Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vaccinera eller ej?


Semmelman
 Share

Ska du vaccinera dig mot svininfluensa?  

133 medlemmar har röstat

  1. 1. Ja ska du det?

    • Ja det ska jag
      58
    • Nej ska jag inte
      75

Denna omröstning är stängd för fler svar


Rekommendera Poster

Jag arbetar på en arbetsplats där vi hanterar aluminium i fast form. Men under bearbetningsprocessen kan den förändras till damm,stoft och ibland blandad i vätska som hamnar på huden.

Av dom +40 år som fabriken funnits finns det ingen dokumenterad relation mellan dom dödsfall som hänt under dessa år och aluminium.

Statistiskt sett har det inte dött fler inom fabriken av cancer i relation hur många som dör i Sverige. Det jag menar är att det är inte antalet öda i cancer är "normalt"

Har jobbat som skyddsombud och detta har varit en fråga som kommit upp.

Det här är inte min starka sida men jag har varit inne på andra ämnen som är ofarliga i vissa former medan de är farliga på andra sätt. Aluminium finns ju på många olika sätt så bara för att man kan knapra i sig i lösvikt utan fara så är andra varianter inte ofarliga. Exempel:

 

Aluminiumacetat
Aluminiumfluorid
Aluminiumfosfat
Aluminiumfosfid
Aluminiumhydrid
Aluminiumhydroxid
Aluminiumjodid
Aluminiumkarbonat
Aluminiumklorid
Aluminiumnitrat
Aluminiumoleat
Aluminiumoxid
Aluminiumsulfat
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte skriva nåt liknande och ge kvicksilver som ett exempel, man kan tvätta händerna i kvicksilver, kanske rentav dricka det utan någon skadlig effekt på kroppen men värm det lite å andas in ångorna så dör man. Så lappen (tack för infon ändå, ingen ironi, det var intressant) som arbetat med aluminium i massa år skulle teoretiskt kunna ha mindre aluminium i blodet än jag som skjutit in fyra st vacciner i detsamma, teoretiskt.

 

Dessutom om man ska prata statistik och ämnen som är lite cancerogent t ex så krävs det större mängder data för att få någon tillförlitlig siffra på cancerrrisk, det räcker inte med säg hundra anställda på ett företag, det kan va så om vi låtsas att 1% av aluminiumarbetare får cancer då kan ju en fabrik med hundra arbetare få ingen som insjuknar medans en annan fabrik med hundra arbetare kanske får två st som insjuknar, så funkar ju slumpen. Då går det inte att basera nåt liknande på endast en fabrik. Om än det ändå är lite intressant.

Förresten lappen kolla ni bara cancer, inte alzheimer å andra neurologiska sjukdomar?

 

Ta det om kvickslivret med stor nypa salt, orkar inte faktakolla, det var bara ett exempel hur nåt kan va, inte menat som fakta. Så drick inte kvicksilver för att jag skrev så, jag skulle inte pröva.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg ni på nyheterna, i England ger de alla barnen influensavaccin via nässpray! Då undrar man ju innehåller det adjuvanser, aluminium t ex? Nån som vet? Eller kan ta reda på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg ni på nyheterna, i England ger de alla barnen influensavaccin via nässpray! Då undrar man ju innehåller det adjuvanser, aluminium t ex? Nån som vet? Eller kan ta reda på?

 

Om det är Fluenz det handlar om så innehåller det ingen adjuvans, ingen aluminium alltså rakt in i blodet och hjärnan:

http://www.astrazeneca.se/pressrum/pressmeddelanden-och-nyheter/Article/ssongsinfluensavaccin-fr-barn--nu-som-nsspray1

 

Hörde ni hon på teven sa att vi i Sverige inte har råd att vaccinera alla med det här medlet, det billigare med farliga aluminiumet i och som ger barn narkolepsi och andra kanske alzheimer det hade vi råd med men inte det här som bara ger lätta biverkningar, som England har råd med, jag trodde Sverige var ett rikare land, tydligen inte. Hellre hundra (?) barn med förstörda liv och spara några kronor.

Det här kan ju va en riktig fet skandal, Alix du som är gammal murvel du kunde väl skriva om detta, publicera i Borås tidning eller var du bor?

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm.. men ingen verkar bli upprörd? Det kanske tar tid innan de gör kopplingen spara pengar kontra riskera barns hela liv.

 

Alix var det ämnat till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pandemrix kostade ju multum, varav mycket kastades, och enda effekten, utöver att rädda sjuka åldringar, var ju en narkolepsiskandal hos barn som ännu rör upp känslorna. Svårt att se nyhetsvärdet med det som bakgrund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går inte på socialbidrag, förstår inte hur du kan dra den slutsatsen.

Då drar jag lika dåliga slutsatser som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går inte på socialbidrag, förstår inte hur du kan dra den slutsatsen.

Tänkte också på den möjligheten.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pandemrix kostade ju multum, varav mycket kastades, och enda effekten, utöver att rädda sjuka åldringar, var ju en narkolepsiskandal hos barn som ännu rör upp känslorna. Svårt att se nyhetsvärdet med det som bakgrund.

