Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skulle iväg på lite grejer men områdets enda utfart var oframkomlig då en MC nyss kört in i en bil. Hjälpte till med hjärt & lung räddning tills ambulansen kom men det såg inte bra ut. Farligt att åka hoj. Vägen öppnade inte på länge så jag planerade om dagen. Blir lite besök hos släktingar istället = kaffe kaffe kaffe :)

Appropå Mc det var länge sedan vi hörde av Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Gissar att det är denna. Skadorna på bilen säger att det knappast gick i 50.....

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21328875.ab

Det är 70 på den vägen och bilen stod tydligen stilla, för vänstersväng gissar jag. Dock vanligt att folk håller betydligt mer än 70.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och i text såg det ut så här

 

1 Du kan döpa om filer

Du kan döpa om nästan vad som helst Med force touch. Det kan vara en fil eller En mapp i launchpad. Håll helt pekaren över namnet och force klicka så aktiveras redigeringen. Tryck enter när du är klar

2. Överblick

En av de nyaste och mest använda funktionen är överblick.

Som visar en förhandsvisning av filer och annat när du trycker på mellanslag Funktionen kan numera aktiveras med force touch så du slipper växla mellan att ha handen styrplattan och tangentbordet.

3 förhandsvisa aktiviteter i kalendern.

Aktiviter i kalendern kan också förhandsvisas med överblick

Och det går dubbelt så snabbt med force touch

Eftersom du nu slipper markera aktiviteten Och sedan trycka mellanslag

 

 

13 sätt att använda Force Touch

 

4 skaffa nya aktiviteter

förr i tiden om du fick ett mejl eller meddelande med uppgifter

om ett kommande möte, var du tvungen att manuellt öppna

Kalender och lägga till aktiviteten. Med nya MacBookarna med

Force Touch kan du istället helt enkelt force-klicka på datumet i meddelandet

Så öppnas ett litet fönster där du kan fylla i andra detaljer och snabbt skapa

En aktivitet som läggs till i kalendern-

hela artikeln hittar du här

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 tips som vässar dina sökningar i spotlight

 

1) Kombinera orden rätt

 

Om du söker på ett ensamt ord i spotlight blir resultatet ganska rakt på sak.
Men söker du på flera ord blir det genast mer komplicerat. Skriver du t.ex
In time machine får du en lista med alla filer som båda de orden
Men inte nödvändigtvis tillsammans i den ordning du skrivit dem.
Spotlight-sökningar logisk konjunktion som standard när du skriver i flera ord
Vilket betyder att det letar efter fler som innehåller samtliga termer någonstans

i text eller annat sökbart innehåll, som t.ex kommentarer eller taggar.

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gör jag samma som alla andra dagar; uppfinner stickmönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på balkongen i mörkret.

Och jag i ljuset i tv rummet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske ska se Poldark. Spelar in det.

det är säkert bra! själv fundera jag på dvd med hyacinth eller Netflix med okänt innehåll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag såg detta i stället. Man tror liksom att det är fejkat...

 

Den såg jag för ett tag sedan. Fascinerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska iväg och tävla i viltspår!

 

Vad förvånad hunden ska bli när hon inte får följa med :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er, sista tävlingsdag på vm idag

Ja. Kollade just på när damerna gick i mål på maraton. Ännu en etiopisk Dibaba vann, senare kan en annan Dibaba, den första, vinna sitt andra guld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Kollade just på när damerna gick i mål på maraton. Ännu en etiopisk Dibaba vann, senare kan en annan Dibaba, den första, vinna sitt andra guld.

det verkar vara lika vanligt som Karlsson i Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderar Logic Pro X till version 10.2 som lustigt nog är gratis. Den innehåller ett utbyggt bibliotek med synthljud och samplingar samt en kraftfull sample-editor, Alchemy, som ska bli roligt att sätta tänderna, umm, fingrarna i.

