Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Alix säger:

Konditions- och styrketräning. Snabb promenad i backar och sedan hantelrodd och djupa armhävningar. 4 x 8 av vardera. B) ??

Blir lite inspirerad till att börja sätta fart igen. Har lidit lite av en förkylning i kroppen men ska väl kännas bättre snart med ökad värme ute. ?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i byggsvängen. Bygger ny matkällare. Har börjat resa väggar. Konstaterar att jag är i klen form.... 

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Losing Alice igen, avsnitt 4, känner jag för, fast först fixa te & smörgås. yummy.gif

 

losing.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis startat en vadslagning i gruppen på jobbet huruvida mina AirPods + laddetui överlevde en tur genom tvättmaskinen. Jag låter dem torka till på fredag tänkte jag innan jag provkör.. 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte att mitt gamla precisionsvattenpass har fått en smäll och visar galet. Med fruns hjälp scannade vi snabbt sociala medier och hittade proffspasset Hultafors Libella till salu. En "snabb" visit till Sandviken och 900:- spänn senare äger jag marknadens bästa pass. Nypris 2,300:- med förlängningsskenor och allt. :skondans:

  • Rösta upp 2
  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isolerar med 70 mm cellplast i väggen till matkällaren. Måste såga i den med handsåg. Hurra. Jättekul. Cellplastbitar blir inte alls statiska och far åt alla omöjliga håll och även i skägget. :fane: :w00t:

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Isolerar med 70 mm cellplast i väggen till matkällaren. Måste såga i den med handsåg. Hurra. Jättekul. Cellplastbitar blir inte alls statiska och far åt alla omöjliga håll och även i skägget. :fane: :w00t:

Kommer ihåg att när vi byggde modellplan så skar vi cellplast med en eluppvärmd tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan fick frossa o feber i måndags eftermiddag..blir man ju lite orolig.

Ringde 1177 på morgonen, då febern var 39,1°  de kopplade mig till vår vårdcentral.

Fick tid kl 11.00, en läkare skulle möta upp vid en sluss de har vid sidan av den "vanliga" entrén.

 

En sköterska såg när vi kom och frugan vinkades in, såg även läkaren bakom henne, fullt munderat från topp till tå med div skydd (liksom sköterskan var) 

Läkaren tog div prov, på sticka, och blodprov, lyssnade på lungor m.m kollade upp henne noga. (jag satt kvar i bilen) 

 

Frugan skulle ta Alvedon var 4:e timma (vilket hon redan fått av mig på morgonen, annars hade hon inte pallat att åka med) 

Samt nästa dag, som idag, gå in och kolla på resultet av proverna.   

Orolig väntan idag på förmiddan, själv är jag helt symtomfri, ringde ändå tlil distrikssköterskan, för febern gör frugan helt utslagen, samt skakar av frossan.. svaret var: ger du henne Alvedon?  

Svar ja, men hur många,? Jag ger en 500 mg.

Vilket var fel, skulle ge henne 2 st 500 mg, hade inte läkarn sagt något om..? Dålig stil..vet inte men han kanske hade sagt det, för han pratar rätt dålig svenska.. frugan kanske inte tog till sig det..    i vilket fall, nu får  hon 2 x 500 mg.

 

Gick in nyss nu, och kollade hennes journal, svaret hade kommit från labb. Negativt ingen Covid-19  i alla fall.

Dock inget om varför hon har feber??  

Har ingen värk, ingen snuva eller hosta, bara feber.

 Har vaccinerat oss mot säsongsinfluensan i höstas...

Vi får ge oss till tåls några dagar till hade sköterskan  sagt.

Lite gladare blev jag dock av covid-19 provsvaret. Negativt är i allafall ett positivt svar. 

 

 

 

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Pocahontas säger:
Spoiler

 

Frugan fick frossa o feber i måndags eftermiddag..blir man ju lite orolig.

Ringde 1177 på morgonen, då febern var 39,1°  de kopplade mig till vår vårdcentral.

Fick tid kl 11.00, en läkare skulle möta upp vid en sluss de har vid sidan av den "vanliga" entrén.

 

En sköterska såg när vi kom och frugan vinkades in, såg även läkaren bakom henne, fullt munderat från topp till tå med div skydd (liksom sköterskan var) 

Läkaren tog div prov, på sticka, och blodprov, lyssnade på lungor m.m kollade upp henne noga. (jag satt kvar i bilen) 

 

Frugan skulle ta Alvedon var 4:e timma (vilket hon redan fått av mig på morgonen, annars hade hon inte pallat att åka med) 

Samt nästa dag, som idag, gå in och kolla på resultet av proverna.   

Orolig väntan idag på förmiddan, själv är jag helt symtomfri, ringde ändå tlil distrikssköterskan, för febern gör frugan helt utslagen, samt skakar av frossan.. svaret var: ger du henne Alvedon?  

Svar ja, men hur många,? Jag ger en 500 mg.

Vilket var fel, skulle ge henne 2 st 500 mg, hade inte läkarn sagt något om..? Dålig stil..vet inte men han kanske hade sagt det, för han pratar rätt dålig svenska.. frugan kanske inte tog till sig det..    i vilket fall, nu får  hon 2 x 500 mg.

 

Gick in nyss nu, och kollade hennes journal, svaret hade kommit från labb.

 

Negativt ingen Covid-19  i alla fall.

Dock inget om varför hon har feber??  

Har ingen värk, ingen snuva eller hosta, bara feber.

