Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Det blev en svart iPhone 12 mini.   

neo.gif

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag tänkt filma en del med Minin så beställde jag ett kit Røde vlog som MW rekommenderade tidigare i år. Till min förvåning var det extra extrapris på iOS-varianten hos Inet!

 

Skärmavbild 2021-09-18 kl. 16.58.36.png

 

Skärmavbild 2021-09-18 kl. 17.01.27.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Axelman säger:

Eftersom jag tänkt filma en del med Minin så beställde jag ett kit Røde vlog som MW rekommenderade tidigare i år. Till min förvåning var det extra extrapris på iOS-varianten hos Inet!

 

Skärmavbild 2021-09-18 kl. 16.58.36.png

 

Skärmavbild 2021-09-18 kl. 17.01.27.png

Kul förstår jag. Jag kan se sådana lyckosamma sammanträffanden som ett tecken från ovan. Att jag gjort rätt helt enkelt. Då känns det extra bra.

 

Ha det så roligt! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Eftersom jag tänkt filma en del med Minin så beställde jag ett kit Røde vlog som MW rekommenderade tidigare i år. Till min förvåning var det extra extrapris på iOS-varianten hos Inet!

 

Skärmavbild 2021-09-18 kl. 16.58.36.png

 

Skärmavbild 2021-09-18 kl. 17.01.27.png

Är du säker att du ska iOS - versionen? Om jag förstod reklamfilmen är USB-c avsedd för android och iPhone med USB-c.

 

Vilken typ av kontakt har iPhone 12 mini?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, boevil säger:

Är du säker att du ska iOS - versionen? Om jag förstod reklamfilmen är USB-c avsedd för android och iPhone med USB-c.

 

Vilken typ av kontakt har iPhone 12 mini?

 

 

 

Lightning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Eftersom jag tänkt filma en del med Minin så beställde jag ett kit Røde vlog som MW rekommenderade tidigare i år. Till min förvåning var det extra extrapris på iOS-varianten hos Inet!

 

Skärmavbild 2021-09-18 kl. 16.58.36.png

 

Skärmavbild 2021-09-18 kl. 17.01.27.png

Vilket klipp! Jag köpte bara mikrofonen som ingår i kitet för några månader sedan. Kostade ungefär samma peng som du fick ge för hela kitet. Micken är kanonbra!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, DittDatt säger:

Vilket klipp! Jag köpte bara mikrofonen som ingår i kitet för några månader sedan. Kostade ungefär samma peng som du fick ge för hela kitet. Micken är kanonbra!

Nice! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En större fiberkanal grävdes av* i Kinnatrakten igår förmiddag. Internet räknas vara tillbaka kl 21 ikväll. Min Big Sur-moddade mini stöder inte WiFi via Iphone, men Iphone-USB funkar liksom internetdelning via minin. Jag har GB (inte glassen) så det räcker. Sedan får jag samla surfpott igen.

 

*Rätt så säkert av de som bygger om järnvägen eftersom avgrävningen skedde strax intill spåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag väl inte glömma mina stackars uttorkade blommor. En gång i veckan, varje söndag när jag kommer hem. :nerd:

 

5D5ADC7B-32B8-4066-BBDC-6F9BED6D6B8B.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, ronny säger:

En sak som @mikaellq sällan missar 

 

74A48521-FDAE-4E5D-B022-64F814829AD8.jpeg

Inte en chans! 😄

Va roligt det ska bli, eller hur Ronny?! :galetglad:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.thumb.png.d9d828680369efbb7b3913499fbd1160.png

 

Jag förbereder ominstallation av Big Sur på min mini Late 2012. OpenCore Legacy Patcher (OCLP) gör ett grundligare jobb med support av alla funktioner än Patched Sur, men det är krångligare med Terminalen. Fast det gör mig inte så mycket, jag är rätt van. Bland annat får jag stöd för internetdelning via mobilen med WiFi. Det hade varit bra igår när kabeln var avgrävd (avhjälpt nu). Men även andra funktioner stöds, liksom att övergången till kommande Monterey blir mycket enklare. Just nu laddas Big Sur 11.6 ned och görs i ordning för att läggas på USB-sticka.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

dump.thumb.png.d9d828680369efbb7b3913499fbd1160.png

 

Jag förbereder ominstallation av Big Sur på min mini Late 2012. OpenCore Legacy Patcher (OCLP) gör ett grundligare jobb med support av alla funktioner än Patched Sur, men det är krångligare med Terminalen. Fast det gör mig inte så mycket, jag är rätt van. Bland annat får jag stöd för internetdelning via mobilen med WiFi. Det hade varit bra igår när kabeln var avgrävd (avhjälpt nu). Men även andra funktioner stöds, liksom att övergången till kommande Monterey blir mycket enklare. Just nu laddas Big Sur 11.6 ned och görs i ordning för att läggas på USB-sticka.

