Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Inga konstigheter men svårigheter. 😱🤣

Har du installerat och använt Windows 10 så du vet hur svårt det är? :P 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan, Alix säger:

Har du installerat och använt Windows 10 så du vet hur svårt det är? :P 

Många gånger! Fast mestadels åt andra. Själv är jag för klok för att låta skräp bli liggandes där hemma för länge.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, mikaellq säger:

Många gånger! Fast mestadels åt andra. Själv är jag för klok för att låta skräp bli liggandes där hemma för länge.

Och du tycker att det är svårt? Menar du känslomässigt? Det kan inte vara intellektuellt. Hoppas jag...

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
51 minuter sedan, Alix säger:

Och du tycker att det är svårt? Menar du känslomässigt? Det kan inte vara intellektuellt. Hoppas jag...

Icke konsistent över flera appar, kräver många fler klick för att åstadkomma något och många funktioner och inställningar är så djupt nergrävda på de mest oväntade ställen att det inte funkat utan sök.

Även filsystemet är en röra. Förstår inte hur de tänkt annat än att jag vet att de velat skydda sin kronjuvel från pirater. Det kan vara så att priset för detta är ett mycket rörigare system.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, mikaellq säger:

Icke konsistent över flera appar, kräver många fler klick för att åstadkomma något och många funktioner och inställningar är så djupt nergrävda på de mest oväntade ställen att det inte funkat utan sök.

Även filsystemet är en röra. Förstår inte hur de tänkt annat än att jag vet att de velat skydda sin kronjuvel från pirater. Det kan vara så att priset för detta är ett mycket rörigare system.

Omständligt, då. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

”Nu är dock samtliga av de sex islamister som fått utvisningsbeslut släppta ur förvar. Det råder enligt Migrationsöverdomstolen så kallade verkställighetshinder mot att i praktiken utvisa dem, eftersom de skulle riskera förföljelse och kanske tortyr. Istället underställs de anmälningsplikt hos polisen några gånger i veckan.

Regeringen uppger att den nu arbetar för att dessa hinder ska undanröjas, men frågan är långt ifrån ny. I Sverige finns personer som redan för tio-femton år sedan fick utvisningsbeslut för att de av samma skäl ansågs utgöra hot mot Sveriges säkerhet. Jag har intervjuat ett par av dem i olika sammanhang. En av dem, den för terrorfinansiering dömde Ali Berzengi, har mellan sina anmälningspliktande besök hos polisen hunnit med att leda religiösa kurser för ungdomar. När jag träffade honom i Rinkeby för flera år sedan kom han precis från ett sådant kurstillfälle.” /Artikel

Sverige, en bananmonarki? 🍌 🇸🇪

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 timmar sedan, Axelman säger:

Så IT-avdelningen har druckit kaffe och petat sig i näsan i åratal med full lön.....?

Ja? Varför laga något som inte är trasigt?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
34 minuter sedan, Alix säger:

”Nu är dock samtliga av de sex islamister som fått utvisningsbeslut släppta ur förvar. Det råder enligt Migrationsöverdomstolen så kallade verkställighetshinder mot att i praktiken utvisa dem, eftersom de skulle riskera förföljelse och kanske tortyr. Istället underställs de anmälningsplikt hos polisen några gånger i veckan.

Regeringen uppger att den nu arbetar för att dessa hinder ska undanröjas, men frågan är långt ifrån ny. I Sverige finns personer som redan för tio-femton år sedan fick utvisningsbeslut för att de av samma skäl ansågs utgöra hot mot Sveriges säkerhet. Jag har intervjuat ett par av dem i olika sammanhang. En av dem, den för terrorfinansiering dömde Ali Berzengi, har mellan sina anmälningspliktande besök hos polisen hunnit med att leda religiösa kurser för ungdomar. När jag träffade honom i Rinkeby för flera år sedan kom han precis från ett sådant kurstillfälle.” /Artikel

Sverige, en bananmonarki? 🍌 🇸🇪

Jag tycker det är fint att han har hittat en mening med sitt liv och nu sprider Guds ord till andra. Det kan inte vara lätt att ständigt ha polisen att göra.

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
20 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

sprider Guds ord till andra

Via rörbomb?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, Alix säger:

Via rörbomb?

Allah sätt är bra, utom de dåliga.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Ja? Varför laga något som inte är trasigt?

Du har inte hört om förebyggande verksamhet? Sånt som gör att det inte går sönder hundratals saker samtidigt.... De kanske inte visste att hårddiskar går sönder. :fulfejs:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, Axelman säger:

Du har inte hört om förebyggande verksamhet? Sånt som gör att det inte går sönder hundratals saker samtidigt.... De kanske inte visste att hårddiskar går sönder. :fulfejs:

Jag anar en viss konflikt mellan sådant där förebyggande och andra arbetsuppgifter, som att dricka kaffe och peta sig i näsan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 minuter sedan, mikaellq säger:

Enkelt löst för den rationelle. TA FLYGET FÖR TUSAN!!!

På vilket sätt är det rationellt ur miljösynpunkt? :fundersam: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
50 minuter sedan, Telly82 säger:

På vilket sätt är det rationellt ur miljösynpunkt? :fundersam: 

Rationellt ur praktisk synpunkt. Men kanske klimathysterikerna målat in sig i ett hörn. Nu blir det nog inget COP25 för lilla Greta. :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
41 minuter sedan, mikaellq säger:

Men kanske klimathysterikerna målat in sig i ett hörn.

Kan du precisera vilka "klimathysterikerna" är?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 minuter sedan, Telly82 säger:

Det är nog mer en pejorativ benämning av personer som har en uppfattning om den globala uppvärmningens konsekvenser som inte delas av mikaellq. Alltså väldigt många människor, inklusive jag själv.

• Gilla 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi vet vem som huserar i hörn....... och varför! rofl.gif.ced85b7d36089dfd764effe05c2630c3.gif

Skärmavbild 2019-11-09 kl. 22.23.25.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Telly82 säger:

De är väl ungefär motsatsen till de som av vissa kallas "klimatförnekare"? Samt, antar jag, idioter* som tror att tre kronor i skatt på svenska plastpåsar märkbart kommer att påverka något annat än svenska statens skatteintäkter.

* Exempelvis miljöpartiser

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

klimatförnekare

Finns det verkligen folk som förnekar att det finns klimat?

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Alix säger:

Vet inte, men det finns folk som tituleras så.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Alix säger:

Som att vara solförnekare. Lika dumt. Jag förstår att det är det språkliga du avser. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag släppte väder nyss och förnekar det starkt!!

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...