Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag har tappat lusten att skriva om samhällshändelser efter att ha blivit utsatt för brunsmetande. Ingen skyndar heller till mitt försvar. Jag tvingas tolka det som att mina synpunkter är ovälkomna. Jag har svårt att förstå varför det inte ska kunna finnas en fri och kritisk debatt, utan den ska i stället misstänkliggöras, i de fall där åsikterna inte delas. Men det är så det har blivit, antar jag, i Sverige. ”Sitt ned och håll tyst om du inte kan skriva sådant som är välkommet”. Det är noterat.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, Alix säger:

Jag har tappat lusten att skriva om samhällshändelser efter att ha blivit utsatt för brunsmetande. Ingen skyndar heller till mitt försvar. Jag tvingas tolka det som att mina synpunkter är ovälkomna. Jag har svårt att förstå varför det inte ska kunna finnas en fri och kritisk debatt, utan den ska i stället misstänkliggöras, i de fall där åsikterna inte delas. Men det är så det har blivit, antar jag, i Sverige. ”Sitt ned och håll tyst om du inte kan skriva sådant som är välkommet”. Det är noterat.

Jag läser dina inlägg med stor behållning. Jag tänker att jag inte behöver försvara, för dina inlägg står bra för sig själva. Så kör på! :)

...

Sen kan ju alla parter börja med att ställa frågan:

-Vad menar du?

Innan man placerar varandra i fack.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Axelman säger:

Sen kan ju alla parter börja med att ställa frågan:

-Vad menar du?

Innan man placerar varandra i fack.

Jo, fast brunsmetande är en medveten eller omedveten härskarteknik som bygger på guilt by association/halmgubbe. Alltså ett personangrepp. Om man enbart frågar skulle man riskera att få enbart svar, och då får man inget ut av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Jo, fast brunsmetande är en medveten eller omedveten härskarteknik som bygger på guilt by association/halmgubbe. Alltså ett personangrepp. Om man enbart frågar skulle man riskera att få enbart svar, och då får man inget ut av det.

Vad jag menar är att vi alla bör byta ut ryggmärgsreflexen att veta vad min opponent menar till att fråga vad hen egentligen menar. Det är nog svårt att begripa varandra fast vi umgås öga mot öga, så här i text är det upplagt för allehanda trassel. Så vi alla borde/ska börja med att fråga varandra innan vi brunsmetar, härskar och visar osss allmänt på styva intellektlinan. :lol:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

Vad jag menar är att vi alla bör byta ut ryggmärgsreflexen att veta vad min opponent menar till att fråga vad hen egentligen menar. Det är nog svårt att begripa varandra fast vi umgås öga mot öga, så här i text är det upplagt för allehanda trassel. Så vi alla borde/ska börja med att fråga varandra innan vi brunsmetar, härskar och visar osss allmänt på styva intellektlinan. :lol:

En nåd att stilla bedja om. :)  Förgäves, skulle jag vilja säga. :( 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

En nåd att stilla bedja om. :)  Förgäves, skulle jag vilja säga. :( 

Om man är ödmjuk och har respekt för varandra är den självklara starten "vad tänker du om detta?" Tölpstilen är "du är så här!" Det tar år att förstå en människa för att få en bra relation i det verkliga livet. Vilket är otroligt svårt på ett forum med korta satser av ord. Ibland formulerar jag mig slarvigt och förmedlar förvirring fast jag tänkt klart. Ska jag då bli "hängd"? Icke. Jag tänker oftast så att jag måste fråga vidare för att förstå. Jag har ingen prestige att upprätthålla. Så jag hoppas att andra frågar först innan de skjuter.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Fick mitt nya källarförråd idag, efter drygt 15 månaders ombyggnation på grund av brand. Förrådet jag anvisades är det minsta, trots att jag har en av de större lägenheterna. Bara hälften så stort som det gamla jag hade. Sätter sig hyresvärden på tvären så är det kört, för det enda som sägs är att förråd ska ingå. De har redan meddelat att jag har ”rätt” förråd. The computer says no... :pinch:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Varit ute och "motionerat" frugan i vårsolen.

Lugn takt givetvis, hon rätt trött och yr.

Inte ofta man ser fram emot att få en spruta, men det gör jag nu, jag som miljoner andra, är verkligen trött på isoleringen.

