Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Je tog frugan och for upp på bästa utsikten i Falun och kollade in kvällen. 

Skärmavbild 2021-03-23 kl. 20.37.21.png

Skärmavbild 2021-03-23 kl. 20.37.04.png

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Mellansonen hade ett handtag som inte läckte som passar tvätten. Så nu är det keybordets tur.

Hur ska du koppla ihop handtaget med keyboarden och till vad nytta? :fundersam: 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har äntligen hittat nåt att glo på. Har redan tröttnat på Losing Alice men ska väl titta färdigt iallafall.

Som med så mycket annat, som att hitta kanaler på Telegram, är att hitta bra filmer på tv bäst gjort på nätet.

Amazing Stories av mästaren Steven Spielberg blir nästa att se på.

Kanske inte blir lika mycket avbrott och titta på klockan, "är det inte slut snart?".

 

https://www.lifewire.com/best-shows-on-apple-tv-plus-5089213

 

Amazing Stories.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Telly82 säger:

Hur ska du koppla ihop handtaget med keyboarden och till vad nytta? :fundersam: 

:fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Kollade vidare på keybordkartongen. Nypris var över 4 lakan (!) så det är inget skräp. Cubase var bundlat men ingen cd fanns med. Undrar hur man går vidare. :fundersam: Får väl jacka in den i Airen och hoppas på det bästa.

Om det är ett midikeyboard med usb-anslutning behöver du inga drivrutiner eller annat jox. Funkar med generella drivisar som finns i Mac OS. Däremot behöver du ett program med mjukvarusyntar att driva och har du inga högre ambitioner räcker ju Garageband långt. Dyker keyboardet inte upp i Garageband av sig självt kan du behöva lägga till enheten i Ljud/Midi-inställningar som ligger i mappen Verktygsprogram. Inte ett särskilt intuitivt gränssnitt är väl det snällaste man kan säga om det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Telly82 säger:

Hur ska du koppla ihop handtaget med keyboarden och till vad nytta? :fundersam: 

Han kanske satsar på en hit i denna genre:

https://www.youtube.com/watch?v=eB0aROCl530

 

(verkar vara slumpmässigt om youtube-länkar visas som bild eller inte)

Redigerad av DittDatt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, DittDatt säger:

Om det är ett midikeyboard med usb-anslutning behöver du inga drivrutiner eller annat jox. Funkar med generella drivisar som finns i Mac OS. Däremot behöver du ett program med mjukvarusyntar att driva och har du inga högre ambitioner räcker ju Garageband långt. Dyker keyboardet inte upp i Garageband av sig självt kan du behöva lägga till enheten i Ljud/Midi-inställningar som ligger i mappen Verktygsprogram. Inte ett särskilt intuitivt gränssnitt är väl det snällaste man kan säga om det...

Har inte provat än, men min ytterst begränsade erfarenhet säger ungefär det du säger. Tack för stödet i denna hårda musikvärld. default_laugh.png.0aa7dd71e1a1f885aa2607afe6dc3ea6.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Axelman säger:

Carwash yeah! Jättekul! default_laugh.png.57838820279be4c3bd854d15c84bb5ff.png Nä, snarare i ett gathörn med min gitarr.

 

 

Eller som den här killen. Inte i gathörn kanske, men ganska imponerande ändå...

 

Redigerad av DittDatt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Eller som den här killen. Inte i gathörn kanske, men ganska imponerande ändå...

 

Wow!! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska skaffa nya rakgrejer.

Det har hänt saker sedan jag slutade raka mig, 2012. Hittade bra priser på svenska Amazon. Det är Philips som säljer direkt, fraktfritt. Philips oneblade pro.

Måste börja raka mig sommartid åtminstone för att behandla hudåkommor i skäggbotten. Men också för att skägget är så himla grått numera. Jag ser äldre ut i onödan, tycker jag, eftersom håret knappt har grånat alls (plus att det sitter kvar). Alltid lurar det någon...

Jag ska klippa mig också. Tänkte skaffa hästsvans ett tag, men jag klarar inte det, efter att ha varit kortklippt i mer än 40 år.

Fåfängan får ha sin gräns.
Det får bli fagning i april eller maj. Värmens ankomst avgör.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yngsta dottern promenerade härifrån med min gamla Imac ikväll. Hon får ont i nacken av att jobba med sin MBA. Alltid kul om Imacen kan komma till användning. Trivs hon med en stationär får vi fixa något bättre till henne.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Yngsta dottern promenerade härifrån med min gamla Imac ikväll. Hon får ont i nacken av att jobba med sin MBA. Alltid kul om Imacen kan komma till användning. Trivs hon med en stationär får vi fixa något bättre till henne.

Alltid kul att se en nöjd kund!

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Jag ska skaffa nya rakgrejer.

Det har hänt saker sedan jag slutade raka mig, 2012. Hittade bra priser på svenska Amazon. Det är Philips som säljer direkt, fraktfritt. Philips oneblade pro.