 

post-5952-0-13217400-1440931926_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullar tummarna efter framgångsrik uppgradering…

 

post-5952-0-44745300-1440943396_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ibland fram en liten flicka ute på gården som är otroligt sällskapssjuk. Hon vill hjälpa till med allt och idag frågade hon till och med om hon fick följa med mig hem! Ingen förälder i syne. Innan dess hade hon visat mig var det växer smultron, och plockat ett "bär" från den giftiga idegranen. Jag är rädd att det inte "bara" finns sommarkatter, det finns sommarbarn också. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig oövervinneligt stark efter allt datorstrul med iMAcen. Nu går den som en klocka igen, peppar peppar.

Men att få den att fungera med ett OS i igen har varit allt annat än att följa "skolboken".

Så himla kul trots alla strul och partitioner och skivavbilder som jäklats och som varken gått att radera eller installera på.

 

:storkram::storkram::storkram:

:galetglad::galetglad::galetglad:

:pompoms::pompoms::pompoms:

:pompoms::pompoms::pompoms:

:pompoms::pompoms::pompoms:

 

:foralskad:

Vägrar tro att en dator bara gör det som man säger åt den att göra :armskeptisk::citation:

 

Och bäst av allt är att jag slapp lämna in den till någon verkstad. Inte kul att göra.

 

Så himla kaxig så jag lurar på att försöka ruska igång en jättegammal laptop vi har liggandes hemma och som inte alls funkar längre. Men mitt kloka jag inser att allt inte är det omöjligas konst. En dålig dator är en dålig dator, och sådana gör man klokast i att inte lägga kraft och pengar på.

:borstatanderna:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig oövervinneligt stark efter allt datorstrul med iMAcen. Nu går den som en klocka igen, peppar peppar.

Men att få den att fungera med ett OS i igen har varit allt annat än att följa "skolboken".

Så himla kul trots alla strul och partitioner och skivavbilder som jäklats och som varken gått att radera eller installera på.

 

:storkram::storkram::storkram:

:galetglad::galetglad::galetglad:

:pompoms::pompoms::pompoms:

:pompoms::pompoms::pompoms:

:pompoms::pompoms::pompoms:

 

:foralskad:

Vägrar tro att en dator bara gör det som man säger åt den att göra :armskeptisk::citation:

 

Och bäst av allt är att jag slapp lämna in den till någon verkstad. Inte kul att göra.

 

Så himla kaxig så jag lurar på att försöka ruska igång en jättegammal laptop vi har liggandes hemma och som inte alls funkar längre. Men mitt kloka jag inser att allt inte är det omöjligas konst. En dålig dator är en dålig dator, och sådana gör man klokast i att inte lägga kraft och pengar på.

:borstatanderna:

Men det finns ändå en oro som gnager över hur det kan funka framöver. Var ju tvungen att använda en klonad disk från MBP för att ruska igång iMacen. Känns sisådär svajigt att ha två datorer i samma nätverk vars hus heter samma sak. Förr eller senare kan det leda till konflikter.

 

Och jag törs inte igen ge mig in på att byta namn på ett av husen. Den minnesgode som varit med på forumet ett längre tag kanske kommer ihåg hur det slutade förut när jag försökte göra det. Trots alla goda anvisningar så blev det fel och jag fick byta tillbaks till det tråkiga husnamnet. Det är VARNING med stora bokstäver att göra den manövern. :unsure:

 

Så jag väljer att göra som strutsen, stoppar huvudet i sanden för det ev problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns ändå en oro som gnager över hur det kan funka framöver. Var ju tvungen att använda en klonad disk från MBP för att ruska igång iMacen. Känns sisådär svajigt att ha två datorer i samma nätverk vars hus heter samma sak. Förr eller senare kan det leda till konflikter.

 

Och jag törs inte igen ge mig in på att byta namn på ett av husen. Den minnesgode som varit med på forumet ett längre tag kanske kommer ihåg hur det slutade förut när jag försökte göra det. Trots alla goda anvisningar så blev det fel och jag fick byta tillbaks till det tråkiga husnamnet. Det är VARNING med stora bokstäver att göra den manövern. :unsure:

 

Så jag väljer att göra som strutsen, stoppar huvudet i sanden för det ev problemet.

Du kan göra ett nytt adminanvändarkonto och ta bort det gamla. Då får du nytt namn på "huset". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...