Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Wokad Thai-gryta med kycklingbitar och ris idag. Smaskens!
Enda klagomålet är om avsaknaden av chili. Thaimat (tajmat ^_^) ska brinna! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagade färsbiffar igår till middag, de som var över la jag i en burk. Så långt är allt väl... hittade burken idag, då hade jag inte ställt den i kylen, den stod i ett av köksskåpen vid tallrikarna :stjarnsmall::blush::tarskratt:

och vem hade varit där och nafsat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phu. Disigt, +28° och tryckande.... stånk.... B)

härligt med sommar ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifSSD.png

 

Då var kloningen till SSD klar. Dator och program startar mycket snabbare. Så klart. Lite kul med namnbyte från "Macintosh HD" till "Macintosh SSD". B)

grattis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från en av alla badplatser som finns här. En liten strand med en liten brygga. Folktomt. Sommar och varmt borde generera kunder, men nix. En badplats är VÄLDIGT ensam när den är tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från en av alla badplatser som finns här. En liten strand med en liten brygga. Folktomt. Sommar och varmt borde generera kunder, men nix. En badplats är VÄLDIGT ensam när den är tom.

jepp det är friidrotts VM nu då har man inte tid med dopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor force touch bilaga i senaste nr

och i text såg det ut så här

 

1 Du kan döpa om filer

Du kan döpa om nästan vad som helst Med force touch. Det kan vara en fil eller En mapp i launchpad. Håll helt pekaren över namnet och force klicka så aktiveras redigeringen. Tryck enter när du är klar

2. Överblick

En av de nyaste och mest använda funktionen är överblick.

Som visar en förhandsvisning av filer och annat när du trycker på mellanslag Funktionen kan numera aktiveras med force touch så du slipper växla mellan att ha handen styrplattan och tangentbordet.

3 förhandsvisa aktiviteter i kalendern.

Aktiviter i kalendern kan också förhandsvisas med överblick

Och det går dubbelt så snabbt med force touch

Eftersom du nu slipper markera aktiviteten Och sedan trycka mellanslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å då var allt som det ska. B)

Javisst har chokladglass här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst har chokladglass här

Å, jag ska äta upp det sista av punsch & russin-glassen... Passar bra till programmet om vad som är nyttig mat... :P

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 sätt att använda Force Touch

 

4 skaffa nya aktiviteter
förr i tiden om du fick ett mejl eller meddelande med uppgifter
om ett kommande möte, var du tvungen att manuellt öppna
Kalender och lägga till aktiviteten. Med nya MacBookarna med
Force Touch kan du istället helt enkelt force-klicka på datumet i meddelandet
Så öppnas ett litet fönster där du kan fylla i andra detaljer och snabbt skapa
En aktivitet som läggs till i kalendern-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å, jag ska äta upp det sista av punsch & russin-glassen... Passar bra till programmet om vad som är nyttig mat... :P

mums

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ryssarna körkortet med flingpaketet eller som bonus om man köper mycket vodka....? Hur som helst är detta en intressant film socialantropologiskt sett. Även trafikmässigt sett. Hur kan folk bete sig så helt huvudlöst? Hur ska man beskriva alla dessa mer eller mindre orimliga och omöjliga olyckstillfällen? Hur klarar sig folk som den killen på mc vars cykel blev mos men själv hoppar upp från gatan som inget hänt? VAd säger polisen som blev t-bonad av ambulansen? Kan det löna sig att ha ett försäkringsbolag som försäkrar bilar i ryssland? Frågorna är många liksom galenskapen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=dcVmIwSFE0w

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyllan hyllis från Ikea står nu i min handkammare och rymmer krukor, amplar och fat.

Redigerad av Kabo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyllan hyllis från Ikea står nu i min handkammare och rymmer krukor, amplar och fat.

Då gör den nytta

 

Skall en tur förbi klubben ikväll höst start på fredag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-77716100-1440617497_thumb.jpg

 

Jag har aldrig ens övervägt att åka till Oslo. Men så tänkte jag att jag kunde kolla via Streetview på Google Maps. Det berömda Karl Johan! Tja, slottet i fjärran ser väl okej ut. Men "gaten"? Näää... Ser ju ut som i Borås, typ... Inklusive Dressmann... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifkarljohan.jpg

 

Jag har aldrig ens övervägt att åka till Oslo. Men så tänkte jag att jag kunde kolla via Streetview på Google Maps. Det berömda Karl Johan! Tja, slottet i fjärran ser väl okej ut. Men "gaten"? Näää... Ser ju ut som i Borås, typ... Inklusive Dressmann... :P

 

Ja, där har man vandrat några gånger.... Men jag håller med dig. Oslo är förövrigt rätt så märkligt. Varje kvarter längs Karl Johan innehåller samma uppsättning av affärer, så man passerar ungefär ett Dressman, H&M, SkoDej osv. var femhundrade meter och Karl Johan är en lång gata :stjarnsmall:

 

EDIT: Skillnaden mot Sverige är att det är samma affärer, men olika "avdelningar" som är utspridda längs "köp"-gatorna, så en affär för underkläder, en för byxor, en för tröjor osv.... :stjarnsmall:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, där har man vandrat några gånger.... Men jag håller med dig. Oslo är förövrigt rätt så märkligt. Varje kvarter längs Karl Johan innehåller samma uppsättning av affärer, så man passerar ungefär ett Dressman, H&M, SkoDej osv. var femhundrade meter och Karl Johan är en lång gata :stjarnsmall:

 

EDIT: Skillnaden mot Sverige är att det är samma affärer, men olika "avdelningar" som är utspridda längs "köp"-gatorna, så en affär för underkläder, en för byxor, en för tröjor osv.... :stjarnsmall:

Så man kan vandra in naken på Karl Johan, gå in till kalsong-Dressman, vandra vidare till byx-H&M osv till man vid gatans slut hittar lusekofta-Dressman?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man kan vandra in naken på Karl Johan, gå in till kalsong-Dressman, vandra vidare till byx-H&M osv till man vid gatans slut hittar lusekofta-Dressman?

 

Eventuellt får man åka blåljusbil och få en lusekofta med knäppning på ryggen om man inte hinner hela vägen :whistling::D:totaltgalen:

 

EDIT: Jädrans tråkigt om kalsongbutiken ligger halvvägs ner på Karl-Johan :hihihi: Första butiken är kanske en affär för långa ytterrockar :tyst::blink:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eventuellt får man åka blåljusbil och få en lusekofta med knäppning på ryggen om man inte hinner hela vägen :whistling::D:totaltgalen:

en sådan här alltså

post-154-0-79593900-1440627823_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...