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Alix säger:

Suck. Fick mitt nya källarförråd idag, efter drygt 15 månaders ombyggnation på grund av brand. Förrådet jag anvisades är det minsta, trots att jag har en av de större lägenheterna. Bara hälften så stort som det gamla jag hade. Sätter sig hyresvärden på tvären så är det kört, för det enda som sägs är att förråd ska ingå. De har redan meddelat att jag har ”rätt” förråd. The computer says no... :pinch:

Jag missförstod avsikten. Det visade sig att jag fick detta förråd för att kontaktpersonen hos hyresvärden ville vara snäll. Förrådet ligger lättillgängligare än de andra. Fast hon hade inget sagt om det. Och jag är trög. Men jag är mer intresserad av yta. Så nu fick jag byta till ett större. Slutet gott, allting gott! ^_^ 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Pocahontas säger:

Varit ute och "motionerat" frugan i vårsolen.

Lugn takt givetvis, hon rätt trött och yr.

Inte ofta man ser fram emot att få en spruta, men det gör jag nu, jag som miljoner andra, är verkligen trött på isoleringen.

Det förstår jag!

Barnens morföräldrar (fas 3 heter det väl) fick sina första sprutor igår. Kan tänka mig att de andas ut nu. Särskilt som de har barnbarn.
Hoppas hon repar sig fint. Och hon har ju dig! :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Pocahontas säger:

Varit ute och "motionerat" frugan i vårsolen.

Lugn takt givetvis, hon rätt trött och yr.

Inte ofta man ser fram emot att få en spruta, men det gör jag nu, jag som miljoner andra, är verkligen trött på isoleringen.

Åååå... den kärleken! :inlove:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra sportlovsvecka här i Stockholm 

både värme och sol.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hittade en helt gratis synthesizer utan ads eller in app purchases på AppStore. Riktigt kul nästan så man vill skaffa sig ett Midi tangentbord och börja spela ?


edit: Går inte att klistra in länken men den heter ”Synth One” 

AA29EFF3-1CB0-4E67-B260-7A3167465BD1.png

77F0C52F-A75A-4408-9798-536EFAA4D49D.png

7E724736-61F6-4042-80BE-C03AE207D4AD.png

Redigerad av iMarc
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Mars är en månad där många i familj och umgängeskretsen fyller år..

Börjar med gratta mellangrabben idag...

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om kaffe... måste strax iväg och köpa mer. Ett skafferi tomt på kaffe är inte mycket värt. Usch! ?

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

På tal om kaffe... måste strax iväg och köpa mer. Ett skafferi tomt på kaffe är inte mycket värt. Usch! ?

Arvid Nordkvist!! :skondans:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, mikaellq säger:

På tal om kaffe... måste strax iväg och köpa mer. Ett skafferi tomt på kaffe är inte mycket värt. Usch! ?

Jag har alltid en avsevärd stash... Yngsta dottern kommenterade det (”det var värst!”). Men jag handlar stort när det är extrapris. Zoegas Intenzo. ^_^ 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Alix säger:

Jag har alltid en avsevärd stash... Yngsta dottern kommenterade det (”det var värst!”). Men jag handlar stort när det är extrapris. Zoegas Intenzo. ^_^ 

Det var värst!! :hihihi:

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Axelman säger:

Det var värst!! :hihihi:

Ja. Men kaffepaketet kostar ca 45 i vanliga fall, och 30 när det är rea. B) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
1 timme sedan, Alix säger:

Jag har alltid en avsevärd stash... Yngsta dottern kommenterade det (”det var värst!”). Men jag handlar stort när det är extrapris. Zoegas Intenzo. ^_^ 

Jävla prepper!

  • Tack 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Postad (redigerade)
16 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jävla prepper!

En god prepper har alltid kaffebryggaren full med vatten, bara ifall att.

Redigerad av marcushedenstrom
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

En god prepper har alltid kaffebryggaren full med vatten, bara ifall att.

1872724060_Skrmavbild2021-03-06kl_11_52_12.png.4fe900eb7e2df3d204d53dcb08660d3e.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

En god prepper har alltid kaffebryggaren full med vatten, bara ifall att.

...i fall att det blir strömavbrott?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Telly82 säger:

1872724060_Skrmavbild2021-03-06kl_11_52_12.png.4fe900eb7e2df3d204d53dcb08660d3e.png

"Lägg i varukorg".... Hur då?:fundersam:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Gräddat våfflor, ville fira att frugan är hemma, ville inte fara och köpa bakelse eller semlor.

Undviker alla "onödiga" kontakter med människor :-) 

Vaccination på tisdag, 1.a sprutan, sen tar det c.a 3 veckor innan det skyddar hyfsat.. 

Får väl köpa tårta då :galetglad:

 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...