Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Pocahontas

Oftast är det forumovana och datorovana folks som ber om hjälp. Det tillför dem väldigt mycket att bemötas trevligt och utförligt. Det är ju DÄRFÖR som forumet finns. Sen kan jag hålla med om att det finns en del trådar som kanske skulle strykas och som är i riskzonen. Men forumledningen har tydligen intagit en moderat hållning till att vi vill ha lite OT och tjafs emellanåt. Men forumet ät inte till för det egentligen. Så att jämföra en nybörjares trevande fråga med trams blir snett. Man behöver inte läsa eller svara på de enkla frågorna om man inte vill.

...

Om den tillför nåt nytt kan jag starta en snyttråd om hur länge man kan snyta sig och vilken färg det blir....

Eller vilken konsistens det är när du gjort det stora..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast är det forumovana och datorovana folks som ber om hjälp. Det tillför dem väldigt mycket att bemötas trevligt och utförligt. Det är ju DÄRFÖR som forumet finns.

 

// ... //

 

Så att jämföra en nybörjares trevande fråga med trams blir snett. Man behöver inte läsa eller svara på de enkla frågorna om man inte vill.

Ja, det som är tråkigast är att se att nya medlemmar ibland bemöts med en rätt dryg och otrevlig attityd.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om folk visste skulle de inte fråga. Om de hittade skulle de inte fråga. Visst är folk lite lata ibland men låt de vara lata då. Det är ju inte folks uppgift i ett forum att tala till andra på ett nedsättande och otrevligt sätt. Det är som med TV-n - det finns en avstängningsknapp om man inte vill se! Detta forum ska vara vänligt och öppet och inget förståsigpåarforum för eliten. De kan dra någon annan stans. Här ska vanligt folk trivas och få hjälp.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Titta igenom papperskorgen. I ett datorforum kan jag inte tycka att något av detta är "direkt nödvändigt"

attachicon.gifSkärmavbild 2014-05-24 kl. 19.10.15.png

Det är precis som jag sa, en icke fullt ologisk oordning. VArför ska det vara motivet för att ha mer sådant?

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att forumet har en bra blandning av högt och lågt med en oftast god ton. Det är lite tunt med långliggare bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir fint i morgon när jag ska åka till mamma. Perfekt!

 

post-5952-0-93394800-1400954002_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Oftast är det forumovana och datorovana folks som ber om hjälp. Det tillför dem väldigt mycket att bemötas trevligt och utförligt. Det är ju DÄRFÖR som forumet finns. Sen kan jag hålla med om att det finns en del trådar som kanske skulle strykas och som är i riskzonen. Men forumledningen har tydligen intagit en moderat hållning till att vi vill ha lite OT och tjafs emellanåt. Men forumet ät inte till för det egentligen. Så att jämföra en nybörjares trevande fråga med trams blir snett. Man behöver inte läsa eller svara på de enkla frågorna om man inte vill.

...

Om den tillför nåt nytt kan jag starta en snyttråd om hur länge man kan snyta sig och vilken färg det blir....

Ingen har stört sig på nybörjarnas frågor i sig, eller jämfört dem med trams. Det som jämförts är städningen i denna forumdel och städningen i andra forumdelar - där den kanske skulle göra mer nytta. Den frågan handlar inte om att neka nybörjare hjälp eller att vara otrevlig mot dem.

 

Om jag förstod Svolder rätt så är frågan om hur sorteringen görs i den här forumdelen, på vilka grunder man plockar bort trådar eller om det är helt godtyckligt vilka som inte anses tillföra något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, vilket åskväder det var i morse. Rena “Lützen”. Fick dra ur allt, även TVn. Kom ett par riktiga smällar som inte kändes allt för långt bort. Blixtarna var i början som på röda mattan till en galapremiär av ngn storsvulstig film. Massor - hela tiden.

 

Lite käk nu, o sen iväg på en lapprunda inför imorgon. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaaaaaaaaaaa....... :stjarnsmall:

det är bra då kan du använda solenergin på vintern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, vilket åskväder det var i morse. Rena “Lützen”. Fick dra ur allt, även TVn. Kom ett par riktiga smällar som inte kändes allt för långt bort. Blixtarna var i början som på röda mattan till en galapremiär av ngn storsvulstig film. Massor - hela tiden.

