Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vaccinera eller ej?


Semmelman
 Share

Ska du vaccinera dig mot svininfluensa?  

133 medlemmar har röstat

  1. 1. Ja ska du det?

    • Ja det ska jag
      58
    • Nej ska jag inte
      75

Denna omröstning är stängd för fler svar


Rekommendera Poster

Blev lite krångligt nu men jag menade bara att bättre att motionera lite via vaccin än inte alls, för de som inte smittas alltså.

 

(tack e-snobben förresten)

 

Vad är det som är bra med det? Du utsätter dig för en kortvarig infektion - som i nästa omgång av en betydligt virulentare form av baconvirus kommer att medföra en större smittspridning, eftersom ditt immunsystem inte byggt upp det kartotek över främmande kod som känns igen - som när du haft en genomgången naturlig influensa.

Det här kommer bara accelerera ny vaccinframtagning och utarma immunförsvaret i den industrialiserade världen.

 

Kan inte utläsa någon landsomfattande farsot, när det gäller antal fall ur det här.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/publik...1--2009/#p15507

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vi har att göra med är väl litegrann det naturliga urvalet? Individer med otillräcklig motståndskraft stryker med. Det är ju fruktansvärt att det ska behöva vara så, men vi kanske måste gilla läget. I naturen sker detta naturliga urval vanligen genom att de stora och starka tar död på eller jagar bort de små och svaga. Om denna princip skulle gälla skulle vi å andra sidan förmodligen inte överleva som art heller. För mänsklighetens överlevnad behövs det som tur är mer än testosteronstinna kriminella biffar.

Är du snäll o tar det där en gång till men med andra ord så vi förstår vad du menar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vi har att göra med är väl litegrann det naturliga urvalet? Individer med otillräcklig motståndskraft stryker med. Det är ju fruktansvärt att det ska behöva vara så, men vi kanske måste gilla läget. I naturen sker detta naturliga urval vanligen genom att de stora och starka tar död på eller jagar bort de små och svaga. Om denna princip skulle gälla skulle vi å andra sidan förmodligen inte överleva som art heller. För mänsklighetens överlevnad behövs det som tur är mer än testosteronstinna kriminella biffar.

Men det där håller ju inte i dagens samhälle. :chockadskeptisk:

 

Inte vore det rätt och inte skulle du "gilla läget" att jag spöade skiten ur dig med en trädgren

för att du hade fått för dig att du skulle försöka föröka dig med min kvinna

bara för att jag vände ryggen till. post-15957-1257526702_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du förmodligen redan blivit kontaminerad med baconvirus, eftersom det i princip räcker med att ha vistats i en lokal med ventilation som har återvinning. Affärer, kontor etc

 

Man kan fråga sig om massvaccinationer av det här slaget inte verkar i motsatt riktning. Eftersom det kommer att ske en utarmning av imunförsvaret då en naturlig förvärvad influensa skapar ett större kartotek, enkelt beskrivet, av felmeddelanden som imunsystemet kan läsa av.

 

Får vi en ny aggresiv stam av nuvarande influensavirus, kommer den att drabba de som nu vaccinerats betydligt värre, eftersom imunfösvaret inte känner igen stora delar av ett muterat virus som vid en naturlig genomgången influensa.

 

För närvarande trycker vi i oss bortåt 50 vacciner. Kan det vara försvarbart i längden?

Säg det till någon av dem som har polio.

Tror nog de håller med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är bra med det? Du utsätter dig för en kortvarig infektion - som i nästa omgång av en betydligt virulentare form av baconvirus kommer att medföra en större smittspridning, eftersom ditt immunsystem inte byggt upp det kartotek över främmande kod som känns igen - som när du haft en genomgången naturlig influensa.

Det här kommer bara accelerera ny vaccinframtagning och utarma immunförsvaret i den industrialiserade världen.

