Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, ronny säger:

Det gör du rätt i

jag skall ta min 1a höstpromenad i morgon 

Och jag funderar på att börja träna igen (ute i köket). Har varit lat sedan i somras.

Blev inspirerad av Michael Mosley och hans podcast-avsnitt "träna mindre men oftare". :D 

 

https://podcasts.apple.com/se/podcast/just-one-thing-with-michael-mosley/id1560369423?i=1000534773008

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, ronny säger:

Slitsamt jobb 

Döh! x2 :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade halv sex av en mardröm (och ljud utifrån?). Men hade ändå sovit okej (typ 6,5 timme eller lite till). Nu sitter jag dock och gäspar. Tristare väder idag. Fast mer normalt för årstiden. Vilket jag faktiskt inte har något emot, var tid har sin charm. ^_^ 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Alix säger:

Vaknade halv sex av en mardröm (och ljud utifrån?). Men hade ändå sovit okej (typ 6,5 timme eller lite till). Nu sitter jag dock och gäspar. Tristare väder idag. Fast mer normalt för årstiden. Vilket jag faktiskt inte har något emot, var tid har sin charm. ^_^ 

Samma här men inga mardrömmar denna natt men ändå vaknat tidigt, före väckarklockan (Läggdags i iPhone).

De där oljuden eller händelserna i mardrömmarna kommer när jag inte mår mentalt bra men det går alltid över efter upp och ner i cykler. Det ringer på från dörren, någon tänder en strålkastare, någon bryter sig in i lägenheten... <_< 

Sommaren har varit annorlunda men skön.

Är nu fullt beredd på nästa årstid.

Det riktigt positiva är höstens stora händelser med Apple och NASA. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par dagar med alldeles för hårt arbete för mig vilket resulterat i värk, dålig sömn och hög stressnivå. Men det var det värt. Det blev mycket gjort och det gick fort eftersom jag kunde serva byggarn med murbruk och kaffe och vad än annat som behövdes. Jag sparade nog in en arbetsdag totalt, vilket blir en bunt tusenlappar. Sen hade jag bara tillgång till han som är murarfantom denna vecka.

...

Men nu är allt klart för kakelnissen! Det är som ljuv musik i mina öron. Allt kakel har vi hemma och kostade oss ca 600:-. Klinkers går på 3,000:- och resten på 35,000:- för tätskikt,  jobb och annat.

...

Beställde en minigolvvärmecentral och jag visste de var dyra men jag får ta en lugnande tablett när jag hämtar den på grossisten. Enligt priset är den gjord av guld, rökelse och myrra. :stjarnsmall:

...

Enligt den nyaste revisionen 18.3.4.5 av vår plan så är nog allt klart till nyår. Nyår 21-22 alltså.....default_laugh.png.eacfe40388ac9cec9c6d8582a60e263a.png

Redigerad av Axelman
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Är inte det 31–1? :P 

Leksand-Brynäs!!

🤪

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, ronny säger:

Det gör du rätt i

jag skall ta min 1a höstpromenad i morgon 

Det kändes skönt att komma ut 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Det är det! Varje gång!

Absolut !

man får vänja sig med att mulet är ok

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, ronny säger:

Absolut !

man får vänja sig med att mulet är ok

Bara att få finnas till, dra ett djupt andetag av den kalla, väldoftande höstluften, njuta av livet i alla lägen helt enkelt! :) 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mötte en elhybridbil som verkade ha fel på ljuddämparen. Bilen växlade lite godtyckligt mellan i stort sett ljudlös gång och inte alls ljudlös gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, ronny säger:

Det kändes skönt att komma ut 

 

2021-09-05 23:14, ronny säger:

Våren och hösten är de svåraste månader att klara av tv mässigt 

ingen friidrott och ingen vinterstudio…

Du verkar klara TV-bristen bra. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Det kändes skönt att komma ut 

Jag gick till hundgården med min vovve.  Det är en bit att gå till den så vi fick motion båda 2.  

/Maria

 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

 

Du verkar klara TV-bristen bra. :) 

Ja än så länge är det mer sommar än höst då går det bra 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte batteri på min Iphone nyss. Tog väl lite hårdhänt ur det gamla så det sprang lite läck. Det blåstes upp lite och blev varmt. Ut med det på ett aluminiumlock utanför porten. Men det kallnade rätt snabbt. Tur att det var gott och väl under 25 procent. Svor en hel del över de små delarna som skulle på plats. Tålamod är inte min starkaste gren. Men jag har gjort det förr. Nu är det dock klart med allt.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Kommer på SVT nästa lördag

 

728AB700-CF76-4276-845A-EC6AC73D664A.jpeg

Last night of the proms på radio låter nästan lika meningsfullt som syntolkad porrfilm.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Elin84 säger:

Tack så himla mycket Alix & Stereotypen, det löste sig tack vare er hjälp!

Välkommen till forumet @Elin84

hoppas att du kommer att trivas!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-09-11 23:40, Mattiasgbg säger:

Last night of the proms på radio låter nästan lika meningsfullt som syntolkad porrfilm.

Jag måste ha missat något under skolundervisningen @Telly82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

54DCA78D-7D3A-4AFB-ADDE-574E23901DB2.jpeg.955e5d33deae1ec0bba770d21321f8be.jpeg

 

Bullshit. Det blev en massa skräpfiler (orphaned files) när mobilen inte klarade av att stänga av iCloud bildbibliotek på rätt sätt. :superirriterad:

Då är Falköping värre denna gång. :P 

 

IMG_8137.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Då är Falköping värre denna gång. :P 

 

IMG_8137.png

Gräsligt. Kolla min Iphone med IOS 15 som jämförelse.

 

IMG_2791.png.9d2b425daca6f8434f38dccd8698f13a.png

 

Se jämförelse mellan min gamla mobil (höger) och den relativt nyinstallerade (vänster). Då överförde jag ändå innehållet från den gamla till den nya via assistenten. IOS verkar har en rent hemsk lagringshantering. :armskeptisk:

 

Lagring.thumb.jpg.9486e9f201c68b0e22976189670e3ef1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Gräsligt. Kolla min Iphone med IOS 15 som jämförelse.

 

IMG_2791.png.9d2b425daca6f8434f38dccd8698f13a.png

 

Se jämförelse mellan min gamla mobil (höger) och den relativt nyinstallerade (vänster). Då överförde jag ändå innehållet från den gamla till den nya via assistenten. IOS verkar har en rent hemsk lagringshantering. :armskeptisk:

 

Lagring.thumb.jpg.9486e9f201c68b0e22976189670e3ef1.jpg

Jag skulle inte bekymra mig så mycket över det därför att systemet behöver lagra för att undvika långsammare delar som nätverket. Effektivitet.

Andra systemdata tycks för mig ändra sig kraftigt över tid, antagligen på grund av det systemet håller på med, levererar tjänster så effektivt den kan.

 

IMG_8139.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...