Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, boevil säger:

Anorexi verkar mordernt. Är det en skyddsväst i miniformat som han har över underlivet? 

Jag vet inte. En pengapung?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det upp till bevis för C och L.

 

Sätter de sig på tvären så hoppas jag verkligen att S drar sig ur...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/opQbrR/hojda-pensioner-kan-bli-dodsstoten-for-januariavtalet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Pocahontas säger:

Sätter de sig på tvären så hoppas jag verkligen att S drar sig ur...

Då får vi en ny regeringskris. :( 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Svolder säger:

Snyggt... Tur man inte är ung och skall behöva leva upp till något mode utan kan hävda att man är en del av "hel och ren-generationen"...

Mode är något som är så fult att det måste bytas ut flera gånger om året.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

... eller ett extra val. Det kanske vore den bästa lösningen med dagens hysteriska polariseringsklimat.

Det löser förmodligen ingenting, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skulle behöva byta ut fyraprocentspärren mot en fempartispärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett extra val skulle alla traditionella partier bli svagare, men en del av dem känna att deras relativa inflytande har ökat, och ingen vill kompromissa om någonting, men tvingas kompromissa om mer. Allt skulle bara bli värre i denna riktning och ännu osäkrare. Till slut har vi en italiensk efterkrigssituation med ständiga regeringsombildningar. Och svag statsmakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Telly82 säger:

Vi skulle behöva byta ut fyraprocentspärren mot en fempartispärr.

Eller införa enmansmajoritetsvalkretsar ändå tills SD vinner alla mandaten, då byter vi tillbaka. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Svolder säger:

Jag tycker det är intressant hur all politik polariseras och hur partier kan byta grundläggande åsikt utan att bestraffas av väljarna.

Inget är sig likt. Hur ska detta gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, Svolder säger:

Jag tycker det är intressant hur all politik polariseras och hur partier kan byta grundläggande åsikt utan att bestraffas av väljarna.

Därför att det är 5% av väljarkåren som verkligen bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser man att en politiker ljuger?

Spoiler

Munnen rör sig.

 

 

Två politiker möts i korridoren:

- Vad sa du i arbetlöshetsfrågan?

- Jag? Ingenting!

- Nej, det är väl klart! Men hur la du orden?

Redigerad av Telly82
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något webbläsartillägg eller något script som gör att man kan slippa läsa alla onödiga nyheter om coronaviruset? Det känns som att jag drunknar i nyheter om detta just nu. Varenda medium har gått all in som kvällstidning i ämnet, gärna med braskande och ödesmättade rubriker. Jag tycker att det är ansvarslöst.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Finns det något webbläsartillägg eller något script som gör att man kan slippa läsa alla onödiga nyheter om coronaviruset? Det känns som att jag drunknar i nyheter om detta just nu. Varenda medium har gått all in som kvällstidning i ämnet, gärna med braskande och ödesmättade rubriker. Jag tycker att det är ansvarslöst.

Det om 22 döda turkar var säkert på grund av Corona-viruset. ?

 

5E52DA6B-B102-4209-A671-6182FE8E9C4C.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Alix säger:

Finns det något webbläsartillägg eller något script som gör att man kan slippa läsa alla onödiga nyheter om coronaviruset? Det känns som att jag drunknar i nyheter om detta just nu. Varenda medium har gått all in som kvällstidning i ämnet, gärna med braskande och ödesmättade rubriker. Jag tycker att det är ansvarslöst.

Så du vill ha ett antivirusprogram till Macen.....?:hihihi:

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Så du vill ha ett antivirus till Macen.....?:hihihi:

Kanske detta vore något att kränga nu..

 

 

Skärmavbild 2020-02-28 kl. 16.13.34.jpg

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Donald är nog inte helt frisk i skallen

Skärmavbild 2020-02-29 kl. 08.02.46.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, lappen71 säger:

”De problem vi har i dag ska absolut inte förminskas.” skriver Strandhäll. Hon gör just det genom att i stället fokusera på Lamottes val av skyddsutrustning och hans svans av rasister. De blir det egentliga problemet. Hur vore det om politikerna i stället ryckte undan mattan för alla dessa genom att skapa ett samhälle som upplevs/är tryggare i stället? Inte lika enkelt, nej. Men om denna brist har du förstås ingenting att uppröras över. Också enklast så.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

”De problem vi har i dag ska absolut inte förminskas.” skriver Strandhäll. Hon gör just det genom att i stället fokusera på Lamottes val av skyddsutrustning och hans svans av rasister. De blir det egentliga problemet. Hur vore det om politikerna i stället ryckte undan mattan för alla dessa genom att skapa ett samhälle som upplevs/är tryggare i stället? Inte lika enkelt, nej. Men om denna brist har du förstås ingenting att uppröras över. Också enklast så.

Som vanligt försöker du flytta fokus från det jag syftade på. Inget jag bryr mig om så fortsätt du på din inslagna väg :)

Lamotte är en fjant, en opportunist som inte bryr sig om vilka som följer och swishar honom pengar.

När han t.o.m försöker ge sig på krigskorrespondenter som Magda Gad så förlöjligar han sig ändå mer.

 

1849045931_Skrmavbild2020-02-29kl_09_27_03.png.2a64ef081592081e497543c91456327e.png

 

1928263717_Skrmavbild2020-02-29kl_09_28_30.png.b79ecf531b3566ce37eddca78cefd89b.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Ja, skratta du bara @lappen71. För egen del sörjer jag den politiska utvecklingen i Sverige. I stort. Inte bara somligt.

Du missförstår totalt. Det är Lamotte fjanten jag skrattar åt. Hans intentioner kanske är goda men hans agerande får motsatt effekt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Får man verkligen lalla runt så där skyddsväst i Sverige? Kriminella verkar inte få göra det och vad jag vet så gäller samma regler för Lamotte som för kriminella. Magda Gads skyddsväst bars i Jemen (trist att även de som jobbar med text skriver fel) och där kan andra regler gälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...