 

Experimentet med adjuvansen, skjuta aluminium i hela befolkningen, adjuvansen fanns ju för man inte tyckte sig ha råd och/eller tid att producera tillräckligt med det verkningsfulla penicillinet, och att man för att inte göra det dyrare inte tog varianten engelsmännen nu gör med näsvaccin utan adjuvans. Man skulle med facit i hand vilket alltid är lättare alltså ha antingen inte vaccinerat alla eller vaccinerat med dyrare och säkrare form utan aluminium el formaldehyd (som man ju länge vetat är problem med). Dock faller ju min sak lite om Fluenz inte fanns då.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att bara tänka det är något helt annat.

 

Men när du nu uttryckt det med ord så kan jag konstatera att du också dragit en felaktig slutsats.

Absolut. Men min kommentar kom sig av att du skrev

 

..förstår inte hur du kan dra den slutsatsen..

 

Så felaktig eller inte så ville jag påpeka att jag tänkte också i de banorna så visst går det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att jag var tvungen att sluta med aluminiumkastruller när jag fick induktionshäll. Innan dess hade jag förgiftats av dem i 25 år. Kanske därför jag är sjukpensionär. Vem vet.

Har man en frisk tarm så kan inte aluminiumjoner passera tarmväggen eftersom den är positivt laddad, men keleterar den från positiv jon till neutral genom t.ex Glyfosat som lagrats i din mat,Fluor,citrater eller läkemedel, genom att bädda in aluminiumjonen,kan den nu passera tarmväggen och blodhjärnbarriären för att till sist hamna i tallkotten och förstöra sömnen och leda till en massa andra problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Ollie Williams

Aluminium va... Återkommer i många sammanhang.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aluminium va... Återkommer i många sammanhang.

 

Jag kan inte minnas något om att aluminium skulle vara farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Ollie syftar på att jag misstänkte någon sida tillbaka på att aluminium kanske inte är så hälsosamt att få i blodbanan och därmed hjärnan. Hur bra det är att tillföra atmosfären har jag ingen aning om, men man kan undra om någon vet motsatsen egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-0-48852200-1459107287_thumb.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tror Ollie syftar på att jag misstänkte någon sida tillbaka på att aluminium kanske inte är så hälsosamt att få i blodbanan och därmed hjärnan. Hur bra det är att tillföra atmosfären har jag ingen aning om, men man kan undra om någon vet motsatsen egentligen.

Jag tänkte nog att den här tråden var mest lämpad i största allmänhet.

 

Jag vet inte om någon vet konsekvdnserna, men jag kan lova att vi inte behöver bekymra iss eftersom ingen sprutar ut det i atmosfären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du veta det? Ryssarna t ex har väl experimenterat spruta ut allehanda kemikalier i atmosfären, hur vet du vad alla länders regeringar och militär pysslar med i detalj så du kan garantera att det inte skett/sker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Om du nu är så orolig över aluminium så börja med att ta av dig hatten... :hihihi:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker en viss ironisering eller t o m förlöjligande över min upptäckt av aluminiumets kanske möjliga farlighet? Av flera medlemmar dessutom, undrar vad ni skulle tycka om jag förlöjligade och förminskade t ex psykiska sjukdomar t ex? Skulle det va lika roligt tycker ni? Nä tror inte det så behandla mig då på samma sätt som ni vill bli behandlade.




Här lite mer om någon är intresserad av lite fördjupning eller halkat in här utifrån via googling ang aluminium som adjuvans med mera: http://www.theoneclickgroup.co.uk/documents/vaccines/Vaccine%20Aluminium%20In%20CFS.pdf


Lite om aluminium som adjuvans och annan påverkan och hur mineralvatten kan minska kroppsinnehållet av densamme samt om aluminiumets samband med t ex Macrophagic myofasciitis (MMF) (https://en.wikipedia.org/wiki/Macrophagic_myofasciitis) (http://www.orpha.net/consor/cgi-bin/OC_Exp.php?Lng=GB&Expert=592) även de länkarna nämner adjuvanset.


Samt samband med Chronic fattige syndroms, dvs Kronisk trötthetssyndrom (ME/CFS) (https://sv.wikipedia.org/wiki/Kroniskt_tr%C3%B6tthetssyndrom) Inte helt olikt saker som utbrändhet etc tycker jag när man läser, frågan är hur många psykiska sjukdomar som kanske egentligen är fysiska, å kanske t o m kan förklaras av aluminiumförgiftning? Vem vet, inte jag, men jag skulle inte bli förvånad om man i framtiden om kanske bara några år skakar på huvuden över hur aningslösa och hur lite vi visste om aluminium idag och t o m lät experimentera med behandlingar på hela befolkningar med giftet. Ovanpå all annan påverkan.


Slutsats: Spara inte på mineralvatten. Jag kommer köpa mer alla fall.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...