Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Vem vill vittna mot ett våldsamt ungdomsgäng som egentligen inte straffas utan kan ta hämnd när som helst? T.o.m. i denna tid får man höra hur experter är emot att avskaffa ungdomsrabatten vad gäller straff. Så ingenting lär hända på den punkten heller. Som man bäddar får man ligga. Jag har full förståelse för att vittnen hoppar av.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/smabarnspappan-johan-misshandlades-av-ungdomsgang-flera-sag-men-ingen-ville-vittna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan, Alix säger:

Vem vill vittna mot ett våldsamt ungdomsgäng som egentligen inte straffas utan kan ta hämnd när som helst? T.o.m. i denna tid får man höra hur experter är emot att avskaffa ungdomsrabatten vad gäller straff. Så ingenting lär hända på den punkten heller. Som man bäddar får man ligga. Jag har full förståelse för att vittnen hoppar av.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/smabarnspappan-johan-misshandlades-av-ungdomsgang-flera-sag-men-ingen-ville-vittna

Rättsrötan är snart total så det är väl bara att beväpna sig själv och vara beredd på "last man standing"....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
32 minuter sedan, MacHedda säger:

Rättsrötan är snart total så det är väl bara att beväpna sig själv och vara beredd på "last man standing"....

Nej, då, så illa är det inte. Men vi får vara på vår vakt. Och morgondagen hade varit ett annat samhälle i vilket fall som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Vad bor vi i för rättsstat, egentligen? En islamist kan inte utvisas (han bedöms utgöra en påtaglig risk för den nationella säkerheten). Men trots denna risk anser Migrationsöverdomstolen att förvar inte är proportionerligt? Okej, så det är typ för taskigt att förhindra en utlänning att utgöra en risk i vårt land, bara för att han inte kan utvisas? Vi får hoppas att han är snäll ändå, nu när han är påkommen? :stjarnsmall:

https://doku.nu/2019/09/09/tidigare-skol-vdn-el-nadi-slappt-ur-forvaret/

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
37 minuter sedan, Pocahontas säger:

Trump har dålig koll på sitt lands gränser ..

https://edition.cnn.com/2019/10/23/politics/trump-us-building-wall-colorado/index.html

Tänk så här: Han vet att Colorado inte ligger i Ryssland eller Kina!

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Pocahontas säger:

Måste man ha facebook- konto för att se filmen?

Det blinkar bara till när jag försöker. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 minuter sedan, boevil säger:

Gammal webbläsare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
18 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Gammal webbläsare?

Nej, iPad med senaste ipad OS

men begränsat läge, kan det påverka?

Redigerad av boevil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, boevil säger:

Nej, iPad med senaste ipad OS

men begränsat läge, kan det påverka?

Vet ej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, Alix säger:

Vad bor vi i för rättsstat, egentligen? En islamist kan inte utvisas (han bedöms utgöra en påtaglig risk för den nationella säkerheten). Men trots denna risk anser Migrationsöverdomstolen att förvar inte är proportionerligt? Okej, så det är typ för taskigt att förhindra en utlänning att utgöra en risk i vårt land, bara för att han inte kan utvisas? Vi får hoppas att han är snäll ändå, nu när han är påkommen? :stjarnsmall:

https://doku.nu/2019/09/09/tidigare-skol-vdn-el-nadi-slappt-ur-forvaret/

Hans säkerhet är väl viktigare än vår?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, boevil säger:

Hans säkerhet är väl viktigare än vår?

I så fall hade Säpo inte begärt att han skulle utvisas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Videoklipp som macworld publicerar kan jag inte se, det vet jag- de är tom. ”Spärrade” med en text som upplyser om att man värnar om mig och inte vill utsätta mig för risken att få se någon reklam som macworld inte står bakom. (Otroligt löjligt o irriterande). Men Pocahontas videoklipp är inte spärrat på samma sätt, men visas inte ändå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Alix säger:

I så fall hade Säpo inte begärt att han skulle utvisas.

Mitt inlägg var ironiskt menat... ditt också?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
21 minuter sedan, boevil säger:

Mitt inlägg var ironiskt menat... ditt också?

Nej. :lol: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, boevil säger:

Nej. För jag har inte FB och kan se den i min iMac.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1572087670?quality=70&format=auto

Jag ser den här bilden på SVT om elsparkcyklar och tänker att de där borde cykla på vanligt vis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

”Trots att det finns så många studier som visar att invandrare är överrepresenterade finns det mycket få studier som söker svar på frågan varför. Jag har tillsammans med två kolleger genomfört en av dessa.42 Det är en omfattande studie men i korthet visar den att en stor del av överrepresentationen (70 – 75 procent) försvinner om man kontrollerar för uppväxtförhållanden i Sverige såsom föräldrars socioekonomiska förhållanden samt för boendesegregation. Detta betyder inte (vilket ibland missuppfattas) att socioekonomiska faktorer i sig gör någon till brottsling. Däremot är dessa faktorer relaterade till brottsalstrande processer. Dåliga socioekonomiska förhållanden ökar risken för uppkomsten av dessa processer. Samtidigt förklarar inte vår undersökning hela skillnaden. 25 – 30 procent av variansen är oförklarad, och vi vet inte i vilken mån denna kan tillskrivas faktorer relaterade till exempel kultur, diskriminering inom rättsväsendet eller något annat.”

Källa: https://kvartal.se/artiklar/kriminologi-for-nyborjare/

Om forskningen inte entydigt kan svara på varför består naturligtvis en fertil grogrund för xenofobi och rasism.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Kan jag skriva under på direkt, att fysisk aktivitet kan ha en dramatiskt positiv effekt på både fysisk och psykisk hälsa. Jag har hållit på i sju år nu och är även fri från smärta i knän och axlar.

"Fysisk aktivitet motverkar psykisk ohälsa och kan i vissa fall vara lika effektivt som medicin visar studier. Krävs det då milslånga löppass för att få effekt eller räcker det med en promenad? Markus Nyström, lektor i psykologi vid Umeå universitet, kan svara på den frågan."

"– Vore det så att psykisk ohälsa hängde ihop med träningsmängd skulle det ju till exempel inte finnas elitidrottsmän som led av depression. Det är också viktigt att komma ihåg att de studier som gjorts handlar om mild till måttlig depression. När det gäller djupare depression är det framför allt medicin som rekommenderas som behandling."

https://www.vk.se/2019-10-26/det-ar-inte-mangden-traning-som-avgor

DC2E3220-EBAD-4BBB-9603-D251453043ED.jpeg

Redigerad av mikaellq

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...