Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Mattiasgbg
9 timmar sedan, Alix säger:

sittest.thumb.jpg.ab517e3a74e3718ceb1e89d82b514371.jpg

 

Syrran utmanade mig med TV4:s sittest. Jag lade av efter 42 och hade då tio sekunder kvar. Jag fyller 56 i år. Nöjd! ^_^ 

 

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/så-ska-du-träna-efter-att-ha-fyllt-40-år/13324387

 

57 minuter sedan, mikaellq säger:

56 år som man är.
53 hann jag med innan timern plingade.

Andfådd blev jag men känner nästan inget i benen.

Blir för lätt med stolen som gör att man inte kan gå ner speciellt djupt.

Intressantare då med att rotera två varv och sedan försöka nå tårna på raka ben. :) 

Fan vad pigga ni är, i kronologisk ålder är jag 10 år yngre, men i verkligheten tydligen runt 10 år äldre. Ska testa utan jeans någon gång.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

156324322_10159354893496111_6978799881674982092_o.jpg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

 

Fan vad pigga ni är, i kronologisk ålder är jag 10 år yngre, men i verkligheten tydligen runt 10 år äldre. Ska testa utan jeans någon gång.

Nästa tävling! Vem kan sitta längst framför datorn utan att resa på sig? rofl.gif.dc582bdeb2dcc16af117219902a4f64d.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Ska testa utan jeans någon gång.

Då åker man väl rätt ner i golvet. Det är jeansen som håller en uppe! rofl.gif.00ba2f3dbae31f4515f0d304b1ad3677.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Inkomstdeklarationen damp ner..pengar tillbaks

tror fan det... betalte  in en massa extra för att slippa minus..

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tränat lite idag. Försiktigt, vilket känns onödigt så här efteråt som känner mig stark som alltid.
Förkylningen jag känt av har antagligen mest suttit i huvudet, latmasken som inte vill.
Så nästkommande tillfälle blir det att ta i med full kraft.
Jag vet om att det jag gör är optimalt, kör igenom hela kroppen i brutalt tempo för maximal nytta och god mental och fysisk hälsa. ?

??

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Har du testat dig för Corona?

Ja negativt strax före Jul. Det känns också i kroppen med full styrka.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat Catalina idag på min mini. Dumt att Apple inte har bakat in Supplemental Update 10.15.7 i Catalina-installeraren. Slött. Men nu är det klart. Ska bara anpassa allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

...för maximal nytta och god mental och fysisk hälsa. ?

Keep on going... ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun och jag får tebaks 3 lakan på skatten. Så mycket bättre än att betala 3 lakan.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Frun och jag får tebaks 3 lakan på skatten. Så mycket bättre än att betala 3 lakan.

Jag har inte sett några papper från Skatteverket alls än. :fundersam:

 

Om det ens blir ett örngott får jag vara glad. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

mår illa av att se en liten viktigpetter på TV nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag har inte sett några papper från Skatteverket alls än. :fundersam:

 

Om det ens blir ett örngott får jag vara glad. :) 

Får via Kivra. Inga papper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Får via Kivra. Inga papper.

Jag har inte fått något där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njuter i mjugg ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Postad (redigerade)

Frugan har tillfrisknat rekordsnabbt, sköterskan sa att doktorn ska prata med henne idag, förmodligen innebär det hemgång. 

En vecka har hon legat inne, ökade jättenycket i vikt på några dagar tack vare all dropp hon fick i sig,

Därefter satte de in vattendrivande och hon rasade 6 kg på ett dygn, nästa dygn 1 kg, och vad det sjönkt idag vet jag inte ännu..

Kusligt att man kan svälla så, fick ju även vatten i lungsäcken.. benen var dock värst, men det är borta nu.

Idag fick hon antibiotikan i tablettform, innan har de sprutat in den. 

Gjort mig "startklar" om hon ska hem...

 

Kommande tisdag har vi tid för vaccinering mot Covid. Had bett frugan höra om hon kan ta sprutan nu när hon varit så dålig, det var inga problem, sa sköterskan. Tänk på alla sjuka gamla  och sköra vi vaccinerad på hemmen...