 Har vaccinerat oss mot säsongsinfluensan i höstas...

Vi får ge oss till tåls några dagar till hade sköterskan  sagt.

Lite gladare blev jag dock av covid-19 provsvaret. Negativt är i allafall ett positivt svar. 

Vänner till mig, sambor, fick covid-19 jan/febr. Kvinnan fick två negativa svar efter två prover innan hon fick ett positivt testsvar på ett tredje prov. Inte ovanligt med negativa svar trots covid-infektion, vad jag förstår. Jag vill så klart inte oroa er i onödan, men samtidigt känns det oansvarigt att inte dela med sig av erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Pocahontas säger:

 

Dock inget om varför hon har feber??  

Har ingen värk, ingen snuva eller hosta, bara feber.

 Har vaccinerat oss mot säsongsinfluensan i höstas...

Vi får ge oss till tåls några dagar till hade sköterskan  sagt.

Lite gladare blev jag dock av covid-19 provsvaret. Negativt är i allafall ett positivt svar. 

Lider med er. Positivt besked är en stor lättnad. 

...

Jag blev dålig över jul och är säker på att jag fick säsongsinfluensan. Dock fick jag "bara" 38,5 i en vecka eller så, så jag kunde vara uppe men just inte mer. Så det verkar som om den sprutan jag fick bara dämpade viruset. Men jag säger som så att lindrade vaccinet influensan så var det värt varje krona. Men lite besviken blir man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Axelman säger:

Lider med er. Positivt besked är en stor lättnad. 

...

Jag blev dålig över jul och är säker på att jag fick säsongsinfluensan. Dock fick jag "bara" 38,5 i en vecka eller så, så jag kunde vara uppe men just inte mer. Så det verkar som om den sprutan jag fick bara dämpade viruset. Men jag säger som så att lindrade vaccinet influensan så var det värt varje krona. Men lite besviken blir man.

Man kan få så mycket annat knepigt, även om man är vaccinerad, det går det ju andra varianter av virus i luften.

 

Vi har ju inte heller umgåtts med några människor, frugan envetnas dock med att en gång i veckan handla på Coop, och gå dit på morgonen kl halv 8, det är bara ett fåtal människor därinne, jag sitter i bilen.  

Senast var hon där förra tisdan. 

Jag vill att vi beställer på nätet o hämtar, men hon blir grinig varje gång det är fel grejor, alltid nåt varje gång har det varit så. Förtom den gången när hon inte var observant på bananerna, den gången var det inte styckvis, som det brukar, och hon beställde 10 st bananer, och det låg 10 kg i kassarna, då vart hon inte glad.....

Inte Coops fel, sa jag, det är du som inte kollade...då fick jag skit istället..beställ du då  :whistling:

 

Skull tro att irritationnivån är rätt låg hos de flesta efter ett år med pandemin...

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Pocahontas säger:

 

Jag vill att vi beställer på nätet o hämtar, men hon blir grinig varje gång det är fel grejor, alltid nåt varje gång har det varit så. Förtom den gången när hon inte var observant på bananerna, den gången var det inte styckvis, som det brukar, och hon beställde 10 st bananer, och det låg 10 kg i kassarna, då vart hon inte glad.....

Inte Coops fel, sa jag, det är du som inte kollade...då fick jag skit istället..beställ du då  :whistling:

Tja... vi har beställt på Stora Coop är i stan och hämtar och det fungerar hyfsat. I går fick vi två hekto rökt fin gourmeskinka enligt order men till skivpris. I stället för 60:- blev det typ 60 öre. Å andra sidan var paprikan möglig. Men slipper man gå in i affären gör det detsamma. Det är värt massor av att slippa gå där så lite felbeställning vägt mot livsfarlig corona är valet lätt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att det finns en uppdatering av min favorit-app Foto Utredare som bytt namn. Hmm, Investigator var det? Bara en översättning alltså.

 

En app jag haft nästan sedan jag köpte iPhone 7 hösten 2018 och inte klarar mig utan. 

 

https://apps.apple.com/se/app/foto-utredare/id571574618

 

AFF7D26A-6EA2-460A-A585-DE9E930DC7CA.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Alix säger:

IMG_1245.thumb.jpg.032a2e20bf923629bbb233ee92fabd52.jpg

 

Måste ha. B) 

Måste och måste men jävligt bra att ha är den för alla oss som hanterar fotografier varje dag.

 

Fem stjärnor.

 

Edit: så du har den redan. 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borrar, sågar och spikar! Axelmannen är i sitt esse. Nu paus. default_laugh.png.45cb01816ccc9253422ce8f2ab373516.png 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

"Snickeboa hopp fallera...." :whistling:

Bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

"Snickeboa hopp fallera...." :whistling:

 

33 minuter sedan, Axelman säger:

Skärmavbild 2021-02-25 kl. 16.32.58.png

Skärmavbild 2021-02-25 kl. 16.33.36.png

Men var är trägubbarna? :o 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

 

Men var är trägubbarna? :o 

Seru inte att ja bygger boa!? Kan väl inte göra gubbar utan boa!? Somliga måst man förklara allt för! rofl.gif.db76854900a1b601dbd4272568f1be5b.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Axelman säger:

Seru inte att ja bygger boa!? Kan väl inte göra gubbar utan boa!? Somliga måst man förklara allt för! rofl.gif.db76854900a1b601dbd4272568f1be5b.gif

 

852E037D-8836-49BF-8C37-D753F117953A.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...