 

Lite käk nu, o sen iväg på en lapprunda inför imorgon. :yeahbaby:

hu då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En omtumlande dag. Först jättebra samvaro med min son. Sedan blev jag utskälld av min dotter som var arg på mig. (Sonen hade sagt saker som jag skulle ha sagt som dottern inte alls gillade). Med min bakgrund är känslostormar av det här slaget svårhanterligt. Men jag tog en lugnande tablett och cyklade upp till sjön och såg solnedgången. Sedan tog jag en Murphy's Stout (bara folköl) på balkongen. Så nu är jag i balans igen. Det är rätt tufft att vara tonårsförälder. Men också alldeles underbart. Ska se inspelad Mr Selfridge senare. I morgon ska jag ångerrösta.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En omtumlande dag. Först jättebra samvaro med min son. Sedan blev jag utskälld av min dotter som var arg på mig. (Sonen hade sagt saker som jag skulle ha sagt som dottern inte alls gillade). Med min bakgrund är känslostormar av det här slaget svårhanterligt. Men jag tog en lugnande tablett och cyklade upp till sjön och såg solnedgången. Sedan tog jag en Murphy's Stout (bara folköl) på balkongen. Så nu är jag i balans igen. Det är rätt tufft att vara tonårsförälder. Men också alldeles underbart. Ska se inspelad Mr Selfridge senare. I morgon ska jag ångerrösta.

Du gjorde ett bra jobb idag Alix :kramis:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En omtumlande dag. Först jättebra samvaro med min son. Sedan blev jag utskälld av min dotter som var arg på mig. (Sonen hade sagt saker som jag skulle ha sagt som dottern inte alls gillade). Med min bakgrund är känslostormar av det här slaget svårhanterligt. Men jag tog en lugnande tablett och cyklade upp till sjön och såg solnedgången. Sedan tog jag en Murphy's Stout (bara folköl) på balkongen. Så nu är jag i balans igen. Det är rätt tufft att vara tonårsförälder. Men också alldeles underbart. Ska se inspelad Mr Selfridge senare. I morgon ska jag ångerrösta.

+1

 

Smiley får ges en annan gång då jag inte lagt ner bilden jag fick förut med alla teckenkoder. hur man plussar ett inlägg i mobilen vet jag inte heller. Men det är ju tanken som räknas. :)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Smiley får ges en annan gång då jag inte lagt ner bilden jag fick förut med alla teckenkoder. hur man plussar ett inlägg i mobilen vet jag inte heller. Men det är ju tanken som räknas. :)

Tack det räcker och blir över! :pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag verkligen undvikit att göra någonting alls. Det är för varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag verkligen undvikit att göra någonting alls. Det är för varmt.

Det är bra att du var uppe i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman är kokt. Kassan blev runt 400:- Kvartersloppisen tangerade en flopp.

Tusan jag var i fel stad... Vad var det för klipp man kunde göra på loppisen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetsförmedlingen? Du har väl inte blivit av med jobbet?

Nej då det handlade om att öka bidraget till klubben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har nog blivit lite matt med åren.....

Inte jag ,men de som skulle med på din loppis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ettbesöket trodde vi hade tid i morgon. Tvåbesöket har inte hört av sig. Undrar om vädret är för bra för trebesöket...

För att inte tala om fyra och fem besöket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, riktigt längtar till resten

Det har jag med iofs, i det vidunderligt vackra pyttelandet Montenegro. Så vackert!

 

Jaså är det där du är nu? På jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan också. Nu har jag blivit angripen av en djurrättsfundamentalist som tar ut all sin frustration på mig. Det råkar vara frun till en god vän. Han har samma syn som jag, men de har slutit borgfred, så då är det väl tacksamt för henne att hitta någon som det känns tryggt nog att sparka på. "%#&€/(@, säger jag bara. Jag överväger att sluta umgås med dem på hemmaplan. Karln kan jag träffa vid sidan av. Vi brukar gå till thairestauranger och frossa ihop! Då har vi trevligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...