Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

”På två månader har polisen ryckt ut på minst åtta fall av swatting i Sverige – och det kan röra sig om många fler. Men fall efter fall läggs ner med motiveringen att det är tydligt att brottet inte går att utreda.
– Tyvärr finns det ingen bra cybercrimelagstiftning, säger Jan-Åke Pettersson vid polisen.”

 

Så förvånad man blir. Trots att vi har haft en såpass proaktiv regering sedan 2014! :D Eller inte... :( 

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/swattingharvan-svaller-polisen-bekraftar-fler-fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

När ska människor inse att Ulf Kristerson är en hycklare.

 

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/8mkEJE/i-spegeln-moter-du-hyckleri-kristersson?fbclid=IwAR0N81cgM1t-PSEi_QTajWCYnEIwu8T3xj1Z8hg8cBrvHVrsACWnw1RyLIE

 

Ser man honom i ögonen så kan man ana Sauron innanför

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Svolder säger:

Hade den varit mörk, fyllig med en lätt smak av kakao hade jag väl kunnat tänka mig att testa.

Då är nog en stout lämplig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner en man som brukar rösta på Liberalerna. Det är sant, sådana finns fortfarande, även om de likt myrkottarna ständigt är utrotningshotade. Kinesiska forskare misstänker att de senare, djuren, kan ligga bakom utbrottet av covid-19.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polen och Ungern tar våra pengar, legalt via nettobidrag till EU, och ber oss sedan dra åt helvete vad gäller gemensamma, stadfästa värderingar. Litauen stjäl pengarna, fast är ”snälla” (jag är dock övertygad om att staten/polisen i Litauen är helt på det klara med vad som sker och får sin bit av den aktionen). Migranter kommer hit och jobbar svart eller tigger. Rumänien skickar hit värdelösa ”sjuksköterskor”. Och så vidare.

 

EU och den fria rörligheten är fantastiska! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Polen och Ungern tar våra pengar, legalt via nettobidrag till EU, och ber oss sedan dra åt helvete vad gäller gemensamma, stadfästa värderingar. Litauen stjäl pengarna, fast är ”snälla” (jag är dock övertygad om att staten/polisen i Litauen är helt på det klara med vad som sker och får sin bit av den aktionen). Migranter kommer hit och jobbar svart eller tigger. Rumänien skickar hit värdelösa ”sjuksköterskor”. Och så vidare.

 

EU och den fria rörligheten är fantastiska! :totaltgalen:

Dags för swexit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Skyddsmask 90 utvecklades före Sveriges EU-inträde saknar den så kallad CE-märkning och får därför inte användas generellt i Sverige trots coronaviruset. Skyddsmasken anses vara lika bra eller bättre än andra motsvarande, men det spelar givetvis ingen roll...

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/msb-lat-polis-och-ambulans-anvanda-stoppade-skyddsmask-90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-03-11 kl. 20.45.16.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15000 människor dör av skjutvapen varje år i USA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trump supporters är lika korkade som Trump

 

https://www.expressen.se/nyheter/sa-forbereder-sig-usa-for-en-stor-coronakris/

 

Citat

Trumpsupportrarna, spelar ner betydelsen av viruset och menar att det handlar om en konspiration. De litar inte på det medierna rapporterar. 

På sociala medier hånar man människor som vidtagit försiktighetsåtgärder och till exempel går mer ansiktsmask i kollektivtrafiken

3...2...1

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Trump supporters är lika korkade som Trump

 

https://www.expressen.se/nyheter/sa-forbereder-sig-usa-for-en-stor-coronakris/

 

3...2...1

Å ena sidan folk som garvar åt reell fara, å andra sidan livrädda preppers som tror domedagen kommer i morgon och anser att den värsta faran blir zombies!?!:tappahakan:Det finns allt i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Trump supporters är lika korkade som Trump

Man skulle kunna tolka det där som att man är smart om man preppar och går med ansiktsmask på stan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Man skulle kunna tolka det där som att man är smart om man preppar och går med ansiktsmask på stan...

Då tolkar du fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Det är intressant, språkfilosofiskt, vad är en lögn? Något som inte är sant? Eller något man vet inte är sant men hävdar i alla fall? Dessvärre tror jag att Trump tror på vad han säger. Det är potentiellt värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Död länk

Fungerar för mig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Alix säger:

Det är intressant, språkfilosofiskt, vad är en lögn? Något som inte är sant? Eller något man vet inte är sant men hävdar i alla fall? Dessvärre tror jag att Trump tror på vad han säger. Det är potentiellt värre.

Är rätt säker på att det bara kallas lögn om man har uppsåt, dvs man vet att det man säger/skriver inte är sant.

Alltså är det inte en lögn om man själv tror på det.

 

Att det sedan är osant/falskt är en litet annan diskussion. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Är rätt säker på att det bara kallas lögn om man har uppsåt, dvs man vet att det man säger/skriver inte är sant.

Alltså är det inte en lögn om man själv tror på det.

 

Att det sedan är osant/falskt är en litet annan diskussion. :) 

I så fall tror jag inte att Trump ljuger. Tyvärr. Så att säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Är rätt säker på att det bara kallas lögn om man har uppsåt, dvs man vet att det man säger/skriver inte är sant.

Alltså är det inte en lögn om man själv tror på det.

 

Att det sedan är osant/falskt är en litet annan diskussion. :) 

Ganska omgående hänvisar SAOL till ljuga vilket betyder tala osanning. Jag tolkar det som att uppsåt inte behövs, enligt SAOL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...