Källa till dina påståenden, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är bra med det? Du utsätter dig för en kortvarig infektion - som i nästa omgång av en betydligt virulentare form av baconvirus kommer att medföra en större smittspridning, eftersom ditt immunsystem inte byggt upp det kartotek över främmande kod som känns igen - som när du haft en genomgången naturlig influensa.

Det här kommer bara accelerera ny vaccinframtagning och utarma immunförsvaret i den industrialiserade världen.

Men Matrix för andra gången skriver jag att det är bättre med lite motion än ingen alls för de som INTE smittas. Det var allt jag skrev. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var en man som gick till dockton och sa

Mannen - hej jag skulle vilja kastrera mig,

Doktorn - Är du säker

Mannen - ja då, det är så modernt har min kompis sagt.

Efter ingreppet träffade mannen sin kompis som frågade,

Kompis - Nå har du varit och Vaccinerat dig nu då?

Mannen - juste f*n det var så det hette.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg det till någon av dem som har polio.

Tror nog de håller med dig.

 

Vad menar du ? Ska jag tala om för dem som tagit två sprutor av poliovaccin eller sjukpersonal som tidigare tagit calmettevaccin och får i sig nya, dödliga öststatsstammar av tuberkulosbakterier att de ska hålla med Friend, som invaggar dem i falsk säkerhet, gällande resistens.

Bara de besöker butiken och vaccinerar sig så kommer de aldrig att bli sjuka!

Ett influensavirus kan mutera till en ny virulent form inom 30 dagar. Har aldrig hört talas om att det skett hos de olika formerna av poliovirus.

 

Det borde väl vara självklart att man ger företräde till vaccination av individer vars immunförsvar redan är nedsatt eller har organ som inte fungerar fullt ut, tillfälligt, om det inte medför någon ytterligare komplikationer för dessa och inte som nu, göra slut på vaccin, genom att vaccinera fullt friska individer i förtid och i förlängningen försvaga en hel population's resistens mot framtida mutationer av baconvirus eller nya ihopsmälta varianter och på så sätt skapa en syntetisk nedåtgående spiral av immunbrist hos befolkningen i västvärlden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaccineringen kommer ju liksom aldrig i gång! Lite stick här och var. Uteblivna leveranser. Hur ska de hinna? :fundersam:

2 000 000 personer på mindre än 5 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående kvicksilvret

5 mikrogram tiomersal (konserveringsmedel) per dos. Källa: http://vard.vgregion.se/sv/influensa/Varfo...ver-i-vaccinet/

 

Tiomersal innehåller 49 vikt% kvicksilver. Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal

 

Slutsats: Mindre än 2,5 mikrogram kvicksilver i varje spruta.

 

FAO/WHO har angivit ett provisoriskt tolerabelt veckointag (PTWI) av metylkvicksilver på 1,6 µg/kg kroppsvikt.
Länk: http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat...er/Kvicksilver/

 

 

Löjligt lite, men det känns dumsnålt med kvicksilver i vaccinet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du ? Ska jag tala om för dem som tagit två sprutor av poliovaccin eller sjukpersonal som tidigare tagit calmettevaccin och får i sig nya, dödliga öststatsstammar av tuberkulosbakterier att de ska hålla med Friend, som invaggar dem i falsk säkerhet, gällande resistens.

Bara de besöker butiken och vaccinerar sig så kommer de aldrig att bli sjuka!

Ett influensavirus kan mutera till en ny virulent form inom 30 dagar. Har aldrig hört talas om att det skett hos de olika formerna av poliovirus.

 

Det borde väl vara självklart att man ger företräde till vaccination av individer vars immunförsvar redan är nedsatt eller har organ som inte fungerar fullt ut, tillfälligt, om det inte medför någon ytterligare komplikationer för dessa och inte som nu, göra slut på vaccin, genom att vaccinera fullt friska individer i förtid och i förlängningen försvaga en hel population's resistens mot framtida mutationer av baconvirus eller nya ihopsmälta varianter och på så sätt skapa en syntetisk nedåtgående spiral av immunbrist hos befolkningen i västvärlden.

