Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

11 minuter sedan, mikaellq säger:

Du kan vara helt lysande i din klarsyn Alix, när du vill. :ThumbsUp:

Har inte ni två skaffat ett rum än ???

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Alix säger:

Tack. Tror jag. :D 

Ingen dold illvilja utan uppriktigt menat.

Du fångade tanken perfekt i en enkel mening som dessutom är en smula poetisk.

Jag såg det direkt och intellektuellt uppskattade det.

 

Sanningen måste kunna uttryckas enkelt, annars har man inte förstått. Filosofiskt. Du har förstått. ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Ingen dold illvilja utan uppriktigt menat.

Du fångade tanken perfekt i en enkel mening som dessutom är en smula poetisk.

Jag såg det direkt och intellektuellt uppskattade det.

 

Sanningen måste kunna uttryckas enkelt, annars har man inte förstått. Filosofiskt. Du har förstått. ?

Jo, tack, fast berömmet kan tolkas som att när jag inte vill* vara klarsynt så är jag inte heller det. :) 

 

*Och där anar jag att läsaren själv värderar att så är fallet.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, lappen71 säger:

Fello går i Telias nätverk. Om 50kr är en dealbreaker kan jag bara beklaga över din dåliga ekonomi. 
 

Förbrukas datan snabbare? Om användarmönstret är detsamma hur kan datan ta slut snabbare?

Jag har alltid förbrukat i stort sett samma mängd varje månad och bara för att jag har snabbare hastighet tar inte datan slut. 
Däremot laddas sidor, uppdateringar, nedladdning från mitt bildbibliotek, iCloud Drive, mail bilagor snabbare. 
 

För att vara en person som gillar teknik är du väldigt bakåtsträvande i detta. 
Kan det vara så att datorköpet var för dyrt ?

Som jag nyss förklarat, skillnaden i fart mellan 10 Mb/s och 100 märks knappt när man som jag mest surfar och dessutom skalat bort stort sett allt överflöd, exempelvis reklam som förmodligen tar mer data än du tror.

 

Som jag ser det (men förmodligen inte du) så har jag attackerat problemet med hjärna, inte hjärtat som du ständigt gör.

 

"En del förstår inte att folk kan nöja sig med billigt bröd när det finns dyra bakelser."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du argumenterar med en som skryter om att han slösar pengar för att han har råd med det. Det är nog tämligen omöjligt att få honom att förstå att 600 kronor per år också är pengar.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Hallon för det är billigt. Har inget behov av mer. Kör 100/10 fiber i datorn och där blir det skillnad som jag har nytta av.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, mikaellq säger:

Som jag nyss förklarat, skillnaden i fart mellan 10 Mb/s och 100 märks knappt när man som jag mest surfar och dessutom skalat bort stort sett allt överflöd, exempelvis reklam som förmodligen tar mer data än du tror.

 

Som jag ser det (men förmodligen inte du) så har jag attackerat problemet med hjärna, inte hjärtat som du ständigt gör.

 

"En del förstår inte att folk kan nöja sig med billigt bröd när det finns dyra bakelser."

Jag är inte alls förvånad över argumentationen för den har jag hört tidigare och oftast sp kommer den från äldre personer.

"Vad ska jag med 3G till när 2G räcker för mig"

"Vad ska jag med 4G till när 3G räcker för mig"

"Vad ska jag med Fiber till när ADSL räcker för mig"

 

???

 

Whatever floats your boat

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag är inte alls förvånad över argumentationen för den har jag hört tidigare och oftast sp kommer den från äldre personer.

"Vad ska jag med 3G till när 2G räcker för mig"

"Vad ska jag med 4G till när 3G räcker för mig"

"Vad ska jag med Fiber till när ADSL räcker för mig"

 

???

Varför ska jag nöja mig med det andra eller tredje bästa när jag kan impa på grannen med det allra bästa OCH dyraste? ???

 

Jag delar inte din mentalitet, "hjärtat", utan använder istället hjärnan och likt tidigare talare i tråden använder ett snabbt 100/100 fiber när jag kommer hem.

 

Det går dessutom långa perioder jag knappt använder mobildata alls. Varför då lägga mer pengar på det än nöden kräver?

 

Hallons billigaste känns som helt perfekt kompromiss, för mig.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Varför ska jag nöja mig med det andra eller tredje bästa när jag kan impa på grannen med det allra bästa OCH dyraste? ???

 

Jag delar inte din mentalitet, "hjärtat", utan använder istället hjärnan och likt tidigare talare i tråden använder ett snabbt 100/100 fiber nätet jag kommer hem.

