Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vaccinera eller ej?


Semmelman
 Share

Ska du vaccinera dig mot svininfluensa?  

133 medlemmar har röstat

  1. 1. Ja ska du det?

    • Ja det ska jag
      58
    • Nej ska jag inte
      75

Denna omröstning är stängd för fler svar


Rekommendera Poster

Fast det är den väl lite, fler yngre har väl dött än i de tidigare?

Alldeles riktigt, och det är ju själva problemet med den här influensan - den slår ibland väldigt hårt mot unga människor som inte tillhör någon riskgrupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lutar nog mot att hoppa över vaccinationen. Dels för att jag aldrig vaccinerat mig tidigare mot influensa (varför börja nu helt plötsligt?), dels för att det här verkar vara en ganska lindrig form. Kanske även för att argumentet om att man får ett bättre immunskydd vid genomgången sjukdom i det fall svininfluensan skulle mutera och återkomma i en betydligt farligare form.

 

Och så är jag alltid skeptisk mot mass-hype/hysteri/mediaflås.

 

Jag resonerar på samma sätt, men jag inte bara lutar, jag har helt vält! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag eventuellt kan slippa smitta mina barn kommer jag att ta sprutan. :wub:

Samma här, samt att jag har kardiomyopati

så hjärtläkaren vill att jag ska vaccinera mig iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag eventuellt kan slippa smitta mina barn kommer jag att ta sprutan. :wub:

 

Skulle jag vaccinera mig så skulle det vara av den anledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-1256217629_thumb.jpg

 

http://www.expressen.se/halsa/1.1752107/la...radda-barns-liv

 

Läkare är oense om nyttan med att vaccinera

Såg att några t.o.m. dött innan de vaccinerats! Fräckt. :chockadskeptisk:

Skämt åsido - vaccinera ett helt folk och någon dör garanterat efter vaccinationen.

 

Att några läkare är oense är inte bra, men är vetenskapen oense?

Verkar inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lutar nog mot att hoppa över vaccinationen. Dels för att jag aldrig vaccinerat mig tidigare mot influensa (varför börja nu helt plötsligt?), dels för att det här verkar vara en ganska lindrig form. Kanske även för att argumentet om att man får ett bättre immunskydd vid genomgången sjukdom i det fall svininfluensan skulle mutera och återkomma i en betydligt farligare form.

 

Och så är jag alltid skeptisk mot mass-hype/hysteri/mediaflås.

 

Håller med.

 

+1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sällar mej till de som inte tycker det är nån bra idé att vaccinera sej. Jag talar av helt egoistiska skäl, mitt immunförsvar är bland de starkare, har bara varit på sjukhus en gång i mitt liv och då var det för att jag blev påkörd vid ett övergångsställe. Inte direkt nån sjukdom alltså. Riktigt sjuk har jag bara varit en gång och då var det vanlig flunsa när jag var 8-9 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att några läkare är oense är inte bra, men är vetenskapen oense?

Verkar inte så.

 

Menar du att läkare inte kan forska? De flesta som forskar inom medicin just läkare... För övrigt finns det delade meningar (som i alla frågor!) angående nyttan med den här typen av massvaccinering. Till exempel:

 

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3427795.svd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns bara en grupp som har intresse av att hålla igång en vaccinering..vilka tror ni det är?

LÄKEMEDELSBOLAGEN...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att vaccinera mig med anledning av att jag gjort det några år samt att jag fick lunginflammation för två år sedan och är sedan dess känslig i andningsapparaten. Så fort jag blir förkyld drar det ner i luftrören. Inte bra. :armskeptisk: Jag är inte speciellt uppskrämd över svinflunsan men jag konstaterar att den kan bli elakare än den vanliga.

...

För övrigt hörde jag från Kvinnojouren att de önskade att svininfluensan skulle braka loss rejält.... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

För övrigt hörde jag från Kvinnojouren att de önskade att svininfluensan skulle braka loss rejält.... :totaltgalen:

 

 

Nu är det nog andra svin de tänker på ska stryka med....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt hörde jag från Kvinnojouren att de önskade att svininfluensan skulle braka loss rejält.... :totaltgalen:

 

Ja, och hela detaljhandeln lider ju sedan länge av svinn-influensan... :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och hela detaljhandeln lider ju sedan länge av svinn-influensan... :propellerbaver:

. :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att läkare inte kan forska? De flesta som forskar inom medicin just läkare... För övrigt finns det delade meningar (som i alla frågor!) angående nyttan med den här typen av massvaccinering. Till exempel:

 

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3427795.svd

Tack, det var den jag läste tror jag.

 

Jag kommer att vaccinera mig med anledning av att jag gjort det några år samt att jag fick lunginflammation för två år sedan och är sedan dess känslig i andningsapparaten. Så fort jag blir förkyld drar det ner i luftrören. Inte bra. :armskeptisk: Jag är inte speciellt uppskrämd över svinflunsan men jag konstaterar att den kan bli elakare än den vanliga.

Hade lunginflammation oxå för två-tre år sen, dock inte haft några problem av det sen dess, undrar om jag av den anledning ska vaccinera mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade lunginflammation oxå för två-tre år sen, dock inte haft några problem av det sen dess, undrar om jag av den anledning ska vaccinera mig?

 

Jo då ska du göra det, är vad jag fått mig till del av läkare.

Som jag skrev tidigare är det rådet till frugan som också hade lunginflammation för några år sedan

 

tillägg:

Är du eller har varit rökare?

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då överlever jag denna gång för att dö nästa gång. :wacko:

 

 

Nej, rökt mycket sällan. Cigarr, alltså inget ner i lungorna.

Redigerad av Jochum
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller hysterin som piskas upp kan jag bara se två förklaringar till det - antingen att ekonomiska intressen ligger bakom eller att det är en jättelik övning från samhällets sida för att se om systemet håller om en verkligt allvarlig infektion skulle spridas som en pandemi.

 

Sverige hotas av två stora farsoter just nu. Den första är svininfluensan och den andra Anna Anka. Samma rabalder... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte ta sprutan när den ändå är gratis liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte ta sprutan när den ändå är gratis liksom...

 

Tja, det hade du fått veta om du bemödat dig med att läsa inläggen tidigare i tråden. Resonerar du på samma sätt med grankottar, förresten (De är ju gratis liksom så varför inte svälja ett par...)? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...