Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vaccinera eller ej?


Semmelman
 Share

Ska du vaccinera dig mot svininfluensa?  

133 medlemmar har röstat

  1. 1. Ja ska du det?

    • Ja det ska jag
      58
    • Nej ska jag inte
      75

Denna omröstning är stängd för fler svar


Rekommendera Poster

Dags att börja vaccinera hela befolkningen mot förkylningar då :chockadskeptisk:

Hå, hå, ja, ja! Det går att begränsa spridningen av enklare förkylningar och liknande med så små medel som bättre hygien och lite försiktighet. Kanske också CICdCms vision kan bli sann så småningom.

Mot dumhet kommer det nog aldrig något vaccin ... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst :) Jag bara retas lite :bultandehjarta:

 

Är man frisk och har ett väl fungerande immunförsvar så behöver man inte vara orolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra! Då är det en till som inte hjälper till med spridningen av influensan.

Med tanke på att det i mitt jobb sitter folk rakt bakom mig som ibland nyser lite hur som helst så tror jag inte handhygien hade hjälpt så mycket för att skydda mig.

 

Det var jobbigt att inte kunna sova på högersidan, dessutom hade ja lite konstiga feberdrömmar och frös ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att jag redan haft min Svininfluensa, idag fick vi reda på att barnbarnet nu genomgår den.

Skulle tippa på att han var smittbärare, eller jag, när han gav mig en blöt puss på mun i söndags.

 

På tisdan vakna jag med jäkla huvudvärk, men ingen feber, grabben hade feber, men visa inga tecken på förkylning eller annat, han kan ju ha haft huvudvärk också stackarn, men han var så utslagen av febern så han var helt väck

Snuvig och lite kass i magen har jag varit, men på benen.

Min huvudvärk har inte släppt helt, tagit 1-2 magnecyl varje dag, ingen tablett idag..ännu

 

Behöver inte tänka på att vaccinera mig. . :borstatanderna:

Inte barnbarnet heller, nu får han ett gott grundskydd till nästa gång influensan slår tilll

 

Frugan visar inga tecken alls på att få den..än

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en juice som innehåller några bakterier som de säger förkortar förkylningslidandet, man vet ju aldrig, en dag kommer man på nåt som funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Höll ju på att glömma, föll till föga och gick igår, hade huvudvärk och lite trötthet hela dan idag. Men jag tänkte att det kunde va skönt att slippa en influensa, så kul är det inte att va dödssjuk en-två veckor. Sen så är ju nästan alla vaccinerade så man lär ju inte få influensan och då är det näst bästa att ta vaccinet alla fall, bättre än att inte ta och inte få influensan - inför nästa gång, då har man ju motionerat systemet lite alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hur går det med er så här en tid efteråt? Själv mår jag bra och har inte blivit sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med er så här en tid efteråt? Själv mår jag bra och har inte blivit sjuk.

 

 

Vaccinerad och symtomfri!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De säger i media här att nu är så många vaccinerade så spridningen har stoppats.

 

Jag har istället fått en utdragen förkylning som inte vill sluta, men jag undrar lite hur känns det om man får svininfluensan och är vaccinerad en gång (då två ska ge fullgott skydd), blir man inte lite sjuk då, så min förkylning alltså kanske är själva svininfluensan light?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De säger i media här att nu är så många vaccinerade så spridningen har stoppats.

 

Jag har istället fått en utdragen förkylning som inte vill sluta, men jag undrar lite hur känns det om man får svininfluensan och är vaccinerad en gång (då två ska ge fullgott skydd), blir man inte lite sjuk då, så min förkylning alltså kanske är själva svininfluensan light?

 

Eller oxå så lider du av biverkningar från vaccineringen. Hade du hoppat över den hade du kanske varit frisk som en nötkärna nu... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O så läste jag nånstans om det hela igår, att varningsklockorna som ringt ang. H1N1 nu har tystnat.

 

Ja, det tackar man för. Det måste väl ända vara rekord i antal skrivna spaltkilometer per dödssjuk person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Nu sa statsepidemilogen att faran var över tack vare god handhygien och att så många vaccinerat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller oxå så lider du av biverkningar från vaccineringen. Hade du hoppat över den hade du kanske varit frisk som en nötkärna nu... :)

Nja, osäkert, tror det gick ett par veckor emellan. Osså tror jag jag smittades av tjejen, fast det mottalar ju att det skulle va svininfluensa light.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De säger i media här att nu är så många vaccinerade så spridningen har stoppats.

 

Jag har istället fått en utdragen förkylning som inte vill sluta, men jag undrar lite hur känns det om man får svininfluensan och är vaccinerad en gång (då två ska ge fullgott skydd), blir man inte lite sjuk då, så min förkylning alltså kanske är själva svininfluensan light?

 

Det sista som var sagt om antalet är att en vaccinering ska räcka för normalt friska personer. Huruvida din förkylning kom sig av sprutan är väl svårt att säga. Men helt klart är att väldigt många blev klena en tid av den, inklusvie mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ovaccinerad och symptomfri

Samma här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här!

 

Tacka mig. Det är bara för att jag offrat mig. Plus några tusen till. ^_^

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O samma här. ^_^

 

Och här också.

Jag funderar dock, var det någonsin så illa? Jag känner EN person som haft svinis, och det var innan det kom på modet att ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barnbarnet, snart 3 år, fick konstaterad svininfluensa, han var rätt utslagen, och gick ner ett par kg, p.g.a vätsebrist enl mamman.

Han hämtade sig på 3 dygn, själv fick jag antagligen en släng av den, huvudvärk i några dagar, som lätt trycktes tillbaka med Magnecyl, lite hängig var jag dock.

Frugan var helt symptomfri, ändå var det hon som vårdade barnbarnet hela tiden, inklusive de två dygn han låg på isolering på Östra sjukhuset.

 

Övriga barn på dagis verkar ha sluppit det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barnbarnet, snart 3 år, fick konstaterad svininfluensa, han var rätt utslagen, och gick ner ett par kg, p.g.a vätsebrist enl mamman.

Han hämtade sig på 3 dygn, själv fick jag antagligen en släng av den, huvudvärk i några dagar, som lätt trycktes tillbaka med Magnecyl, lite hängig var jag dock.

Frugan var helt symptomfri, ändå var det hon som vårdade barnbarnet hela tiden, inklusive de två dygn han låg på isolering på Östra sjukhuset.

 

Övriga barn på dagis verkar ha sluppit det..

Då verkar det ju inte vara så smittsamt ändå. Eller var alla personer han träffade redan vaccinerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...