Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Schlurrp coffee.gif aahh!! :gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yohohoooo!! Sonen har 25 plättar och ska skrivas ut!! :galetglad: Hämtar honom så fort han ringer. :galetglad::galetglad::galetglad::galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yohohoooo!! Sonen har 25 plättar och ska skrivas ut!! :galetglad: Hämtar honom så fort han ringer. :galetglad::galetglad::galetglad::galetglad:

Det var skönt att höra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen har landat. :wub:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

När jag läste på Chalmers maskin, så var bearbetningsteknik ett av de stora ämnena.

Var mycket på SKF och plugga.

Valde dock att syssla med undershållsteknik och planering..

 

 

Men visst är det häftigt

http://youtu.be/A_qHR_H_2cg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Yohohoooo!! Sonen har 25 plättar och ska skrivas ut!! :galetglad: Hämtar honom så fort han ringer. :galetglad::galetglad::galetglad::galetglad:

Härligt att höra. Vi håller nog alla tummarna nu för att det går bra i fortsättningen för honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer i gratulationerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags att gå ut till jobbet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och surfar på min "nya" MacBook Pro Mid 2009. B)

 

Den har dock bara 2 GB RAM. Jag undrar om jag kan ta de 4 GB som jag plockade ur min mini? Ur Mactracker:

 

MBP: 2 - 204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM

 

Mini: 2 - 204-pin PC3-12800 (1600 MHz) DDR3 SO-DIMM

 

Testa kan man ju alltid göra. Ska ändå öppna datorn för att byta till en SSD vad det lider, och så ska jag städa den invärtes också.

 

Jag städade nyss av utsidan med en mirakeltrasa (mikrofiberduk). Den blev mirakulöst ren! Någon repa här och där men annars i fint skick!

 

Kul att pilla lite. :P

 

Så länge det är DDR3 fungerar det fint med snabbare minnen. Jag kör 16 GB PC3-12800 1600 MHz på min MBP late 2011 som skall ha 1333 MHZ.

 

Vad bra! Då får det bli så. Då kommer stickorna till nytta. :yeahbaby:

Dessvärre fungerade det inte. KP oavsett OS (testade SL och Mavericks). Firmware protesterade dock inte mot RAM. Men så fort jag bytte tillbaka RAM fungerade allt igen, såväl i SL som Mavericks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra. Vi håller nog alla tummarna nu för att det går bra i fortsättningen för honom

 

 

Medicinering eller blodtransfusioner? Hur löser man problematiken?

 

I alla händelser, skoj att höra, grattis.

Ja.... vi trodde att det var en engångsgrej för fem år sedan så det var inte kul att det återkom. Det innebär att det blir mycket kontroller den närmaste tiden och under lång tid framöver. Med cortison och lite annat så har det blivit ordning, men vem vet hur det kommer att se ut i framtiden. Som tur är bor vi så nära sjukhuset att om jag gasar lite olagligt kan vi vara vid akuten på mindre än fem minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman är nästan nockad av "värstingvärmen". Den är sköööön men man är inte van. Jag önskar att jag var van och att +27° skulle kännas lite svalt..... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dessvärre fungerade det inte. KP oavsett OS (testade SL och Mavericks). Firmware protesterade dock inte mot RAM. Men så fort jag bytte tillbaka RAM fungerade allt igen, såväl i SL som Mavericks.

Jag köpte 2 x 2 GB, som ska passa datorn på pricken, via Tradera i stället, för 220 spänn. Det kan det vara värt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ryska damer på båttur någonstans i ryssland.

 

 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan i hetaste laget.

 

Marilyn-Monroe-9412123-1-402.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yohohoooo!! Sonen har 25 plättar och ska skrivas ut!! :galetglad: Hämtar honom så fort han ringer. :galetglad::galetglad::galetglad::galetglad:

Sonen har landat. :wub:

Härligt. Var bra. :yeahbaby: Jag gläds med er, och hoppas att det går bra nu med alla forts tester och koller. :crossfingers:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, det är 28,5 grader ute. Jag var uppe vid sjön och tog ett dopp. Märklig känsla med värmebölja. Det här vädret känns lite fel givet tiden på året. Men det har jag tänkt och sagt flera gånger i år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har bara 27,9.... rena kylskåpet. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blåser i alla fall! Rena föhnvinden.

iPhön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Snacka går ju..

HP pratar ofta om miljötänket, men skicka en liten låda med 4 färgpatroner i en låda som är skrymmande,,..Gick ju inte ner i min brevlåda

post-113-0-46928600-1400768940_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AC-n på gamla Focusen var rent ut sagt kass. Man kunde åka i flera mil utan att det blev särskilt kallt. Octavian jag hade innan gav frostskador nästan på en gång vid full effekt och SEAT-en är på samma nivå. Det blir RIKTIGT KALLT omgående! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...