OK.

What ever.

Ursäkta att jag överhuvudtaget skrev i tråden.

 

Fan du måste ha en djävla stor tagg i hjärtat.

De finns det inget vaccin emot i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK.

What ever.

Ursäkta att jag överhuvudtaget skrev i tråden.

 

Fan du måste ha en djävla stor tagg i hjärtat.

De finns det inget vaccin emot i alla fall.

 

Tagg! Kom med argument istället för att transponera om det hela till något slags Moder Teresa syndrom, där du ska framstå i bättre dager genom att göra om hela frågan till något som har med folks känsloliv att göra.

Det enda det leder till är ett försök att trissa upp agg mot en person på forumet genom att bröla fram korta ord i dina inlägg som en råbock i skogen, fullständigt utan substans, när det gäller frågan i tråden.

Ett virus bryr sig inte det minsta om du är röd, gul, mörk eller troende, det tränger in i dig ändå. Sen kan du kalla det tagg eller vad du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående kvicksilvret

5 mikrogram tiomersal (konserveringsmedel) per dos. Källa: http://vard.vgregion.se/sv/influensa/Varfo...ver-i-vaccinet/

 

Tiomersal innehåller 49 vikt% kvicksilver. Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal

 

Slutsats: Mindre än 2,5 mikrogram kvicksilver i varje spruta.

 

 

Metylkvicksilver (fast det är etylkvicksilver i tiomersal) är det som nämns i gränsvärdesrekommendationen. Metyl/Etyl-delen av molekylen väger en del också, så det blir mer totalt. Jag har inte riktigt tid att räkna exakt just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metylkvicksilver (fast det är etylkvicksilver i tiomersal) är det som nämns i gränsvärdesrekommendationen. Metyl/Etyl-delen av molekylen väger en del också, så det blir mer totalt. Jag har inte riktigt tid att räkna exakt just nu.

Jo jag såg det, men det ligger på gränsen av min förmåga och dessutom är kvicksilver MYCKET tyngre än i princip allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni tagit er spruta än? :borstatanderna:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja..se Hönan Expressen hittar alltid ett litet korn...

 

post-113-1258986493_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar man sprutan så minskar man risken att själv insjukna och dessutom att inte smitta människor i riskgrupperna.

Alltså är det en god gärning både mot sig själv och omgivningen att vaccinera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick denna länk av en kompis: http://www.brasschecktv.com/page/735.html

Intressant, och till synes välunderbyggd, åsikt om varför man inte bör vaccinera sig.

Har inte dubbelkollat några fakta, men är det som hon påstår är det riktigt obehagligt.

 

(Hon pratar spanska och det är textat på engelska. Översättningen verkade dock inte ha topp-kvalitet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick denna länk av en kompis: http://www.brasschecktv.com/page/735.html

Intressant, och till synes välunderbyggd, åsikt om varför man inte bör vaccinera sig.

Har inte dubbelkollat några fakta, men är det som hon påstår är det riktigt obehagligt.

 

(Hon pratar spanska och det är textat på engelska. Översättningen verkade dock inte ha topp-kvalitet.)

 

Ja, vem skall man lita på, men i punkt sju så har det ju visat sig att hon är aningslös, eller är även norrmännen, detta trevliga folk, med i en konspiration?

 

Jag föredrar nog trots allt att förlita mig mer på WHO än på henne, och jag tror verkligen att Michael Jackson är död, likaså Elvis, J Kennedy, trots då att det finns "trovärdiga" experter som hävdar motsatsen. Tror att människan vandrat på månen, att det inte ligger sanning bakom att Busch orsakade 9/11.

 

Men jag är väl naiv, eller åtminstone kommer någon att påstå att jag är det. (Guess who!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon är ju väl påläst.

Borde inte denna video gått vidare till våra nyhetskanaler? SVT eller TV4 osv...inte ett ord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...