högre doser krävdes, till slut fungerade Ecstasy inte alls, och när han var utan så blev han sämre än innan han fick Ecstasy. 
 

Så din drogliberala uppfattning ger jag inte ett öre för. 

Det är därför jag tycker att sjukhuset bör vara med. I Ingelas fall är det lindrigare därför att problemet är av psykologisk art, inte biologisk/kemisk dvs en sjukdom.

Jag har fått knark av sjukhuset och var hög som en tupp och mådde som en kung efter en brakmiddag och natt med en av servitriserna. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Facebookgruppen är nu uppe i över 60.000  på ett dygn, och som uttryckt sitt förakt över JÅ:s agerande

Skärmavbild 2020-03-05 kl. 15.29.21.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, mikaellq säger:

Det är därför jag tycker att sjukhuset bör vara med. I Ingelas fall är det lindrigare därför att problemet är av psykologisk art, inte biologisk/kemisk dvs en sjukdom.

Jag har fått knark av sjukhuset och var hög som en tupp och mådde som en kung efter en brakmiddag och natt med en av servitriserna. ?

Det förvånar mig inte, men du bortser från starkt psykiskt och fysiskt beroende (antar det är opiater/opioider) som du fick. 
Jag medicinerar med OxyContin emellanåt då jag har svår värk pga reumatiskt. Problemet är att trots väldigt låg dos så kan jag medicinera max 1 vecka, då mina skov i regel varar längre än så, skulle jag enligt läkaren medicinera varje dag tills värken försvinner, det kan ta allt från 1vecka till flera månader. 
Jag upptäckte tidigare  då att vid dag 12 att jag var beroende, dels pga toleranshöjningen, fick inte samma smärtlindring. Då höjde jag med en tablett, allt frid å fröjd. Men var medveten om riskerna så jag trappade ut medicinen på några dagar, då kom svettningar, ledsmärtor, kraftig ångest, depression, oro, sömnlöshet etc, ett rent helvete.  När det passerat ja då kom suget, ett sug starkare än efter Nikotin. Då tog jag det inte på några månader alls. 
Men då medicinen är nödvändig, så blir genomsnittet max 1 vecka/månad. Då slipper jag de fysiska problemen vid utsättning och det mesta av det psykologiska och framförallt inget sug etterpå. 
Det jag vill komma fram till vad gäller starka droger är att förr eller senare trillar de flesta in i ett beroende. 


Nu är Ketamin, esKetamin på tapeten, hallucinogent och dissociativt, den kombon med hallucinationer+dissociation med totalt förvrängd  verklighetsuppfattning borgar för mental ohälsa i form av psykoser, paranoida tillstånd, svåra ångestattacker och temporära/bestående personlighetsstörningar, samt i värsta fall utlöst allvarlig psykisk störning. 
Jag vet hur dessa preparat fungerar så jag vet vad jag talar om, och denna substans ska och förbli på sjukhus och inte något man använder i hemmet. 
 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Skärmavbild 2020-03-06 kl. 08.08.42.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Skärmavbild 2020-03-06 kl. 15.05.56.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Skärmavbild 2020-03-06 kl. 15.05.56.jpg

Det är lite komiskt att progressiva krafter applåderar att Åkesson blir utvisad medan samma krafter är emot att folk ska utvisas från Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Det är lite komiskt att progressiva krafter applåderar att Åkesson blir utvisad medan samma krafter är emot att folk ska utvisas från Sverige.

Hur menar du då?

iof. Hade det varit bättre att han inte utvisats, han kan stanna i Turkiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, boevil säger:

Hur menar du då?

iof. Hade det varit bättre att han inte utvisats, han kan stanna i Turkiet.

Hur jag menar? Framgår inte det av vad jag skrev? I alla fall, progressiva krafter vill inte utvisa utlänningar från Sverige. Oavsett om de är kriminella eller saknar asylskäl. De anser att det är inhumant och att vi har ett ansvar för alla människor som har kommit hit.
Då blir det dubbelmoral att man applåderar att Turkiet utvisar Åkesson. Rimligtvis borde han behandlas på samma sätt av turkarna.
Men av din andra mening framgår ändå hyckleriet ganska tydligt. Sådana som Åkesson ska inte ha några rättigheter som tillkommer andra.
Här draget till sin spets så till den milda grad att en svensk medborgare helst inte ska vara i Sverige medan en utländsk medborgare måste få vara kvar i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kan man inte åberopa Falsus procurator  mot JÅ ,  han hade inte hela svenska folket bakom sig som han skrev på sitt flygblad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde det var ett skämt. Men det är sant! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Pocahontas säger:

En av gnällspikarna måste väl vara Janne Josefsson som han kallade för ”creepy gubbe”.

 

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ozz-nujen-tillbakavisar-uppgifter-om-att-akilov-jobbat-svart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Kan man inte åberopa Falsus procurator  mot JÅ ,  han hade inte hela svenska folket bakom sig som han skrev på sitt flygblad

Han skrev inte det på sitt flygblad. Sluta ljuga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Han skrev inte det på sitt flygblad. Sluta ljuga.

Finns det någon faksimil eller något foto på flygbladet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Han skrev inte det på sitt flygblad. Sluta ljuga.

De bilder som cirkulerar har texten

The People of sweden 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...