Måste börja raka mig sommartid åtminstone för att behandla hudåkommor i skäggbotten. Men också för att skägget är så himla grått numera. Jag ser äldre ut i onödan, tycker jag, eftersom håret knappt har grånat alls (plus att det sitter kvar). Alltid lurar det någon...

Jag ska klippa mig också. Tänkte skaffa hästsvans ett tag, men jag klarar inte det, efter att ha varit kortklippt i mer än 40 år.

Fåfängan får ha sin gräns.
Det får bli fagning i april eller maj. Värmens ankomst avgör.

Aldrig haft skägg, det kliar. Märker det när jag är sjuk och inte rakat mig på några dagar. Och så är det (alltför) glest mellan stråna på kinderna och halsen, så det skulle inte se snyggt ut.

Kortklippt har jag varit sedan jag lämnade tonåren bakom mig. Och var aldrig långhårig "på riktigt" ens då.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Yngsta dottern promenerade härifrån med min gamla Imac ikväll. Hon får ont i nacken av att jobba med sin MBA. Alltid kul om Imacen kan komma till användning. Trivs hon med en stationär får vi fixa något bättre till henne.

Min mor ska få ärva min iMac 27, 2011. Hennes iMac 24, 2007 vet jag inte vad jag ska göra med. Hårddisken i den är på 350 GB och FRUKTANSVÄRT långsam och så är det bara 3 GB RAM i den. Har själv en likadan, fast med snabb mekanisk disk på 2 TB och 4 GB RAM som jag pensionerade förra året.

Är det värt besväret att tömma dem och ge till Erikshjälpen? Eller ska jag ta fram släggan på diskarna och sedan till skroten?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Min mor ska få ärva min iMac 27, 2011. Hennes iMac 24, 2007 vet jag inte vad jag ska göra med. Hårddisken i den är på 350 GB och FRUKTANSVÄRT långsam och så är det bara 3 GB RAM i den. Har själv en likadan, fast med snabb mekanisk disk på 2 TB och 4 GB RAM som jag pensionerade förra året.

Är det värt besväret att tömma dem och ge till Erikshjälpen? Eller ska jag ta fram släggan på diskarna och sedan till skroten?

Med Lubuntu, varsin SSD och maxat RAM på 6 GB kan det blir lite fart på dem och de orkar mer! Funkar att surfa med. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Med Lubuntu, varsin SSD och maxat RAM på 6 GB kan det blir lite fart på dem och de orkar mer! Funkar att surfa med. :) 

Fast det får någon annan lägga tid på. :) 

Får väl kanske lägga ut en annons när jag rensat dem.

Redigerad av Telly82
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Telly82 säger:

skägg, det kliar

Samma här, nu, tyvärr. :( 

Jag har en impetigo som ploppar upp då och då på halsen, plus att den sprids lite varje gång, och i höstas upptäckte jag att mitt seborroiska eksem hade flyttat ned i ena sidan av mustaschen. Det blir kanske så efter åtta år med skägg, vad vet jag.

Lite sol och frisk luft över sommaren hoppas jag gör susen! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Fast det får någon annan lägga tid på. :) 

Får väl kanske lägga ut en annons när jag rensat dem.

Släng skiten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Telly82 säger:

Aldrig haft skägg, det kliar. Märker det när jag är sjuk och inte rakat mig på några dagar. Och så är det (alltför) glest mellan stråna på kinderna och halsen, så det skulle inte se snyggt ut.

Kortklippt har jag varit sedan jag lämnade tonåren bakom mig. Och var aldrig långhårig "på riktigt" ens då.

Samma här även om jag var väldigt skäggig i min ungdom. Som mogen man känns det mera propert med kortklippt även om det aldrig kommer att bli det helt rakade på huvudet och runt matintaget, Kojak-frillan. :jultomte:

 

29EB9ED8-32F0-45E3-8A86-400CC97A4F81.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle väcka liv i min lilla Air 11" och upptäcker att batteriet har svullnat rejält och trycker upp tangentbordet och trackpaden! Vad göra? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Axelman säger:

Skulle väcka liv i min lilla Air 11" och upptäcker att batteriet har svullnat rejält och trycker upp tangentbordet och trackpaden! Vad göra? :cry:

Starta en tråd i forumet Macbook Air? ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, DittDatt säger:

Starta en tråd i forumet Macbook Air? ?

Tack! Hade inte en endaste tanke om det..... rofl.gif.f550b72bdf8c00bcfd4d66b917c97258.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Tack! Hade inte en endaste tanke om det..... rofl.gif.f550b72bdf8c00bcfd4d66b917c97258.gif

Kan aldrig låta bli att sparka när det är öppet mål... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, DittDatt säger:

Kan aldrig låta bli att sparka när det är öppet mål... ?

Men det här är min tråd och jag vill inte härja runt i andra trådar. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...