 

 

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Frugan har tillfrisknat rekordsnabbt

Sååå skönt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snart dags för damernas stafett

?? mot Therese Jouhag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
2021-03-02 19:43, mikaellq säger:

56 år som man är.
53 hann jag med innan timern plingade.

Andfådd blev jag men känner nästan inget i benen.

Blir för lätt med stolen som gör att man inte kan gå ner speciellt djupt.

Intressantare då med att rotera två varv och sedan försöka nå tårna på raka ben. :) 

Igår kände jag något i benen.

2021-03-03 12:56, Alix säger:

Idag är jag glad för äldsta dottern har fått förstahandslägenhet i Lund! :skondans:

Vem har hon mutat?

8 timmar sedan, Pocahontas säger:

Frugan har tillfrisknat rekordsnabbt, sköterskan sa att doktorn ska prata med henne idag, förmodligen innebär det hemgång. 

En vecka har hon legat inne, ökade jättenycket i vikt på några dagar tack vare all dropp hon fick i sig,

Därefter satte de in vattendrivande och hon rasade 6 kg på ett dygn, nästa dygn 1 kg, och vad det sjönkt idag vet jag inte ännu..

Kusligt att man kan svälla så, fick ju även vatten i lungsäcken.. benen var dock värst, men det är borta nu.

Idag fick hon antibiotikan i tablettform, innan har de sprutat in den. 

Gjort mig "startklar" om hon ska hem...

 

Kommande tisdag har vi tid för vaccinering mot Covid. Had bett frugan höra om hon kan ta sprutan nu när hon varit så dålig, det var inga problem, sa sköterskan. Tänk på alla sjuka gamla  och sköra vi vaccinerad på hemmen...

 

 

Städat?

 

Kanske bara blir jobbigare, men borde inte sjukhusen kunna ge vaccin när de ändå har folk (äldre/riskgrupp) inne? I det här fallet borde man nästan kunna hälla det i droppåsen. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
39 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

 

 

Kanske bara blir jobbigare, men borde inte sjukhusen kunna ge vaccin när de ändå har folk (äldre/riskgrupp) inne? I det här fallet borde man nästan kunna hälla det i droppåsen. 

Det är ju brist på vaccin, så jag tror inte det finns tillgängligt på sjukhusen.

Inte ens de som jobbar där har väl blivit vaccinerade.

Var tur att frugan hade ett färskt intyg på att hon uppvisat negativt provsvar, annars tror jag inte tagit henne till kardiologen.

Hon fick ju ligga ensam dessutom i stor sal, och fick inte lämna rummet, men blev efter dagar inflyttat till delat rum. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Kanske bara blir jobbigare, men borde inte sjukhusen kunna ge vaccin när de ändå har folk (äldre/riskgrupp) inne? I det här fallet borde man nästan kunna hälla det i droppåsen.

Det är väl så att en flaska räcker till ett flertal personer och måste fördelas snabbt. Och det kan inte sparas. Vad jag har förstått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
12 minuter sedan, Pocahontas säger:

Det är ju brist på vaccin, så jag tror inte det finns tillgängligt på sjukhusen.

Inte ens de som jobbar där har väl blivit vaccinerade.

Var tur att frugan hade ett färskt intyg på att hon uppvisat negativt provsvar, annars tror jag inte tagit henne till kardiologen.

Hon fick ju ligga ensam dessutom i stor sal, och fick inte lämna rummet, men blev efter dagar inflyttat till delat rum. 

 

Hörde skvaller från en av stadens avdelningar nyligen, inte fler än tre personer per dag vaccinerades. Gissar att det handlar om Pfizers vaccin, 6 doser per flaska, och att två avdelningar delar på en flaska för att minska risken för frånvaro dagen efter pga vaccinreaktion.

8 minuter sedan, Alix säger:

Det är väl så att en flaska räcker till ett flertal personer och måste fördelas snabbt. Och det kan inte sparas. Vad jag har förstått.

Jo, det är ju lite bristvara. Men vissa patientgrupper skulle kanske kunna användas som reserver.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...