 

Det går dessutom långa perioder jag knappt använder mobildata alls. Varför då lägga mer pengar på det än nöden kräver?

 

Hallons billigaste känns som helt perfekt kompromiss, för mig.

Konstaterar bara att du betalar dyrt för dålig hastighet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag är inte alls förvånad över argumentationen för den har jag hört tidigare och oftast sp kommer den från äldre personer.

"Vad ska jag med 3G till när 2G räcker för mig"

"Vad ska jag med 4G till när 3G räcker för mig"

"Vad ska jag med Fiber till när ADSL räcker för mig"

 

???

 

Whatever floats your boat

Det där är ju en ganska korkad summering. Bara för att jag inte vill ha det bästa och dyraste hela tiden så är jag inte korkad. Eftersom gårdagens teknik är billigare och räcker till många gånger, så duger det utmärkt att hålla sig där. Men jag förstår hur du menar också. Vi som inte är stenrika får ju prioritera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Axelman säger:

Det där är ju en ganska korkad summering. Bara för att jag inte vill ha det bästa och dyraste hela tiden så är jag inte korkad. Eftersom gårdagens teknik är billigare och räcker till många gånger, så duger det utmärkt att hålla sig där. Men jag förstår hur du menar också. Vi som inte är stenrika får ju prioritera.

Inte någon gång har jag nämnt korkad ?

Jag konstaterade att han betalar dyrt för vad han får. Har man råd att köpa en redan föråldrad dator för 27000kr har man råd med 600kr/år. Förlåt glömde att medelåldern här är mumie ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Axelman säger:

Vi som inte är stenrika får ju prioritera.

Vad pratar du om? Du har flera milljoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Inte någon gång har jag nämnt korkad ?

 

Nej. Men jag tyckte summeringen var korkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Vad pratar du om? Du har flera milljoner.

Jepp! Mångmiljonär men knappt ett öre kontant! Friherre och fastighetsmogul Axelman.rofl.gif.963c7074070f18da4ea85875cc847b42.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, lappen71 säger:

Förlåt glömde att medelåldern här är mumie ?

Vet du vad kryddor, oljor och linnedukar kostar nu för tiden!?rofl.gif.031a3890e73554d3c1a747abf63993d8.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-03-16 10:07, Alix säger:

Jag deklarerade nyss i Skatteverkets app. Tog det ens en minut? Smidigt. :) 

När det handlar om att samla in medborgarnas pengar arbetar staten effektivt.

5 timmar sedan, lappen71 säger:

Det där är ju pissdåligt ? 

Hur mycket betalar du för det där?

Gissningsvis är det den hastigheten han har hemma, vilket kan bero på hur huset är utformat. Det är dock inte särskilt intressant om man har wifi, helst också wifi-samtal.

Jag kollade just min egna mobiluppkoppling från min standardplats i soffan. Siffrorna var marginellt bättre än de på bilden. Masten jag tror mig vara kopplad mot finns nästan två kilometer utanför fönstret, tyvärr finns det lite terräng som dämpar. Jag har närmare till andra master, men då ska kraftiga väggar och andra hus penetreras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

När det handlar om att samla in medborgarnas pengar arbetar staten effektivt.

Så är det. Och neka folk sjukpenning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

När det handlar om att samla in medborgarnas pengar arbetar staten effektivt.

Dom är lika snabb på dela ut pengar till mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Dom är lika snabb på dela ut pengar till mig ?

Det beror bara på att du varit snäll och lånat ut dem till staten ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det beror bara på att du varit snäll och lånat ut dem till staten ett tag.

Blir så när man har flera ekonomiska åtaganden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Murar och putsar på i snigelfart. Putsa är nåt jag är okunnig i men om man gör det sakta så går det. Nu är det avbrott för kaffe!! DET kan jag! default_laugh.png.c8b818ac37bf8a1986eae3e10a1ecdd7.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska det blir såndär hjärndödsafari i stan som ska protestera mot att corona inte finns. Så här var det inte innan vi falubor började få vatten från Borlänges vattentäkt.:pinch:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

pussel färdigt

 

 

IMG_0949.jpg

Det var ett tag sedan jag la det... eller näh, annan bild!

27765204-84AE-4A6A-B69A-2AF3A0215D91.thumb.jpeg.8d1efc5a91cd22871170eef2337f9cb4.jpeg

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på min mors begravning idag. Vi var 5 generationer i livet fram till 28/2. Därmed är vi en generation mindre i släkten och nu är jag äldst (75). Känns lite vemodigt på flera sätt men så är ju livet.

  • Ledsen 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...