Allt det där gick smidigt (bara man läser innantill och gör som det står) och nu funkar internetdelning via mobilen med WiFi. Även Sidecar, exempelvis, men det behöver jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Allt det där gick smidigt (bara man läser innantill och gör som det står) och nu funkar internetdelning via mobilen med WiFi. Även Sidecar, exempelvis, men det behöver jag inte.

Jo, det gör du. Du har bara inte insett det.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jo, det gör du. Du har bara inte insett det.

Okej. I'll rephrase, your Honour: Just nu har jag ingen nytta av funktionen. :P 

Redigerad av Alix
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

dump.thumb.png.d9d828680369efbb7b3913499fbd1160.png

 

Jag förbereder ominstallation av Big Sur på min mini Late 2012. OpenCore Legacy Patcher (OCLP) gör ett grundligare jobb med support av alla funktioner än Patched Sur, men det är krångligare med Terminalen. Fast det gör mig inte så mycket, jag är rätt van. Bland annat får jag stöd för internetdelning via mobilen med WiFi. Det hade varit bra igår när kabeln var avgrävd (avhjälpt nu). Men även andra funktioner stöds, liksom att övergången till kommande Monterey blir mycket enklare. Just nu laddas Big Sur 11.6 ned och görs i ordning för att läggas på USB-sticka.

3 timmar sedan, Alix säger:

Allt det där gick smidigt (bara man läser innantill och gör som det står) och nu funkar internetdelning via mobilen med WiFi. Även Sidecar, exempelvis, men det behöver jag inte.

Nu har jag dessutom aktiverat SIP och SBM, vilket var lite motsträvigt. Fick snabbt hjälp av OCLP-kommuniteten via Discord. Där har jag aldrig varit förut, och det kändes lite obekvämt. Men värt! Man ska inte ta lätt på säkerheten, eller hur @mikaellq! :skondans:

 

dump.jpg.7cd49db54d689029b022aefc59fb429d.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Nu har jag dessutom aktiverat SIP och SBM, vilket var lite motsträvigt. Fick snabbt hjälp av OCLP-kommuniteten via Discord. Där har jag aldrig varit förut, och det kändes lite obekvämt. Men värt! Man ska inte ta lätt på säkerheten, eller hur @mikaellq! :skondans:

 

dump.jpg.7cd49db54d689029b022aefc59fb429d.jpg

Nä jag har fått intrycket av att vi båda sjunger hymner till säkerhetens ära.

Inloggningar och identifikation (två-lösenords) är bara en del av en större helhet.

 

Kravet på virtuella fästningar, i praktiken ogenomträngliga, bara växer.

Vi är visserligen inte del av denna industri som ställer dessa enorma krav på säkerheten men vi måste iallafall få del av det som kunder hos ett av de största elefanterna. 

 

Ikväll blir roligt! :galetglad:

 

Jag vet dock inte om det kommer någon Monterey. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis kollat igenom sista avsnittet av The Morning show ( 1:a säsongen) på Apple TV

Förbannat bra serie, har ni missat den så kolla in den..

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis monterat golvvärmecentralen i badrummet i källaren. Sätter sprutt på den i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Axelman säger:

Precis monterat golvvärmecentralen i badrummet i källaren. Sätter sprutt på den i morgon.

När vi lät montera golvvärme i ett nygjutet och nykaklat badrumsgolv så fick vi rekommendationen att inte slå på värmen förrän efter minst 30 dagar. Detta för att betongen skulle brinna färdigt opåverkat av värme. Vi väntade 60 dagar och det håller än, efter 10 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Pocahontas säger:

Precis kollat igenom sista avsnittet av The Morning show ( 1:a säsongen) på Apple TV

Förbannat bra serie, har ni missat den så kolla in den..

Vad för typ av serie är det? Komedi? Tragedi? Dokumentär? Thriller?

Vad handlar den om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Telly82 säger:

Vad för typ av serie är det? Komedi? Tragedi? Dokumentär? Thriller?

Vad handlar den om?

Intriger runt ett morgonteveprogram. Lite metooooooo osv. Jennifer Aniston och Reeeeese with her spoon producerar och huvudrollar.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Intriger runt ett morgonteveprogram. Lite metooooooo osv. Jennifer Aniston och Reeeeese with her spoon producerar och huvudrollar.

Och vilken genre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...